tilbage

Land Rover Forum  

Index
151824: td5 i 110" 2,5NA (25-11-2015 20:23:03)
claus pihl #6639, reg. sjyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 185.37.86.57)
Er det muligt at montere hele drivlinen fra en td5 i en gammel og træt 110"

Udover alm el og ændrede motorophæng hvad skal jeg have med fra donor. ECU hvad mere.

Hvis jeg vil have td5 og automatgearkasse fra disco hvad så?

Jeg vil gerne have så mange argumenter for at dette er en dårlig plan som muligt.

Tak





Index
151826: sv: td5 i 110" 2,5NA (25-11-2015 20:34:20) (svar på 151824)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Du skal have brændstofpumpe, der sidder i tanken med. Plus udstødningen. Det er, hvad jeg lige kan komme på.
Da jeg kender dit seneste projekt, synes jeg bestemt, at det ikke er nogen dårlig plan, du er i gang med!
Index
151827: sv: sv: td5 i 110" 2,5NA (25-11-2015 20:38:57) (svar på 151826)
claus pihl #6639, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.57)
Hej Paul

Jeg har læst noget på engelske foraer jeg ikke helt forstår med spedometer der ikke virker og noget med alarmsystem.

Jeg er et analogt menneske i en digital tidsalder. Det kan vel forklare mit forhold til Land Rover.


Findes der nogen i klubben der har gjort øvelsen ?
Index
151828: sv: sv: sv: td5 i 110" 2,5NA (25-11-2015 21:33:53) (svar på 151827)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
kan desværre ikke tale af personlig erfaring, men jeg bevæger mig også rundt på diverse Engelske fora, og kan se at det er muligt at slå startspærre fra i ECU. Prøv at søg lidt på det, så skal en løsning nok dukke op. Hvad angår donor bil, hvorfor så ikke købe en hel DiscoII med autokasse? Så er du sikker på at have alt hvad du skal bruge og de koster ingen penge på gule plader da de er til en åndsvag vægtafgift. Ville sikkert ende med at være billigere end at købe alle dele hver for sig. Og uden tvivl meget nemmere. Og hvad angår speedometer ville jeg nok bare finde hele instrumentet fra en defender td5 på eBay
Bare min 2 cents :)
Index
151829: sv: sv: sv: sv: td5 i 110" 2,5NA (25-11-2015 21:53:12) (svar på 151828)
claus pihl #6639, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.57)
Har nu fundet ud af at disco auto kræver disco ledningsnet. Disco ledningsnet kræver abs bremser m.m.

Det kan kun lade sig gøre med en defender til 110 konvertering.

Index
151830: sv: sv: sv: sv: sv: td5 i 110" 2,5NA (25-11-2015 22:21:10) (svar på 151829)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
CWS.UK har måske een stående.... i al fald flinke og hjælpsomme...
Index
151831: sv: sv: sv: sv: sv: sv: td5 i 110" 2,5NA (25-11-2015 22:24:39) (svar på 151830)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Hvorfor ikke sætte undervognen af din 110" under bussen ??? Dvs: sæt et STW karosseri på og få den godkendt som bus.

Du har jo lagt så megen arbejde i dit 110" projekt, at alt andet lige ville det være spild, at sælge den for at få en gammel bus, du først skal ombygge.

Index
151833: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: td5 i 110" 2,5NA (26-11-2015 06:23:46) (svar på 151831)
Anders Pekruhn #7413, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.35.143)
For nogle år siden havde lrparts.dk et "retrokit" med en td5 i en "gammel" defender. Måske de kan give noget vejledning.

Anders
Index
151834: sv: sv: sv: sv: sv: td5 i 110" 2,5NA (26-11-2015 06:26:04) (svar på 151829)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Nu er en DII Heldigvis ikke lavet så kompliceret at motor/gear ikke fungere selvom ABS lampen lyser. Så man kunne sagtens bruge hele disco ledningsnettet og så bare selv vælge hvilke dele man tilslutter sit instrumentbord. Ellers er der også alternativet, en stand-alone controller fra Ashcroft: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/compushift/compushift.html
Ikke ligefrem gratis dog :)
Index
151839: sv: sv: sv: sv: sv: sv: td5 i 110" 2,5NA (26-11-2015 14:02:02) (svar på 151834)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.62.96)
Bedst er det at få køleren med; kølersystemet på Td5 er betydelig mere komplex end tidligere Land Rover-dieseler, eks. er den nederste del af køleren brændstofkøler. Og så selvfølgelig intercooleren.
Index
151842: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: td5 i 110" 2,5NA (26-11-2015 19:21:48) (svar på 151839)
Anders Pekruhn #7413, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.35.143)
Her er en der har prøvet det, dog med en diesel turbo som originalmotor.

http://www.web-rover.co.uk/nav.php?p=my_td5&n=1
Index
151844: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: td5 i 110" 2,5NA (27-11-2015 07:46:34) (svar på 151842)
stephan s (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.111.168.162)
Hej,

Du skal have speederen med, da den giver elektrisk signal til ECU.
Index
151860: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: td5 i 110" 2,5NA (29-11-2015 01:05:43) (svar på 151844)
lars mondorf (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.32.151)
Interessant øvelse. Brændstoftanken skal også med. den indbyggede brændstofpumpe har en two-stage funktion, der er en del af td5 s lidt specielle brændstoftilførsel
Index
151861: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: td5 i 110" 2,5NA (29-11-2015 11:36:33) (svar på 151839)
Christian Holten #2660, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.76.56)
Hej Verner
Ikke helt korrekt ville jeg mene
Der er en "FUEL COOLER ASSEMBLY (FROM (V)7A000001)" på både Discoveryerne og Defenderne, men rigtigt det er et helvede med de slanger
VH
Christian
Index
151862: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: td5 i 110" 2,5NA (29-11-2015 22:25:27) (svar på 151861)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.208.26)
Hvad der sidder på omtalte bil fra 2007 og frem, skal jeg ikke udtale mig om; men på min Defender Td5 2005 MY sidder en brændstofkøler lige under indsugningsmanifold og iflg. den officielle fabriksmanual er der også en på den første serie Td5 op til 2002 (Euro 2) Denne køler er styret af den nederste del af frontkøleren, derfor er det vigtigt denne del holdes ren og fri for mudder og lign. Bemærk der er lidt forskel på frontkøler om før ell. efter 2002. Grunden til motoren er udstyret med brændstofkøler er, at når dieselen pumpes rundt i gallerierne i topstykket og ved dyserne, bliver den varm og ved 70gr. og derover mister diesel sin smøreevne. For at modvirke dette pumpes dieselen rundt med ca. 200L. i timen. Iflg. Hawk-eyen bliver dieselen ca. 60gr. ved alm. kørsel. Dog har jeg altid blandet ca. 2-4promille to-taktsolie i dieselen, gerne det askefrie outboard-olie.
Hvorom alting er og for at imødegå den sidste del af indgangsspørgsmålet- så ville jeg nok hellere finde en god 300TDI og peppe den op i stedet.
Noget nemmere at håndtere, med mindre man har en Td5 stående og brænder midt på værkstedsgulvet.