tilbage

Land Rover Forum  

151439: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 10:39:39)
Peter NIssen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 91.238.206.131)
Hej.

Jeg har igennem mange år haft en drøm om en land rover og jeg har længe været med på en kigger her på forum.

I forbindelse med jobskifte får jeg væsentlig kortere på arbejde - har tidligere kørt 80 km på motorvej, hvilket har virket skræmmende i en gammel engelsk traktor :-)

Fremover vil jeg kun skulle køre 4 km og derved bliver bilen jo aldrig driftsvarm. Udelukker dette en dieselbil?

Jeg er ikke typen som evner/gider skrue ret meget på gamle biler

Min tanker går i retning af en defender.

Vil det være dumt og dyrt og give for mange ærgrelser, eller skal jeg bare springe ud i det? og lade den engelske syge få overtaget.

151440: sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 10:53:56) (svar på 151439)
Klaus Kaad #9153, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.144.63.93)

At være ramt af engelsk syge , er vel ikke dumt , nok bare meget dyrt .

Vil/kan. Du ikke selv skrue og har råd er det vel ikke dumt,,,,,,
Fornuftigt og økonomisk = NEJ
151441: sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 11:04:51) (svar på 151439)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.176.250.54)
Hej,

Om du skal taget skridtet til en britisk særling afhænger jo helt af, hvilke forventninger du har til køretøjet og hvad du vil bruge det til? Hvis det bare drejer sig om at pendle 4 km frem og tilbage på landevejen, så er det uden tvivl ikke det rigtige køretøj - men drømmer du om noget andet, så er Defender'en jo en fantastisk bil! Den er tålelig på landevejen, men det er uden for vejen, at den for alvor bliver sjov. Og så er det jo en super trailertrækker, der vækker respekt på genbrugspladsen ,-)

I min verden er 4 km pendling ikke nødvendigvis det store problem, men det vil selvfølgelig altid være godt at få den brændt ordentligt igennem en gang imellem. Defender motorerne er generelt lavtydende ifht. størrelsen, har ikke katalysator eller partikelfiltre og er derfor ikke så følsomme overfor 'misbrug', som mere moderne konstruktioner. Dog vil jeg helt klart anbefale installation af oliefyr, så motoren altid er tempereret, når du starter turen. Jeg bruger mit fyr konsekvent både vinter og sommer, og det sikrer jo også indeklimaet og udkig gennem ruderne.

En brugt Defender vil jo uanset hvad næsten altid være en halv-gammel bil, så det med et skrue tror jeg ikke du slipper helt for - med mindre du er så velhavende, at bilen altid sendes på værksted. Til gengæld så er det både nemt, billigt og sjovt at skrue i Land Rovers.

/Jens
Defender 90" Td5 MY2000
151442: sv: sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 11:47:20) (svar på 151441)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.177)
Der er flere forhold i at købe en Land Rover.
Du køber ikke bare en bil, du køber også en livsstil, en hobby, en afhængighed.
Der er flere ting du skal have på plads:
Alternativ måde at komme på arbejde.
Du skal ikke have en seriøs tidskrævende hobby i forvejen.
En meget forstående samlever, at have en Land Rover er en familiesport, det fungerer allerbedst når alle syntes det sjovt.
En vist økonomisk råderum til kun bil.
En garage hvor du kan have din bil.
Være forberedt at have en bil der skiller sig betragteligt ud fra mængden, man kan ikke lige snige sig rundt i kommunen uden at blive genkendt. :)

Du får:
Et utroligt godt samkvem og venner for livet, i andre Land Roverejere.
Du får det der fjogede smil i hovedet, når du kører i din bil, man kalder det "smiles per miles" .
Andre Land Rovereejere vinker til dig og stopper selvfølgelig hvis du holder i vejkanten.
Og du får en bil du let kan finde på Ikeas parkeringsplads og i øvrigt bare vælter alle indkøbene ind i/på.

