tilbage

Land Rover Forum  

155704: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (01-12-2016 15:03:41)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.1.229)
Jeg har fra MoD modtaget info om de tidligere brugere af min "nye" 110", men jeg har lidt svært ved at tyde hvem brugerne er, hvor den har kørt og hvorfor den er venstrestyret.

Brugere:
JSCS ASHCHURCH
BAE SYSTEMS LTD
5 REGT ACC WKSP REME
5 REGT ACC (MAS)
155705: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (01-12-2016 16:10:07) (svar på 155704)
Torben Christensen #9369, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 185.17.194.147)
BAE SYSTEMS LTD genkender jeg. Har arbejdet en del i Barrow in Furness (nord for Manchester UK) Her bygges der ubåde på et og værftet er en del af BAE SYSTEMS LTD som er moderselskabet for rigtig mange af UK militære aktiviteter.

Håber det hjalp lidt.

Torben
155706: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (01-12-2016 16:24:43) (svar på 155704)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.112.150.175)
Det ser ud til, at din 110“ er kommet direkte fra fabrikken til Central Army Vehicle Depot i Ashchurch, der har betegnelsen JSCS ASHCHURCH

Efterfølgende er bilen blevet udrustet af BAE Systems, et multinationalt firma inden for forsvar,
sikkershed og rumfart. www.baesystems.com

De to sidste linjer kan jeg ikke identificere. Er du sikker på, du har skrevet korrekt ? ACC kender
jeg ikke, men AAC ville være bedre.

Det ville i så fald betyde Army Air Corps, der ganske rigtigt bruger Defender.

5. regiment AAC WKSP REME workshop remedy - altså en værkstedsbil.

5 REGT AAC (MAS) - hvor MAS betyder MAnned AiRBoRne suRVeillAnce - som nok er luftrecognisering. (Det må Ole Pars vide)

5. regiment har været stationeret i Nordirland. eller er måske fortsat...
155707: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (01-12-2016 16:27:14) (svar på 155704)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.123.199)
Ashchurch er vogn depotet i UK
BAE er et firma der leverer div våben eller radiosystemer.
5 REGT er 5. Army Air Corps.
REME er Royal Electrical and Mechanical Engineers, altså værksted.
Muligvis kommer den fra Canada hvor AAC har træningsfaciliteter.
MAS kan jeg ikke lige afkode.
155709: sv: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (01-12-2016 16:44:18) (svar på 155707)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.1.229)
ACC er ikke korrekt. Der skal stå AAC.

Den er solgt fra Wilsons Auctions i oktober 20015.
155710: sv: sv: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (01-12-2016 17:03:48) (svar på 155709)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.123.199)
Withams😜
155711: sv: sv: sv: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (01-12-2016 17:33:36) (svar på 155710)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.1.229)
Nope

Wilsons Auctions.

Et meget stort auktionshus.
155712: sv: sv: sv: sv: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (01-12-2016 17:52:54) (svar på 155711)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.123.199)
Sorry!
155715: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (01-12-2016 21:11:02) (svar på 155712)
Henrik Duus Nørgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.152.130)
Historik:

11/12 1990:
JSCS ASHCHURCH

24/4 1991:
BAE SYSTEMS LTD

12/2 2003:
JSCS ASHCHURCH

15/12 2003:
5 REGT AAC WKSP REME

9/1 2009:
5 REGT AAC (MAS)

11/9 2015:
Disposed
KM: 26.845
155716: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (01-12-2016 21:47:02) (svar på 155715)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.112.150.175)
Det var da en underlig historik...der må da mangle noget! Springet fra 1991 til 2003 er alt for stort medmindre køretøjet vitterligt har opholdt sig hos BAE systems i tolv år...
155717: sv: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (01-12-2016 22:23:57) (svar på 155716)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.123.199)
Hvorfor er det underligt? Det lyder da vældigt plausibelt. Specielt når nu køretøjets "B-card" er kendt.
Den har haft et skønt og roligt liv den LARO der👍🏻
155720: sv: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 12:25:30) (svar på 155716)
Alexander Bartzsch #9508, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 109.56.27.178)
der mangler også tidspunktet hvor den blev sat på depot, og har fået REMUS opgradering.

forresten har den fået hele opgraderingen eller kun den halve ?
155721: sv: sv: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 12:36:16) (svar på 155720)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.123.199)
REMUS er kun en updatering på XD modeller. (Wolf)
155722: sv: sv: sv: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 12:43:40) (svar på 155721)
Alexander Bartzsch #9508, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 109.56.27.178)
Ole nej det passer ikke helt :)

remus opgrade på det gammle 110" omfattet ny renovert motor, R380 gearkasse og Wolf fælge på nogen blev der så også smidt ny måtter i

har selv en 110 til at stå som har fået det halve af pakken
155723: sv: sv: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 13:01:16) (svar på 155720)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.1.229)
jeg mener ikke den er blevet opgraderet.
den virker meget original og helt "basic".
jeg har lige "pimpet" den med gummimåtter i fodbrøndene.
155724: sv: sv: sv: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 13:11:38) (svar på 155723)
Alexander Bartzsch #9508, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 109.56.27.178)
der er da Wolf fælge på den på bilde og motoren er sikkert også blå ;)

