tilbage

Land Rover Forum  

Index
153475: Råd i forbindelse med restaurerings af 300 Tdi 90" (24-04-2016 20:41:41)
Steffen Schnedler Sørensen #8238, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.195.182)
Hej I gode Land Rover folk

Jeg er i gang med en stører restaurering af min 90", syntes jeg, og kunne i den forbindelse godt bruge nogle af jeres erfaringer.

Er der nogle der har erfaringer med galvanisering af torpedopladen? Kan den holde til at blive galvaniseret uden at blive skæv? Alternativ, havd har I foretaget jer med hensyn til torpedoen - kan den evt. el-galvaniseres eller noget andet?

Jeg håber der er nogle der har nogle gode input:-)

Vi ses
/Steffen
8238
Index
153476: sv: Råd i forbindelse med restaurerings af 300 Tdi 90" (24-04-2016 21:14:13) (svar på 153475)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.63)
Ham her køber torpedoer op og renoverer dem og galvaniserer dem, helt uden problemer, så jo, øvelsen kan sagten lade sig gøre.
Det er det eneste rigtige at gøre, hvis man vil beholde bilen i lang tid.

http://www.ashtreelandrover.com/Technical.html

Han har i øvrigt har en dansk forhandler: www.4wd.nu

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
153477: sv: sv: Råd i forbindelse med restaurerings af 300 Tdi 90" (24-04-2016 22:21:16) (svar på 153476)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 90.184.151.26)
Hej Steffen

Jeg har lige fået galvaniseret min S3 torpedo, det er nær samme opbygning, og det gik fint, bare den er i god stand og de lapper som er lavet er lavet ordentligt skal den nok holde.
Vigtigst find et sted som ved hvad de gør og som evt. Har dyppet den slags før.
Fyns Galvanisering lavede alt mit til 109" der var godt 250 kg jern: torpedo, dørstolper, ja alt jern, minus dørene.
Index
153482: sv: sv: sv: Råd i forbindelse med restaurerings af 300 Tdi 90" (25-04-2016 18:32:19) (svar på 153477)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.227.48)
Det ser godt ud!
Hvad er der lavet af forarbejde inden du har afleveret det ved eller sendt det til Fyns Galvanisering?
Index
153483: sv: sv: sv: Råd i forbindelse med restaurerings af 300 Tdi 90" (25-04-2016 22:01:55) (svar på 153477)
Steffen Schnedler Sørensen #8238, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.195.182)
Hej Anders

Det ser godt ud:-) Som Ole skriver er jeg også ret nysgerrig på, hvor meget forarbejde der ligger før det du står med. Fx. ser det ud til at der er noget 'kit' mellem pladerne der, hvor de er punktet sammen? Har u fuldsvejs alle samlinger, evt. TIG svejset dem sammen?

Jeg er ikke så super erfaren når det kommer til galvanisering af 'gamle' dele, så håber at du ville uddybe lidt.

Vi ses
/Steffen
8238
Index
153492: sv: sv: sv: sv: Råd i forbindelse med restaurerings af 300 Tdi 90" (28-04-2016 08:22:41) (svar på 153483)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 78.156.99.118)
Ja, det i ser på billedet er vinterens resultat og omfatter alt jern i en 109", undtaget døre og tag. plus lidt ekstra til 88"eren.
Alle dele er blev renset i citronsyre og lavet rust og lign. hvor der var behov, enkelte dele er hjemmebygget, da det er lidt en bastard af SII/SIII/110"/Defender.

Dørestolper og torpedo blev sandblæst da de ikke kunne være i citronsyre karet.
ang Torpedoen, så har jeg både fuldsvejst og punktsvejst, alt efter hvordan emnet tidligere var samlet - huskeregel: det skal samles på samme måde som det var for at beholde styrken og blive godkendt til syn.
Sandblæsningen tager kit og maling osv. og resten brænder væk i den varme zink.

TIP: smør godt med siliconefugemasse på og i gevind. det kan de ikke affedte i syrebadet og derved binder zinken ikke, så er det nemt at rense gevind op bagefter.

jeg fik Sandblæst ved HN Cooating i Herning og Galv. var ved Fyns Galvanisering, begge steder er mindre firmaer som har tid og overskud til at tage sig godt af den slags projekter. De fiksede også mine fælge
Index
153495: sv: sv: sv: sv: sv: Råd i forbindelse med restaurerings af 300 Tdi 90" (28-04-2016 22:27:40) (svar på 153492)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.227.48)
Tak for info.
Fine hjul!