MEN hvis du ikke vil, eller ikke kan, skrue selv og syntes det ville være sjovt/terapeutisk/hyggeligt, så kan det hurtigt blive meget anstrengende.
Der er så utroligt med hjælp at hente i klubben, hos andre med samme sygdom, alle løsninger findes på få klik her på forum og hjælp findes hurtigt i dit område, men det betinger du selv gør arbejdet, men har så én til at kigge dig over skulderen, til du får det lært og derved kommer så den fantastiske fornemmelse af tilfredshed, ved selv at kunne holde sin bil kørende - det er ubetaleligt.

Der plejer at ske én ud af to ting, når folk som realiserer drømmen om en Land Rover:
1) De har bilen i 7-8 måneder og sælger den fordi det ikke lige var drømmen.
2) De sætter sig ind i Land Roveren og er ikke til at hive ud igen og er straks angrebet af den engelske syge - som er en livslang uheldbredelig sygdom, som der kun er én kur mod........

A Land Rover - it's not just a car - it's a state of mind.

Mvh
Kenneth Poulsen - der har rodet med Land Rovere siden 1979.
151443: sv: sv: sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 12:05:30) (svar på 151442)
Lars Aagesen #6677, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 91.123.49.64)
Som Kenneth skriver så får du en hel masse ved køb af en Land Rover og ikke mindst en Defender/90/110 og hvad de ellers hedder ;-)

Men du får helt sikkert også brug for en cykel - for den ender nok med ikke at ville starte en dag hvor du bare skal bruge den ;-)

Den kørte fint aftenen før - men om morgenen - ja, så vil den altså bare nogle gange ikke ;-)

At eje en Land Rover betyder rigtig mange FANTASTISKE timer - meeen også nogle timer med fortvivelse, undren og et højt blodtryk ;-)

Men det er ALLE pengene værd !!!

/Lars#6677
151444: sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 12:28:07) (svar på 151439)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Jeg er enig med Kenneth Poulsen. Det er en hobby, en livsstil og det har ikke så meget med fornuft at gøre.

Du kan bygge modeljernbane, dyrke fluefiskeri, eller paragliding, eller noget andet, du vil finde entusiaster allevegne der dyrker deres hobby med passion. Så når du spørger her, vil du naturligvis få svaret: Gør det?

Men er drømmen en Land Rover så skal den da prøves. Viser det sig at det alligevel ikke var det du ville, så kan den jo sælges igen, bare du husker at se dig rigtig godt for. Der er, som ved alle brugte biler, sminkede lig derude.

Selv kører jeg seriebil en serie 2a fra 1965. Den bliver brugt en del og til næsten hvad som helst. Nu bor jeg på mit arbejde så at sige, så jeg har selvfølgelig ikke det store kørselsbehov, men jeg skal da i Brugsen og hente ungerne fra skole og sådan rundt i sognet. Og det klarer den gamle gule altså fint. Selvfølgelig er der lidt reperationer, men det er faktisk langt mindre om året end hvad min frue har ofret på sin Pegeout 206. Der koster det jo hurtigt 10.000,- at få ordnet bremser. Det kan man selv klare med lidt hjælp fra en klubkammerat for en fjerdedel. Max! Nu har min bedre halvdel så skiftet vognen ud med en spritny microbil, da den vil koste hende mindre inkl. afdrag og afskrivninger end den gamle kostede i reperationer. Stadigvæk koster sådan en bil små 2000 kr om måneden i afbetalinger, forsikringer, afgifter osv.
Jeg kan komme langt for de samme penge i min den gamle gule. Også selvom det er en benziner der går et eller andet sted omkring de 7 km/l alt efter hvordan den bliver kørt.

Jeg skal ikke sige at der ikke har været dage, hvor den har drillet, men med et godt batteri, så er det sjældent den ikke den ikke vil starte og køre. Faktisk har den vist sig mindst ligeså driftsikker som 206'eren, der også kunne tabe strømmen.

Så rent økonomisk kan det sagtens forsvares at have en gammel Land Rover dersom man ikke har det store kørselsbehov. Til gengæld får man en fantastisk hobby med masser af oplevelser og kammeratskab.