155725: sv: sv: sv: sv: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 13:21:27) (svar på 155724)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.1.229)
Det eneste blå i motorrummet er en kæmpe frakoblet 24V generator.
De foto jeg har set af de gamle 110ere har alle været med Wolf fælge.
Blev 110erne leveret med andre fælge fra Land Rover i 1990 ?
155726: sv: sv: sv: sv: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 13:21:49) (svar på 155724)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.123.199)
Der skal mere end Wolf fælge til at lave en Wolf😂
Motoren er mig bekendt en 2.5 NA, så også der er der et stykke vej..
Mega fed LARO, men en XD/Wolf er det altså ikke..
Jeg tror ikke at XD/Wolf motorer er blå (Duck Egg'ish) med mindre de er blevet renoveret.
155728: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 13:53:54) (svar på 155726)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.1.229)
Det er en 2.5 N/A og ikke den hurtigste ved lyssignalerne.
Min gamle 88" benzin er klart hurtigere.
155729: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 15:17:21) (svar på 155728)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.112.150.175)
En 2,5 dna skal man altså ikke kimse ad. Jeg har to gange været på langtur til Spanien i min OneTen og den kunne fint holde trit med lastbilerne.
155730: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 15:25:48) (svar på 155729)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.1.229)
Med tålmodighed, viljen til at træne armmuskler og evnen til koncentration i et larmende miljø, er det en rigtig fin bil, og det er ret underholdene at køre i den.
Jeg skal bruge den i mit firma til transport af ski i DK, samt skisafari i Frankrig.
155731: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 15:39:05) (svar på 155730)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.112.150.175)
Er den uden servo ??
155732: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Min 110 FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 16:08:40) (svar på 155731)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.1.229)
Den er uden alt hvad der kan betragtes som ekstraudstyr eller moderne komfort. Men ret cool som "ekstraforsjovbil"
Jeg har aldrig oplevet en mere "basic" Defender.
155718: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (01-12-2016 22:47:07) (svar på 155704)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.123.199)
Her en video fra AAC, i Canada om deres Gazelle heli, men se så: Et kort glimt af en række 110'ere.😎
https://youtu.be/zQsEG9Bb7VU
Nå, jeg kan så ikke lige vedlægge billede af bilerne fra mobillos.
Smider det op på Facebook gruppen..
155733: sv: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 16:50:18) (svar på 155718)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.184.145)
"Very basic sir" jo, de var meget enkle, beregnet til krigsindsats. Skyderuder- ingen sideklædning i døre, hvilket gav plads til håndvåben og ammobags ved forsæder, ingen gummimåtter til at skvatte i ved ind og udstigning osv.
De såkaldte Tithonous, opgraderede 110" var mere luxuiøse, men stadig 2.5L N/A.
Det engelske forsvar havde ikke, officielt, TD eller 200TDI, men sprang direkte til 300TDI, Td5 var de ikke interesserede i.
Dog skal du regne med synsfætteren vil kræve nakkestøtter på forsæder, når den bliver fremstillet til syn. Hertil det klassiske varerumsadskillelse og vægttavler, hvis den skal på gule plader. Held og lykke.

155734: sv: sv: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 18:01:33) (svar på 155733)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.1.229)
Sæderne ligner meget seriebilssæder. Hvordan får jeg monteret nakkestøtter på dem ?
Min plan var/er at sætte polstring på den militære rumadskillelse, så de 2 vandrette metalplader har en dobbeltfunktion.
Er det lovligt ?
155735: sv: sv: sv: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 18:31:35) (svar på 155734)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 212.112.150.175)
Du bør gå efter et sæt Defender-sæder med nakkestøtter. Det er nr. 1. Prøv at spørge Vogter, om han ikke har noget brugbart liggende i et hjørne eller to.
Overvej et oliefyr og et forbrugsbatteri, hvis du skal bruge bilen på skidestination, så du altid har varme og isfrie ruder.
155736: sv: sv: sv: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (02-12-2016 23:04:39) (svar på 155734)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.123.199)
Radio pladerne bag sæderne lader du bare sidde som varerumadskillelse. Du kan ikke sætte nakkestøtter på de eksisterende sæder. Sætter du defender sæder i, vil jeg gerne købe de andre😜
155737: sv: sv: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (03-12-2016 00:08:53) (svar på 155733)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 89.239.240.136)
Tithonous har udvendige "styrtbøjle" hen over fordøre og rude.
Så de er ret nemme at genkende. :)

Higgings.
155740: sv: sv: sv: sv: Min 110" FFR (LHD) ex. MoD´s militære historie (03-12-2016 20:17:17) (svar på 155737)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.187.163)
Er der langsgående bænke bag i bilen, kan du måske anvende ryglænet til nakkestøtte ved at montere den i hovedhøjde på bagvæggen i førerkabine. Ellers tag en snak med din synsmand. Om ikke andet skal bænkradder fjernes alligevel.
Husk også at montere forlygteparaboler beregnet til højrekørsel, hvis de ikke er det i forvejen.
Apropos Wolf-Land Rover, så har Land Rover monthly en beskrivelse i nyeste nummer- blev leveret 1997-98 som 90"- 110"- 130" med revideret, forstærket chassis-ramme og karosse, forstærket bagaksel, bur i varerum og bøjle over bagkant af forsæder, presenning af kunststof eller glasfiberhardtop- forhøjet 5-10cm af hensyn til bur- hovedhøjde, 300Tdi motor og så selvfølgelig Wolffælge.