tilbage

Land Rover Forum  

Index
153509: Startproblemer LR Light weight (01-05-2016 21:13:13)
Kristian Uhd Jepsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.186.80)
Jeg har lige sat min light weight til salg igår, og har fået overraskende mange henvendelser, samt reelt også fundet en køber til prisen. Problemet er bilen har stået over vinteren, og har kun været ude at køre få gange, hvorfor jeg har rigtig svært ved at få den igang igen. Jeg vil selvfølgelig gerne overlevere en funktionsdygtig bil, så der er et desværre par steps før den er klar til en ny ejer. Den starter hvis vi giver den dieselsnellstart, men går hurtigt ud igen. Havde den i tomgang igår i 15 min, hvorefter jeg ville køre en længere tur, men det virker simpelthen ikke som om der hul igennem fra speeder til motor, så selvom jeg speeder op sker der ikke noget.
Jeg er ikke mekanik kyndig hvilket ovenstående sikkert også bærer præg af, så jeg er lidt på bar bund i forhold til at finde ud hvad der kan være galt. Batterierne er begge ladet op, og målt til 12 volt, så de bør være ok. Før den gik i vinterhi kom den direkte fra mekanikeren, hvor den fik skiftet gearkasse og kobling, samt generelt eftersyn, og der kørte den fint.
Er der nogen af jer, der kan hjælpe med nogle gode bud, eller måske har et nummer til en kyndig person tæt på Helsingør, som har lyst til (mod betaling selvfølgelig) at hjælpe mig med at få bilen igang igen.

Det ville være en stor hjælp med input. På forhånd tak.
Kristian 25768644
Index
153511: sv: Startproblemer LR Light weight (01-05-2016 21:42:06) (svar på 153509)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.175)
Lader til, at den ikke får diesel.
Kan være håndpumpen, utæt rør/slangeforbindelse, tæt filter, skidt i tanken... for lidt brændstof i tanken.
Index
153513: sv: Startproblemer LR Light weight (02-05-2016 06:57:55) (svar på 153509)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 82.143.245.157)
Har du nogensinde skiftet dieselfilter på den? Renset slamskålen ?
Kablet fra speeder forbindelsesstængerne over til fordelerpumpen, kan nogle gange hoppe af beslaget på pumpen. Det kabel er tit grønt.
Index
153516: sv: sv: Startproblemer LR Light weight (02-05-2016 13:21:15) (svar på 153513)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.155.178)
Jo, er der skiftet filter i indeværende århundrede :o) Bakventilen/kontraventilen på indløb til filterboks kan være stoppet til, rens eller fjern, kan sagtens undværes-- står omskifterhane rigtigt, sidder på sædekasse; omskifteren kan være def. så der suges falsk luft.
Har du prøvet at udlufte brændstofsystem; løsn de to 5/16" (8mm)skruer på siden af indsprøjtningspumpe og pump på liftpumpe til der er diesel uden luftbobler ved luftskruer.
Index
153520: sv: sv: sv: Startproblemer LR Light weight (02-05-2016 22:07:27) (svar på 153516)
Kristian Uhd Jepsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.186.80)
Kære alle. 1000 tak for input. Filter, omskifterhane og pumpe er gode bud. Er enig i at det virker meget som om den ikke får diesel. Jeg må lige tjekke den omskifterhane, for den har jeg haft rodet med på et tidspunkt. Hvordan skal den stå? Måleren i instrumentbrættet siger fuld tank, men den synes jeg aldrig har været super pålidelig. Måske har jeg fået den drejet forkert. Jeg går i krig med også at få tjekket pumpe og filter.
Index
153521: sv: sv: sv: sv: Startproblemer LR Light weight (02-05-2016 22:53:02) (svar på 153520)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.232.218)
Det hører med- på inderside af sædekasse, i forbindelse med omskifterhane, sidder et kompliceret system af kontakter, der skal vise tankniveau i aktuelle tank som hane er omstillet til; et system som dog næppe overlever Armageddon sammen med skorpioner og kakerlakker.
I øvrigt er systemet med omskifter; der startes med 1.tank, når den er tom skiftes til nr. 2, dieselretur er alene til nr. 1. Herefter kan der skiftes tilbage til nr.1; der skal så tankes inden den løber tør.
Index
153523: sv: sv: sv: sv: sv: Startproblemer LR Light weight (03-05-2016 07:30:38) (svar på 153521)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 82.143.245.157)
Diesel retur følger diesel frem!!
Der er altså omskifter på både frem og returløb!
Ellers var der hurtigt dieselspild.
Den skal stå til een af siderne.
Index
153534: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Startproblemer LR Light weight (03-05-2016 21:36:01) (svar på 153523)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.175)
Grunden til, at LR sender returdieselen (overskudsdiesel) ind i kredsløbet oppe ved filtrene, er, at filteret bliver hurtigt varmet op og det forhindrer, at brændstoffet parafinerer (klumper), når der er minusgrader.

Andere producenter sender returdiesel ned i tanken.
Index
153536: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Startproblemer LR Light weight (03-05-2016 22:40:38) (svar på 153534)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.104.180)
Jo Paul, hertil bliver evt. luftbobler sendt i tank, hvis der suges luft ved sidehældning.
Index
153542: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Startproblemer LR Light weight (03-05-2016 23:22:00) (svar på 153534)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 82.143.245.157)
Iflg diagrammet så går overskudsdiesel FRA hhv dieselfilter og dyser direkte tilbage i tanken. Altså ikke noget med varm diesel fra dyserne ind i filtret. Kredsløbet går den anden vej. Overskudsdiesel fra fordelerpumpen går tilbage til fødepumpen og pumpes retur så tilbage i kredsløbet mod filtret. Måske det der menes med "varm" diesel?
Index
153535: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Startproblemer LR Light weight (03-05-2016 22:37:26) (svar på 153523)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.104.180)
Hhhmm, det var ellers som jeg har fået forklaret af en tidligere LW-ejer, mekaniker og havde kørt med dem i Cirkus Mili. Men det kan da godt være han husker forkert. Men så kan du jo lægge et billede op af omtalte omskifterhane, så tvivl kan udryddes.
Index
153538: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Startproblemer LR Light weight (03-05-2016 22:48:44) (svar på 153535)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 82.143.245.157)
Når du nu ikke tager mit ord for gode varer😂😂
Det er returen nederst på billedet. Den følger fremløbet via en forbindelsesstang.
Index
153539: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Startproblemer LR Light weight (03-05-2016 22:52:05) (svar på 153538)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 82.143.245.157)
Arghhh. Den dino af en hjemmeside. Prøver igen.
Dem der har kørt uden returomskifteren har alle haft problemer med overfyldt tank. Det giver ligesom sig selv.
Index
153540: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Startproblemer LR Light weight (03-05-2016 22:57:34) (svar på 153539)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 82.143.245.157)
Står omskifteren i midten, er der lukket for diesel. Dvs så kan bilen heller ikke gå i tomgang. Jeg holder stadig til et afhoppet eller defekt gaskabel.
Index
153554: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Startproblemer LR Light weight (04-05-2016 19:57:13) (svar på 153539)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.21.167)
Takker og beklager at have/været fejlorienteret.
Index
153541: sv: Startproblemer LR Light weight (03-05-2016 23:04:55) (svar på 153509)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 82.143.245.157)
Her det kabel (det grønne) jeg ævler om. Det har det til tider med at hoppe af hvis det ikke er justeret rigtigt.
Index
153606: sv: Startproblemer LR Light weight (09-05-2016 21:59:05) (svar på 153509)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.14.224)
Fik du liv i bilen?