tilbage

Land Rover Forum  

Index
153429: Erfaringer med 3,9 EFI knast i 3,5 karburatormotor (18-04-2016 12:05:34)
Lars Hermansen #3160, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.151.144.212)
Jeg er ved at bestille ny knast og har læst i gamle artikler her på forum at man med fordel kan sætte en 3,9 EFI knast i en 3,5 motor.

Jeg har ikke planer om at skifte mine stromberg karburatorer ud til hverken SU'er eller EFI, så er det stadig bare at sætte en anden knast i eller skal der tilpasses nåle og andet for at få det til at køre.

Hører gerne fra nogen der har kørt med 3,9 knasten i en standardmotor om det er godt eller problematisk.

Mvh. Lars
Index
153441: sv: Erfaringer med 3,9 EFI knast i 3,5 karburatormotor (19-04-2016 14:48:05) (svar på 153429)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.155.79)
Har haft en afmeldt, tidlig V8 RRC til markræs, den var med tuningsknast, denne dog ukendt oprindelse og skal da nok sige der skete ting og sager når der blev givet gas, det var med hjulspin på alle fire.
Har selv planer om at lægge en Bearmach BA 2186 i en tidlig 110" V8, BA 2186 er en Kent-knast som giver ca. 20hk ekstra og er tilpasset 3,5L. sugebenzinere og giver moment over en bred kam. En god ide er også at montere bananmanifolds, som giver bedre økonomi og mere respons.