tilbage

Land Rover Forum  

Index
155550: Defender mister spænding/Strøm (20-11-2016 06:10:58)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.165.176.254)
Hej

På vej hjem fra arbejde forsvandt lys og andet strøm spændingen gik helt ned i det røde felt men motoren blev ved med at køre, efter at have holdt lidt og slukket for lyset vendte spændingen pludselig tilbage og var på ca.12 - 13 volt.

Jeg kunne køre hjem, men der er tydelig spændings fald når lys og andet er tændt hvad er jeg ude i her er det batteriet eller en ny generator.

Når lys er tændt ligger spændningen lige over 12 volt men når lys og varmeapp. slukkes stiger den til omkring 13 volt-.

Der er ikke problemer med at starte.

Er lidt blank omkring alt det strømsjov.

Bilen er en Defender 110 V8.
Index
155552: sv: Defender mister spænding/Strøm (20-11-2016 10:23:00) (svar på 155550)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.112.150.175)
Index
155553: sv: sv: Defender mister spænding/Strøm (20-11-2016 11:11:07) (svar på 155552)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 176.23.252.69)
Man kunne mistænke, at det er var en lyskontakt eller et kørelysrelæ, der er ved at smelte sammen.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
155554: sv: sv: Defender mister spænding/Strøm (20-11-2016 12:00:04) (svar på 155552)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 176.23.195.218)
Hej Poul!

Er der også en vejledning i fejlfinding på tændingsanlæg? Min LR 90 V8 døde i fredags og der er ingen gnist på tændrørene. Fik den startet lørdag, kørte i tomgang ca. 3 minutter, hvorefter den døde og har ikke været til at starte siden. Tændspole er ok, spænding på tændspole ok når jeg drejer tændingsnøglen. Men ingen gnist.

Nogle gode forslag, inden jeg sender den til Box Auto i morgen?

Mvh

Kaj Tunlev
Index
155555: sv: sv: sv: Defender mister spænding/Strøm (20-11-2016 12:30:56) (svar på 155554)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.112.150.175)
Jeg har kun dette fra Horsevad...
Index
155556: sv: sv: sv: sv: Defender mister spænding/Strøm (20-11-2016 13:00:32) (svar på 155555)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.189.220)
En ugod stelforbindelse kan også være årsag til elektronerne udebliver, undersøg stelkabel mell. motor og ramme og ramme til batteri.
Til Kajs manglende tænding- er det elektronisk styret tænding- fabriksmonteret,
er det sikkert det klassiske sorges-kind, et def. forstærkermodul, sidder på siden af fordeler. Her vil dog være en meeeget spag gnist, som kun kan anes, når kabel holdes ved stel og i mørke omgivelser.
Index
155558: sv: sv: sv: sv: sv: Defender mister spænding/Strøm (20-11-2016 14:53:55) (svar på 155556)
Kaj Tunlev #1643, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 176.23.195.218)
Hej Verner!

Fjederen i strømfordelerdækslet under kulstiften er synlig. Selve stiften sidder skævt. Har skiftet strømfordelerdæksel. Motoren gav et enkelt lille bjæf, herefter en meget kraftig benzinlugt. Nu får den lov at dampe af.

Mvh

Kaj.

Index
155585: sv: Defender mister spænding/Strøm (21-11-2016 19:50:56) (svar på 155550)
Stig Rasmussen #1254, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 2.111.183.97)
Kontroller din stelforbindelse.
Tag evt et voltmeter og mål spændingen når motor kører, henholdsvis mellem batteriets minuspol og chassisrammen, og mellem batteriets minuspol og motoren. Voltmeteret bør ikke vise et stort udslag max. 0,5v.