tilbage

Land Rover Forum  

Index
156397: Ideele Omdr. V8 ved 100 km/t (03-02-2017 19:27:30)
Klaus Kaad #9153, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 2.104.15.198)
Er der nogen der har styr på hvad omdr . en 3,5 (carb) v8 skal/burde snurre i en 88/90tommer ved 110km/t for at få økonomi, støj og trækkraft til at gå op i en højere enhed ?


Jeg mangler lidt facts på gearing til en projekt der involverer en 88 med tomatgear.

Mvh klaus
Index
156399: sv: Ideele Omdr. V8 ved 100 km/t (03-02-2017 19:44:42) (svar på 156397)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.191.185.8)
Hej Klaus

Jeg kender ikke det ideelle omdr. Mål ved 110 km/t i dit projekt. Men vil tro 2500 -2700 omdr.

Men du kan lege med gearinger her både i din transfer og differ. Samt hjul størrelser. Så kan du finde ud af dine omdrejninger.

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/calc/ratio_calc.html


Mvh Mads
Index
156400: sv: Ideele Omdr. V8 ved 100 km/t (03-02-2017 19:50:38) (svar på 156397)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.147.160)
Tja, hvad er højest, rundetårn eller et tordenskrald? Kommer an på transferbox, dækstørrelse osv men det korte og det lange er----- omtalte maskaine har max drejningsmoment - 250nm ved 2500 omdr min. Kan man ramme det, ved ønskede marchhastighed er det vel optimalt.
Index
156401: sv: sv: Ideele Omdr. V8 ved 100 km/t (03-02-2017 20:01:24) (svar på 156400)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.147.160)
Ups+--skal lige med, en 88'' har lavere gearing i differne end de gryder V8 normalt ligger i.
Index
156403: sv: sv: sv: Ideele Omdr. V8 ved 100 km/t (03-02-2017 21:09:12) (svar på 156401)
Klaus Kaad #9153, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 2.104.15.198)
Mit spørgsmål går ikke på gearing .

Da netop ashcroft har et fint værktøj til udregning.

Det ser ud til at en rrc (med transfer ratio 1,22) går ca 2200omdr ved ca 110 ?

Lyder det rigtigt ?
Index
156402: sv: Ideele Omdr. V8 ved 100 km/t (03-02-2017 21:00:34) (svar på 156397)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.114.68)
Woooww... En 88" med 110km/t??
Vogt dig for "the death wobble"
Index
156404: sv: sv: Ideele Omdr. V8 ved 100 km/t (03-02-2017 21:13:18) (svar på 156402)
Klaus Kaad #9153, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 2.104.15.198)
110km/t i en seriebil er mig ikke ukendt .

Den netop solgte , lå altid stabilt på vejen op til 120.

Den valgte fart var også blot et eksempel for at kunne finde noget egnet gearing fra lr hylden .

Mvh klaus
Index
156405: sv: sv: sv: Ideele Omdr. V8 ved 100 km/t (04-02-2017 11:10:34) (svar på 156404)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Det er muligt jeg er en sur gammel mand, men 110-120 km/t i en seriebil?? Det er muligt at man sagten kan få den til at rende så hurtigt, men hvordan med bremse med den fart? Endsige lave en hurtig reaktion?

mvh Niels
Index
156406: sv: Ideele Omdr. V8 ved 100 km/t (04-02-2017 13:43:50) (svar på 156397)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.114.68)
http://www.freewebs.com/thefairwatercollection/siiiltwttechdetail.htm
Det bliver spændende at følge din opbygning. Husk at gemme masser af billeder og ikke mindst hvis der skal bruges specielle attester eller lign.. Det er jo desværre ikke helt så nemt som det var engang, men sådan en ombygning. Måske var det i virkeligheden nemmere at opbygge den på et ældre RR chassis? Så bliver der ihvertfald ikke noget bøvl med motor og drivlinien ift typegodkendelser?
Index
156407: sv: Ideele Omdr. V8 ved 100 km/t (04-02-2017 15:09:27) (svar på 156397)
Simon Boye Jensen #8299, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 178.157.250.46)
Min går 2400 omdr ved 100km/t det er en 110"
Mvh Simon
Index
156408: sv: Ideele Omdr. V8 ved 100 km/t (05-02-2017 00:09:35) (svar på 156397)
Jacob Gren #8302, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 128.0.73.54)
Da jeg gik fra 200Tdi til min 3,9. smed jeg en tomatkasse på og der sad allerede en 1,2 transfer på, og så med 35" dæk. der lå den på 1000 rpm ved 100km/t :) Den var altså "økonomisk" på motorvej, men manglede en del i optræk der klart blev spist af gearingen.
Index
156409: sv: sv: Ideele Omdr. V8 ved 100 km/t (05-02-2017 08:04:05) (svar på 156408)
Klaus Kaad #9153, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 2.104.15.198)
Tak for indput.

Der vil ikke komme en bil ud og køre som ikke er godkendt med konstruktive ændringer .

Med de nye regler er der åbnet for at egnethed og ændringer på bilen kan foretages med et godkendt prøvningsinstitut med på projektet .



Jeg har valgt at gå vejen med serietransferkassen og org. 4,7 differ.


Så valget ender på ca 2000omdr/100kmt
Eller 2600 ved samme fart .

Mvh klaus


Index
156410: sv: sv: Ideele Omdr. V8 ved 100 km/t (05-02-2017 08:05:52) (svar på 156408)
claus vegener #9245, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 37.29.183.167)
Vor Disco 1 med V8 3.9 og automatgearkasse fik på et tidspunkt en ny automatgearkasse og ved samme lejlighed en ny transfergearkasse fra en Defender. Discoens gearkasse "låser" normalt ved knap 90 km/time således at den ikke glider i converteren og udvikler varme. Salgsargumentet for en lavere gearing var, at så ville den låse tidligere, udvikle mindre varme og være benzinbesparende. Vi kører meget på småveje og når det endelig er motorvej, er det med hestetrailer.
Vi benyttede præcis de samme tankstationer på vejen fra DK til Almunecar i sydspanien og resultatet var, at på de fleste optankninger havde den gået lidt mere på literen og kun et enkelt brugt mere. Endeligt resultat efter 3200 km var 11 liter mindre forbrug. Men vi havde haft en langt behageligere kørsel for vi havde kørt i Drive det meste af tiden fordi motoren kom lidt højere op på momentkurven så bakkerne ved Kasseel og Kirsheim havde vi ikke bemærket hverken op eller ned fordi motorbremsningen også var blevet bedre. På småvejene ved Mols skifter den heller ikke op og ned hele tiden, så man selv sætter den i 3. så på den måde har det været en stor fordel. Nå ved 100 km/time snurrer den lige knap 3000 omdrejninger; men det er som nævnt sjælden vi er i den situation. På en længere tur til Madrid u trailer kørte den 7.4 km/l i snit. Uden at køre over 100 men vor D3 bruger nu også væsentlig mere når vi kommer op over de 100-110.