tilbage

Land Rover Forum  

Index
151323: Reklamation af styrehus købt i UK (14-10-2015 09:12:32)
Jesper J. Hansen #8493, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 195.249.172.17)
Hej

Jeg bestilte et nyt styrehus over nettet i England sidste vinter og fik det installeret og alt virkede fint. Men nu er det begyndt at lække og jeg har efterfølgende gjort firmaet hvor jeg købte det opmærksom på det, og de arbejder på sagen.

Jeg håber da på at de sender mig et nyt styrehus, mit spørgsmål går på om man kan kræve kompensation for at skulle afmontere/montere det nye styrehus. Det er trods alt en større proces. Allerhelst ville jeg få en mekaniker til at gøre det og sende regningen til dem.

Er det noget I andre har erfaring med?

Jesper
110" TD5 Double Cab
Index
151325: sv: Reklamation af styrehus købt i UK (14-10-2015 09:19:16) (svar på 151323)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Hvis du er medlem af FDM, ville jeg spørge der, for de har ret god viden omkring den slags.
Teoretisk set burde der være samme regler som herhjemme pga. EU forbrugerbeskyttelse.
Index
151326: sv: sv: Reklamation af styrehus købt i UK (14-10-2015 09:24:07) (svar på 151325)
Jesper J. Hansen #8493, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 195.249.172.17)
Hej Paul

God idé, dem hører jeg lige

Jesper
Index
151338: sv: Reklamation af styrehus købt i UK (15-10-2015 10:44:21) (svar på 151323)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.71.135.56)
De gange jeg har købt nye eller renoverede dele i den størrelsesorden fra UK har betingelserne været at ved evt. reklamation stod jeg selv for udgifterne til af/på-montering.

Forsendelsen har de ofte, men ikke altid stået for.

Der er en vis kulturkløft på området, idet mekanikerarbejdstimer koster meget mere i DK end i UK, så forholdet mellem reservedelens pris og udgiften til mekaniker er helt anderledes i DK end i UK. Ditto for forsendelsesudgifter.

Hvad står der om reklamation "med småt" på leverandørens webside/brochure/salgsmateriale/faktura?
Index
151339: sv: sv: Reklamation af styrehus købt i UK (15-10-2015 10:51:01) (svar på 151338)
Jesper J. Hansen #8493, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 195.249.172.17)
Hej Kristian

Det eneste der står er:
"Faulty Goods: If you've had the product for up to 1 year, we'll repair the product or, if that's not possible, give you a replacement ."
-og at de betaler forsendelse.

Jeg har stadig ikke hørt tilbage fra dem (ja, jeg kan bare ringe, men det er rart at have sådanne ting på skrift). Så vi må se hvad der sker