tilbage

Land Rover Forum  

Index
154529: Land Rover restaurerer Serie 1 i Solihull (02-08-2016 13:42:48)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.71.135.56)
http://www.landrover.com/above-and-beyond/reborn.html

Det ser ud til at Land Rover ikke helt kan slippe Land Roveren.

Nu restaurerer de Serie 1 i Solihull og sælger dem med 12 måneders garanti.

Der står intet om pris, der står bare at man kan henvende sig hvis man er interesseret, så jeg går ud fra at det er efter devisen: "hvis du behøver at spørge om prisen, har du ikke råd".
Index
154530: sv: Land Rover restaurerer Serie 1 i Solihull (02-08-2016 19:31:57) (svar på 154529)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
hej Kristian

Til orientering kan oplyses at priserne ligger omkring £ 60.000,- vel at mærke uden dansk reg.afg. :-) man har fundet og opkøbt ca. 25 Serie I modeller som man er i fuld gang med at restaurere og selvfølgelig så langt som det kan lade sig gøre med originale dele.

Hvis man ellers har lyst kan man få enhver Land Rover/Range Rover model restaureret på deres Heritage department, men det er nok klogt at spørge om pris inden man tager skridtet.

mvh
Ib 0219
Index
154532: sv: sv: Land Rover restaurerer Serie 1 i Solihull (03-08-2016 09:31:10) (svar på 154530)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 188.182.242.165)
Hej Ib

Registreringsafgift: tanke! nu er det jo ikke nye biler der er tale om, men biler fra 40´og 50´ der er blevet restaureret, så regner man prisen ud fra den oprindelige pris eller den nye pris, hvad tror du?

Mvh Verner, som gerne er i markedet for en ekstra S1, men dog ikke i det prisleje.
PS. Tak for hyggelig snak på LA16
Index
154533: sv: sv: sv: Land Rover restaurerer Serie 1 i Solihull (03-08-2016 18:53:16) (svar på 154532)
Ib Hammer #0219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.113.30)
hej Verner

Hvis man importerer sådan en model er der tale om en førstegangs registrering i DK og selv om der er tale om en veteran er det vist ikke blevet billigere at gøre den slags. Har hørt og læst på dette medie at biler der er mere end 35 år gamle som man ønsker at omregistrere til hvidpladebiler betaler en højere afgift end en bil der er 30 år gammel.
Har dog ikke selv erfaring med det. Underligt system, men staten fattes penge som en Told/Skat-medarbejder engang udtrykte det da talen faldt på afgifter.

mvh
Ib 0219
som også er i markedet for en original og velholdt SI
Index
154534: sv: sv: sv: sv: Land Rover restaurerer Serie 1 i Solihull (03-08-2016 21:07:14) (svar på 154533)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.115.47)
En serie etter er ganske billig i afgift.
Det er straks meget værre med en sen serie 3'er..
Afgiften bliver beregnet af nypris.
Index
154535: sv: sv: sv: sv: Land Rover restaurerer Serie 1 i Solihull (04-08-2016 08:39:02) (svar på 154533)
Niels Lysebjerg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.187.18)
Det er uanset om den var ny da den kom til Danmark eller man importerer en veteranbil.

Faktisk er det sådan at hvis man vil have en veteran fra gule til hvide plader, så beregnes afgiften som var der tale om en importeret vogn.

Mvh Niels
Index
154536: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover restaurerer Serie 1 i Solihull (04-08-2016 10:28:15) (svar på 154535)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.112.150.175)
Vi havde en gang en Volvo B805, der var født 1964 som DSB bus. I 1976 blev den danske karrosse pillet af, chassiet sendt til Plaxtons i England for at få et nyt karrosseri.. og vupti, var det afgiftsmæssigt og registreringsmæssigt set en årgang 1976! Og der skulle betales ny registreringsafgift på 20%.

Nu vil der ikke være ret mange danske LR-entusiaster, der vil lægge 60.000 GBP på bordet for en fabriksrenoveret Serie I, men måske vil Skat sige, at producenten og ikke en tredjepart har udført arbejdet før importen, hvorfor man vil kigge på bilen som en nyskabelse og ikke en genskabelse.

Det spørgsmål vil vi nok næppe kunne få opklaret uden et konkret tilfælde.
Index
154537: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover restaurerer Serie 1 i Solihull (04-08-2016 10:42:02) (svar på 154536)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.129)
Bilen vil under alle omstændigheder være repareret/genopbygget for mere end 75% af værdien og så skal der derfor betales fuld afgift af den, som var det en importeret bil af samme årgang.
Det er for veteraner 40% af nyprisen og det vil være overkommeligt på en så gammel bil.
Det er sådan jeg lige husker det. ;)

Mvh
Kenneth Poulsen