Mvh Niels
151446: sv: sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 12:57:16) (svar på 151444)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.176.250.54)
Undskyld mig - men jeg synes altså vi er slemme til at tale vores fine biler ned! En nyere (dvs. nyere end 20-25 år) Defender i rimelig vedligeholdelses standard er altså slet ikke så upålidelige, som nogen får det til at lyde. Og jeg tør vove at påstå, at den minimum er på højde med enhver anden bil af samme alder mht. driftsikkerhed.

Min egen 15 år gamle Defender Td5 har kun svigtet for alvor én gang i de ca. 6 år/60-70.000 km jeg har kørt i den.

Det skete første vinter jeg havde den, hvor jeg ikke havde fået skiftet brændstoffiltret efter overtagelse. Da jeg så sendte den ud i 20 graders frost stoppede filtret totalt til og motoren nægtede at køre. Den sprang i gang igen som en mis efter optøning og fik efterfølgende et friskt filter.

Og nåh, ja: Så har jeg en gang haft lidt bøvl på Bornholmerfærgen med 2½ t på krogen fordi start-relæet var brugt op.

Ellers har jeg haft småting og almindelige sliddele, bremser, et hjulleje, viskerblade og et par dørhængsler ud over, hvad jeg har brækket i stykker ved at køre off-road og ikke mindst i is. Det tager hårdt, men enhver anden bil ville jo skulle slæbes direkte til skrotpladsen, hvis den fik samme behandling... ,-)

/Jens
151448: sv: sv: sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 14:32:08) (svar på 151446)
Lars Ellegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 86.58.248.154)
Jeg må give Jens ret. Jeg synes ikke at I "taler pænt" om vores biler. Så slemt er det altså heller ikke, men selvfølgelig skal man vide at det er ældre biler, som kan gå i stykker, lige som alle andre ældre biler. De fleste Defendere, der er til salg er jo fra 1999-2006, altså 10-15 år gamle biler - og en hel del endda væsentlig ældre.

jeg har kørt Land Rover i 25 år og haft næsten alt fra 80" serie 1 til Disco 3 (incl Freelander), og jeg tror faktisk, at det kan tælles på en hånd de gange jeg har måttet efterlade bilen pga tekniske problemer. Mine biler er og har ikke været specielt godt vedligeholdt, forstået på den måde, at de ikke bare er blevet kørt på værksted, men selvfølgelig er tingene blevet lavet, når der har været noget. Jeg skruer lidt selv, men det er blevet markant mindre med årene, således at der er mere jeg får lavet på værksted. Det har over årene ikke været urimelig dyrt, men selvfølgelig koster det noget - det gør det under alle omstændigheder at eje en bil.

Jeg mener derfor ikke, at man som potentiel LR ejer skal lade sig afskrække af driftsomkostningerne - og slet ikke på en Defender. Det kan sagtens betales - også selv om man kører på værksted - men i så fald skal man vælge nogen, der har forstand på LR og ved hvad de har med at gøre.

Så klø bare på. Er enig med Kenneth, enten holder det ganske få måneder, og så kan en Defender altid sælges igen, eller også er du blevet ramt af pilen og kommer ikke ud af LR'en igen.

Mvh
Lars Ellegaard
3926 Nsj.
151445: sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 12:47:44) (svar på 151439)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 2.128.163.135)
Hvis man kun har 4km til arbejde, så tager man altså sin cykel.
Og så kan man sagens have en Land Rover til regnvejrsdagene.
Så køb en Land Rover cykel og en Defender hehe, så køre det.

Mvh Higgings.
Ville ønske jeg kun havde 4km til arb.
151447: sv: sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 13:45:21) (svar på 151445)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Fire km kan jo være to gange op ad bakke... ;-)

Jeg har kørt LR i årtier - faktisk siden 1973.

Har prøvet forskellige moderne LRs, men synes, at en Defender 110" er Nr. 1. Den er ikke gratis at vedligeholde, men skal ikke ofte på værksted i løbet af de årlige 20.000 km, som min nuværende OneTen tilbagelægger.

Et oliefyr og det dobbeltsæt batterier holder den startsikker, men på fire km kan batterierne ikke fuldt oplades. Regelmæssig hjælp fra en Cetek-oplader er tilrådelig.

Serie-bilerne og Defender har givet mærket ikonstatus.

