tilbage

Land Rover Forum  

Index
151306: Koblings problemer (12-10-2015 09:08:27)
Lasse Reichel (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.94.202.66)
Hej, jeg har fornylig købet en fantastisk Land Rover dico 1 300 tdi fra 97, det eneste er at koblingen var lidt slidt, den fedtede. Jeg henter en del brænde i skoven, så jeg tænkte der må en heavy duty kobling i, jeg har skiftet den, men syntes stadig koblingspunktet ligger i toppen, er det sådan koblingen er på land rover ? eller kan jeg gøre noget ved det ? alt er skiftet arm, trykfod, leje, belægning, glider og bøsningen, det er monteret rigtigt så der er ikke noget der sidder forkert. Håber i vil hjælpe mig her inde da jeg ikke har erfaring omkring land rover og ikke ønsker at ødelægge min nye kobling.
Bort set fra det, hvor køre den bare godt sådan en Land Rover.
Index
151307: sv: Koblings problemer (12-10-2015 09:38:53) (svar på 151306)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Det er vanskeligt at sige, om bilen kolingspunkt ligger for højt eller ej, hvis man ikke kan afprøve det selv.
Se efter i Owners Manual - instruktionsbogen - hvad den siger om emnet.

Har du den ikke, kan den købes i klubbutikken!

Du er vel medlem af vor elitær klub ?

Hvis ikke, kan du melde dig ind via websitet - det koster kun 600 DKK per år.
Index
151308: sv: sv: Koblings problemer (12-10-2015 09:43:08) (svar på 151307)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Kontingent:
Kalenderårs kontingent er kr. 600,-
Ved indmeldelse efter 1/7 er kontingentet kr. 300,-
Efter den 1/11 er kontingentet det efterfølgende kalenderårs kontingent kr. 600,- der således dækker op til 14 måneders medlemskab.

Du skal indbetale på kontonr: Reg 0570 Konto 0001297953

Bare lidt info...
Index
151311: sv: sv: sv: Koblings problemer (12-10-2015 18:04:54) (svar på 151308)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 2.110.134.103)
Jeg kan ikke huske om det er ligesom på en seriebil - men hovedcylinderen burde have en justeringsarm (gevindstang) hvor man kan stille højden på koblingspedalen før den tager fat.

Prøv at kigge ude ved din hovedcylinder under venstre forskærm. Det kan godt være du skal pille et lille dæksel af først.