tilbage

Land Rover Forum  

Index
154363: Briit(shit)part vs Original - et enkelt eksempel (12-07-2016 08:38:44)
balder kjerulff #9401, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.108.129.20)
Hej!

Der kører jo diverse diskussioner om kvaliteten af OEM vs. originale vs. tredjeparts dele, og som den komplette novice jeg er, besluttede jeg mig for en microtest, da jeg alligevel skulle skifte pakningen til ventildækslet.

Billedet viser en original inderst og en Britpart yderst. Som det ses var den uoriginale noget mere ujævn i støbningen, og kom i en pakke, hvor den var fikseret.
Modsat var der ca. lige lidt grater på begge, og hverken skydelæren eller øjet afslørede forskelle i størrelse. Gummikvaliteten kunne jeg ikke skelne mellem.

Funktionelt kan jeg kun sige, at den er utæt med begge, så jeg har vist et par udfordringer mere.
Index
154364: sv: Briit(shit)part vs Original - et enkelt eksempel (12-07-2016 09:10:42) (svar på 154363)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.30.16)
yep, diskussionen har kørt hårdt og længe. Jeg har netop købt EGR-ventiller til min Disco 3 - det er 2. gang jeg skal til at skifte dem. De første jeg købte var originale - made in china - nu har jeg købt nogle OEM - made in UK :-)
Index
154365: sv: Briit(shit)part vs Original - et enkelt eksempel (12-07-2016 09:14:01) (svar på 154363)
Niels Lysebjerg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.187.18)
Ja, det er jo værd at bemærke at Britpart er et handelsselskab, der ikke producerer stumperne selv. De kommer fra en skov af underleverandører.

Ind i mellem ser det ud til at det er ligegyldigt om det kommer i en grøn eller blå æske, dimserne kommer sansynligvis fra samme maskine. Har set en bremselyskontakt fra Britpart til 50 kr der var fuldstændig identisk med en såkaldt original til 350,- Andre gange er Britpart ikke værd at kyle efter en gal kat. Jeg har i hvert fald købt min sidste bremsecylinder i Britpart kvalitet.

Men det betyder ikke at alt hvad der kommer i en blå æske er skrammel, eller at alt hvad der står Land Rover på, er det rene guld.

Mvh Niels
Index
154370: sv: sv: Briit(shit)part vs Original - et enkelt eksempel (12-07-2016 11:29:09) (svar på 154365)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.164.115)
Hvorfor tage chancen, her mine seneste erfaringer med Brittpart dele på min serie III:

Koblingshovedcylinder, 25.000km ét år.
Bøsninger i rammen 20.000km 3/4 år.
Gummifættere omkring gearstang og håndbremse, holdt under en måned.

Det mest ærgerlige er, at en genuine TWR/Lucas koblingshovedcylinder = original koster kun 75,- kr mere.

Og så er jeg konsulent på en 110" 300tdi med en ny Britpart hovedbremsecylinder, monteret i marts, som nu fejler.......
Der koster en genuine TWR/Lucas = original, kun 650,- kr

Det jeg oplever som det største problem med Brittpart dele er at der, generelt, er alt for meget plastic i deres gummivarer.

Et tip:
Når du søger på et reservedelsnummer så sæt et G bagved nummeret - G = genuine = originalt.

Mvh
Kenneth Poulsen - der siger til folk der spørger: lad være med at købe det billige bras som jeg gør - køb de lidt dyrere originale dele - det er de mindst ringe. ;)