En OneTen fra 1985 er sikkert ikke den perfekte bil, men perfekt for mig: udmærket på lande- og motorvej for ikke at nævne terrænkørsel.

Den snupper en ferierejse på 7.000 km til Spanien uden at kny.

En Td5 eller en 300tdi vil nok være det rette valg for dig og har du pladskrævende behov, så vælg en 110", der pga den længere akselafstand ligger bedre til vejen end en 90".

Hvis du har buskørekort, kan du vælge en 110 STW helt op til 2001. Så er der plads til famlie og nære venner også, medmindre du vil have bilen helt for dig selv.

Som andre debatører allerede har anført, er LR-ejerskab en livsstil. Måske en passion, der er vanskeligt, at komme af med!
151449: sv: sv: sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 15:05:59) (svar på 151447)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.176.250.54)
Den med batterierne kommer ofte op, men er iflg. mine erfaringer lidt overdrevent. Jeg kører (for) ofte småture på 3-4-5 km med flittigt brug af oliefyr, kabineblæser og naturligvis kørelys. Jeg har standard generator og et enligt, billigt Mercedes batteri fra onkel Harald - og mangler aldrig strøm!

Brug af oliefyr går nok nogenlunde op, da en tempereret motor jo både tørner og starter nemmere.

/Jens
151450: sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 16:28:48) (svar på 151439)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
hej Peter

Med det kørselsbehov du nævner vil en dieselmotor ikke være det optimale, da den aldrig når at blive driftsvarm. Man kan "snyde" ved at montere en motorvarmer/fyr så den er delvis varm når man starter den op.

Det perfekte og med god lyd vil være en med V8 benzin motor fra midt/slut 80'erne, hvis ellers resten af bilen er i god stand.

mvh
Ib 0219
151451: sv: Skal/skal ikke.... (21-10-2015 17:11:04) (svar på 151439)
John Harpøth #0702, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.188.180)
Hej Peter.
Hvis du er klar til at køre Land/Rover og vil købe en,så køb ved et værksted hvor de laver og sælger Land/Rover så du kan få noget gararnti vi du blive godt kørende. Held og lykke.
John Harpøth
151457: sv: sv: Skal/skal ikke.... (22-10-2015 09:14:16) (svar på 151451)
Peter Nissen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 91.238.206.131)
Tak for de mange svar.

I har givet mange relevante betragtninger, og som jeg læser de fleste kommentarer så er det at indlede et forhold til en ældre engelsk dame, med alle de særheder der følger med, ikke en handling som kan baseres på fornuft. Det er i høj grad et forhold baseret på følelser.

Så er det store spørgsmål jo bare om jeg tør kaste mig ud i et sådant projekt :-) Jeg må ud og prøve nogle forskellige, og se om jeg kan klemme 2 autostole ind i passagersiden. og gøre op med mig selv om jeg er klar til at bløde 10 kg til staten i vægtafgift.

Min indre dreng siger ja til eventyret, mens den kedelige kassemester har en anden mening.

Endnu en gang tak for de mange gode svar.
151458: sv: sv: sv: Skal/skal ikke.... (22-10-2015 09:28:51) (svar på 151457)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.179)
Køb en fra før 6/98, så er det noget mindre til Skat.

Der er af og til(men ikke ofte, desværre) nogen til salg, som har fået en V8 insprøjtningsmotor i, og endnu oftere en 200TDi/300TDi.

Hvis du ser dig for, og får en i rimelig stand, er tabet meget begrænset, hvis du fortryder inden for kort tid.
Der er rift om dem :-)

1270
Paw
151459: sv: sv: sv: Skal/skal ikke.... (22-10-2015 12:12:18) (svar på 151457)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Ja der er jo altid et element af usikkerhed når man indlader sig på et følelsesmæssigt betinget forhold. Sådan er det også med liebhaver-biler og særdelshed med Land Rover.

Men nu handler livet jo ikke kun om fornuft, gjorde det det, ville det være for kedeligt. Ind i mellem er man nødt til at turde følge sine drømme og følelser.

