tilbage

Land Rover Forum  

Index
152298: varme apparat (11-01-2016 18:09:13)
Jesper Guldager Skov #8373, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.212.106)
Hej hvordan kommer man nemmst ind til blæseren ved varme apparat
Index
152299: sv: varme apparat (11-01-2016 18:28:35) (svar på 152298)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.225)
hvis det er en serie model fra motorsiden
hvis det er en Defender - det samme
alt andet, afsæt masser af tid - så er der ikke noget der nemt

men hvis du oplyser hvilken model du ønsker hjælp til - så bliver det lidt nemmere :-)

Hilsen
Struntze
Index
152301: sv: varme apparat (11-01-2016 19:20:57) (svar på 152298)
Jesper Guldager Skov #8373, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.212.106)
Ahh glemte det er en Defender
Index
152303: sv: sv: varme apparat (11-01-2016 23:14:47) (svar på 152301)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 195.53.115.116)
Altså ind fra motorrummet. Sidder i højre side. For bedre adgang tag motorhjelmen af!

Hvis den bare har hold op med at blæse, kan det være en sikring eller en fejl i skydekontakten.

Giver den for lidt luft, så kan det være utætheder i selve kassen. Kan tætnes med gaffatape og ved rørgennemføringerne med rockwool, twist eller karrosserikit, men ikke med siliconemasse.

Et forhøjet luftindtag, så kaldt scoope, forbedrer luftindstrømning.
Index
152318: sv: sv: sv: varme apparat (12-01-2016 19:42:11) (svar på 152303)
Jesper Guldager Skov #8373, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.93.212.106)
Der sidder en uoriginal kontakt på min hvor der er strøm i 2 ledninger. Og stel i den tredje. Har prøvet at sætte strøm til blæseren men den virker ikke. Det var mere hvordan man skiller det ad
Index
152319: sv: sv: sv: sv: varme apparat (12-01-2016 20:27:36) (svar på 152318)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 82.143.245.157)
Stel???? Der skal kun være stel på kontakten hvis den er med lys.
Plus på 2 ben? Hvad med den (de) ledning(er) der skal gå til varmeapparatet?
Er du egentlig sikker på at den kontakt er til varmeapp??
Har du tjekket sikringen?
Index
152320: sv: sv: sv: sv: sv: varme apparat (12-01-2016 21:17:17) (svar på 152319)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.176.250.54)
Æhh... hvis ikke jeg husker helt galt, så er der permanent +12 V på den ene side af blæserens viklinger og de to trin styres så ved at lægge den ene eller den anden ledning fra viklingernes anden ende til stel. Det kan derfor godt give mening, hvis du måler +12 V på de to ledninger - det så bare gennem viklingen. Jeg antager, at de to ledninger kommer fra varmeapparatet i motorrummet?

Jeg ville nok bare prøve at kortslutte én af de to ledninger til stel og se hvad der sker? Det værste der kan ske, er sandsynligvis en brændt sikring ,-)

Den sikre løsning er dog naturligvis at konsultere ledningsdiagrammet, men det har jeg desværre ikke lige ved hånden her.

/Jens
Defender Td5 MY2000
Index
152321: sv: sv: sv: sv: sv: sv: varme apparat (12-01-2016 21:41:58) (svar på 152320)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.133.242)
Som Jens skriver, så styres varmeblæsers drift ved at give stel. Derfor strøm på blæsermotor, når tænding er til. Ledning der skal stelles er hhv. grøn/gul og grøn/skifergrå. Går ud fra bilen er fra før 1998. Men hvis der er lavet om på set-up`et, kontakt og ledningsføring, så er der jo ikke noget der passer mere.
Index
152337: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: varme apparat (13-01-2016 17:46:27) (svar på 152321)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.21.104)
Kan dog også være en modstand, som er monteret i nogle årgange, der har knækkede ledninger, som gør den manglende stelforbindelse. Kan sidde inde i blæserhus, af hensyn til køling.