tilbage

Land Rover Forum  

Index
152446: Slange mellem Turbo og dieselpumpe, 300 TDI / International 2.8 TGV (20-01-2016 10:08:49)
Søren Pedersen #5488, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 195.184.110.228)
Hej

Min ´84 110” med eftermonteret International 2.8 TGV motor (forbedret version af 300 TDI) har de seneste dage manglet trækkraft – det virkede som om, at turboen ikke længere trådte til.
Jeg har nu konstateret, at slangen som sidder mellem turbo og dieselpumpe er knækket nær turboen.
Jeg går ud fra, at denne slange regulerer dieselmængden ift. turbotrykket.

Spørgsmålene er nu:
- Kan nogen se, om slangen svarer til en slange fra en 300 TDI?
- Kan nogen hjælpe med et part nummer til slangen?
- Andre gode tips/råd ifm udskiftning af slangen?

Hvis det viser sig, at slangen er unik for TGV- motoren, er det nemmeste for mig nok at få Slangespecialisten i Rødvig til at reparere den. En hurtig udskiftning til en ny del er dog at foretrække.

Mvh
5488/Søren
Index
152447: sv: Slange mellem Turbo og dieselpumpe, 300 TDI / International 2.8 TGV (20-01-2016 10:11:26) (svar på 152446)
Søren Pedersen #5488, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 195.184.110.228)
Fitting ved tilslutning til pumpe (det er ikke denne ende, som er knækket).
Index
152481: sv: Slange mellem Turbo og dieselpumpe, 300 TDI / International 2.8 TGV (22-01-2016 20:29:09) (svar på 152446)
Søren Pedersen #5488, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.145.138.6)
Ingen som kan hjælpe med et reservedelsnummer til 300 Tdi versionen?
Så ville jeg kunne søge på stumpen og se om den passer.
På forhånd tak.

Mvh
5488/Søren
Index
152482: sv: sv: Slange mellem Turbo og dieselpumpe, 300 TDI / International 2.8 TGV (22-01-2016 22:09:29) (svar på 152481)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.63)
Boost pipe assembly: ERR 4699

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
152488: sv: Slange mellem Turbo og dieselpumpe, 300 TDI / International 2.8 TGV (23-01-2016 14:19:20) (svar på 152446)
Søren Pedersen #5488, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.145.138.6)
Tak Kenneth - så har jeg noget at gå efter.
Umiddelbart ser 300 TDi versionen ud til at være slange, hvor min er metalrør.

Det lykkes mig i dag at skære 10mm af den revnede slange og tilslutte den intakte del på studsen ved turboen.
Det havde desværre ingen effekt på motorkraften.

Til gengæld hjalp det kraftigt på motorkraften, da jeg opdagede at speederkablet ikke kunne trækket armen på diesel-pumpen i bund. En justering af dette gav nok 30-40 heste ekstra 😬

Mvh 5488/Søren