Det er selvfølgelig ikke gratis at anskaffe sig en ældre firehjulstrækker, uanset hvilket mærke man måtte foretrække, men fordelen ved en Land Rover er at den ud over at være selve indbegrebet af safari og off-road eventyr, så er den påfaldende billig i reservedele. Det er da en ting der taler til fornuften. En anden ting er at selv 20-30 år gamle Land Rovers stadig er værd at køre i, er de bare nogenlunde velholdte.

Nu har du jo nævnt at du drømmer om en Defender, men vil du spare nogle penge, så kunne du jo overveje at gå total oldschool entusiast og finde en f.eks en serie 3 fra før 1980. Der betaler du kun en 1/4 af vægtafgiften, og du får en bil, der er selve indbegrebet af Land Rover. Selv på hvide plader med bagsæder er den til at betale i vægtafgift, og den kan forsikres som alm daglig bil, og bruges til det hele. Også ganske billigt når du har så lavt et kørselsbehov.

Kan også overveje en 110" Defender som Bus. Også ganske billig i vægtafgifter, og der er vist flere 110" V8'ere derude. Og der er ikke meget der overgår lyden af Rover V8. Det skulle da lige være Jaguar V12! Kræver selvfølgelig et bus-kort, men det kan der jo rodes bod på.


Så bare i sving og følge dine drømme. Det værste der kan ske er at du får brugt lidt penge og spildt din tid, men så har du da levet drømmen. ;)

Mvh Niels
151460: sv: sv: sv: sv: Skal/skal ikke.... (22-10-2015 12:35:43) (svar på 151459)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.176.250.54)
Det ku' da også lige være den her:

http://schacoustics.dk/media/DBS_Acceleration_faded.mp3

Aston Martin DBS (MY2010) @ 6,0 l @ V12 @ acceleration til ca. 250 km optaget vha. mikrofoner i ørerne på motorvejen nord for München. Dobbelt 'prutten' ved første gearskift er omdrejningsbegrænseren ved knap 8000 rpm - den rammer man ret hurtigt i første gear!

Den lyder klart bedst vha. hovedtelefoner eller ørepropper ;-)

/Jens
151465: sv: sv: sv: sv: sv: Skal/skal ikke.... (22-10-2015 21:28:29) (svar på 151460)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.157.250.104)
One Life, Live It ....... kort fortalt

Hvis du er så meget i tvivl at du behøver at spørge om det nu også er klogt osv. så lad være :)

151485: sv: sv: sv: Skal/skal ikke.... (25-10-2015 19:49:31) (svar på 151457)
Kim Bugge #9291, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.151.222)
Hej

Hvor bor du i landet , defender fra 1997 , vægt afgift ca 5000.. Forsikring ca 4000.. 3 sæder foran , så bliver det ikke bedre :)

Mvh Kim
151467: sv: Skal/skal ikke.... (22-10-2015 23:50:41) (svar på 151439)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 82.143.245.133)
Tja, vores gode ven Ulrik pendler hver eneste dag igennem Odenses myldretrafik, morgen og eftermiddag, i sin 101" V8 benzin... Jeg havde fornøjelsen af at passere ham idag til den skønne buldren og duft fra V8éren...
Jeg tror jeg tager ambulancen på job imorgen..
151469: sv: sv: Skal/skal ikke.... (23-10-2015 09:00:36) (svar på 151467)
Leif Jensen #4521, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 5.103.199.75)
jeg kører personligt i skole hver dag, med min 110 v8. Jeg har kørt land rover til dagligt i snart 14 år og har ikke har større nedbrud som ikke var min egen skyld.

Men som min far altid sagde: Hvis økonomi er en overvejelse skal man ikke købe land rover.

Hvilket jeg er helt enig i, man kan da godt være træt af bilen en gang imellem, men idet du drejer nøglen er alt glemt.
151471: sv: Skal/skal ikke.... (23-10-2015 12:26:14) (svar på 151439)
Henning Rogren #6732, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 213.19.193.30)
Hej

Nu er der jo også andre Land Rover produkter and Defender, som jo desværre ikke har været tilgængelig i Danmark med en Benzin motor i rigtigt mange år.
Selv har jeg haft stor glæde af følgende hverdags biler fra Land Rover de sidste 13 år: Freelander, Range Rover P38, Defender 110", Discovery 3, Range Rover L322 og nu en Defender 90" - kun min 110" har være mindre stabil en de 12 BMW's jeg havde tidligere - men den var nok lidt for meget "optimeret".
Derudover havde jeg en 40 år gammel 2.25 Benzin 88" Serie 3 som stabilt bragte min søn til og fra gymnasiet – selv den havde kun med 3 "sygedage" grundet en vandpumpen der gav op.

Venligst,
Henning
151494: sv: sv: Skal/skal ikke.... (27-10-2015 00:02:47) (svar på 151471)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.193.157)
Land Roveren er en livsstilsbil- vask den eller lad være, en bule fra eller til, ændrer ikke ved noget, ingen vil pege fingre af din "Yester-years car" den klassiske Landrover har set sådan ud i 50-60 år, kun nørder kan bestemme årgang. Med nævnte kørselsbehov vil en benziner nok være mest egnet, dog er den mulighed svær at komme til, da diesel har været standard i de sidste 20-25 år. Vælg om du vil bruge penge på rep. og spare på købssum ved at købe en ældre bil eller omvendt. Og så lige en advarsel, hvis du skulle anskaffe dig en Land Rover- lad være med at køre terræn- det er stærkt vanedannende ;O) Hertil et godt og socialt samvær ved DLRK-arrangementer, også Worldwide. Vedlagte billede er fra OTA - Offroad Truck Austria-arrangement i september, afholdt i Eisenerz Steiermark Østrig, hvor rigtig mange Land Rover-kørere havde sat hinanden stævne. Tema for billede "You go fast- I go anywhere"
161482: sv: sv: sv: Skal/skal ikke.... (31-07-2019 14:22:47) (svar på 151494)
Thorkild Ellerbæk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 178.157.249.111)
Åhhhh jeg læser igen på Land Rover Forum. Jeg har været med i mange år og har kørt i serie 2/109, serie 3 / 109, serie 3/88, RangeRover Classic og senest en Discovery 2. Jeg solgte den fordi den blev lidt dyr og efter en kort runde i almindelig bil købte jeg en Nissan Navarra med kun 117.000 km. Det måtte blive min bil i mange år, indtil 120.000 km hvor motoren stod af med knækket drivkæde. Ombytningsmotor står af efter 60.000 km (120,000 ialt) og så en totalrenoveret motor i Sydtyskland. Spørg ikke til priserne, men det er jo nemesis, at jeg valgte riskogere frem for LR og blev straffet... Nu har jeg en ny Mitsubishi L200 ombygget med forskelligt udstyr: AluCab og James Baroud tagtelt. Det er en rigtig fin vogn med 6 gear og aircondition....Men det holder ikke mere. Jeg kigger hele tiden på brugte 110'ere og kigger langt efter dem på vejen. Jeg kan følge meget af den diskussion der er her, men sagen er at jeg aldrig har haft en "nyere" - eller jeg har aldrig haft en Defender. Det er jo den bil jeg (og min kone er enig) vil køre i. Men desværre vågner jeg af og til og drømmer om alle de gode LandRover mekanikere jeg har tilbragt timer sammen med. Jeg savner dem, men ikke nødvendigvis med hovedet nede i min bil. Så nu vil jeg spørge jer - og jeg kan huske mange af jer fra tidligere - hånden på hjertet: er det så slemt/dyrt at køre i en Defender med 250.000 km på bagen og ellers i god stand?
PS lige et helt ulovligt spørgsmål: er der nogen som vil købe min Mitsubishi - kun 50.000 km.... -:)
161483: sv: sv: sv: sv: Skal/skal ikke.... (31-07-2019 17:55:13) (svar på 161482)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.124.255)
Der er vel kun een måde at finde ud af det på. Og den er ikke teoretisk. ;)

Om det er dyrt? Næppe dyrere end de mitsutoyoissans du har pløjet penge i de sidste mange år, og i modsætning til dem holder en Defender prisen.

Og riskogeren kan du jo sætte på BilBasen.

Mvh Niels