tilbage

Land Rover Forum  

Index
157038: 3.9 i RRC fra 1989 (08-05-2017 21:54:54)
Maarten Kofman #8732, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 176.20.212.68)
Hej.
jeg er igen i gang med at kigge på en RRC.
Det er en ifølge sælger fra 02/1989.
Han siger at der ligger en 3.9 v8 i den, men hvis jeg kigger på denne side:
http://www.range-rover-classic.com/Home/land-rover-brochures/range-rover-1990-s

så kommer der først en 3.9 i 09/1989.
er det noget problem med syn i dk?
Index
157045: sv: 3.9 i RRC fra 1989 (09-05-2017 14:58:47) (svar på 157038)
Maarten Kofman #8732, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 176.20.212.68)
nu har jeg fået stel nummeret på den.

SALL HAMM 4KA 630 860
her er lige et udtræk:
SAL Manufacturer code: Land Rover
LH Model: Range Rover Classic (1989-1996)
A Wheel base: 100 inch
M Body type: 4-door station wagon (LWB)
M Engine type: 3.9 or 4.0 litre injected petrol V8
4 Steering and transmission: Left-hand drive (LHD), 3-, 4-, 5-, or 6-speed automatic
K Model year: 19931989 (US market)19941990 (US market)
A Assembly location: Solihull, UK
630860 Serial number

kan det give nogen problemer med syn i dk?
det er denne bil, til dem der har interesse:-)
http://garagecaspers.nl/occasions/v8i-vogue-automaat
Index
157050: sv: sv: 3.9 i RRC fra 1989 (09-05-2017 20:36:27) (svar på 157045)
Kim Sørensen #9221, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 178.157.248.178)
Hvis du vil være helt sikker så spørg i synshallen, de er som oftest meget flinke.
Bilen bliver meget dyr inden den kommer på DK plader, jeg syntes at den du kigger på er meget dyr i indkøb, men det er selvfølgelig din egen beslutning.
Index
157054: sv: sv: 3.9 i RRC fra 1989 (10-05-2017 00:36:56) (svar på 157045)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Hej Maarten, jeg skal ikke gøre mig klog på det med syn, men jeg synes måske også den er noget dyr, når der kommer reg.afg oveni. Og så undrer udstyret mig lidt. Den er, ud fra fotos, med abs og eas (traction control), ses på den ekstra ventil blok ved siden af wabco hovedcylinder/blok), abs passer rigtigt med at det er en vogue fra den årgang, men eas kommer først senere. Så er der memory til sæderne, det kommer også senere. Omvendt var A/C standard for en vogue, men her ser det eftermonteret ud (slanger hen over motoren). Måske er den sammenstykket af flere årgange? Ikke at det nødvendigvis gør noget, det er min egen RR også. Men til prisen vil man gerne kende hele historien, og en helt original bil er som regel dyrere end en sammenstykket. Det kunne være interessant at se under bilen om den har stabilisering på akslerne (anti-roll-bar), en 89 burde ikke have dem.
Index
157055: sv: sv: sv: 3.9 i RRC fra 1989 (10-05-2017 11:19:23) (svar på 157054)
Maarten Kofman #8732, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 176.20.238.106)
tak for jeres tid.
det viser jeg nu at bilen har 2 stel nummere og de er forskellige.
jeg lægger lige drømmen på hylden igen:-(
Index
157056: sv: sv: sv: sv: 3.9 i RRC fra 1989 (10-05-2017 12:13:11) (svar på 157055)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.44.134.1)
Der har lige været en RRC til salg på DBA, og hvis den her pris ex. afgift som du har kigget på, ikke afskrækker dig, så kunne det måske være et alternativ
Index
157058: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 i RRC fra 1989 (10-05-2017 14:23:15) (svar på 157056)
Maarten Kofman #8732, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 176.20.238.106)
hvor ser du den henne?
jeg har ikke set den.
Index
157061: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 i RRC fra 1989 (10-05-2017 17:01:21) (svar på 157058)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.44.134.1)
Index
157065: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 i RRC fra 1989 (11-05-2017 12:21:27) (svar på 157061)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.31.10)
Der er nogle ting der undre mig på den bil der link's til i bilbasen.
1) prisen i min verden virker lidt høj - hvis jeg eks. sammenligner med at man kan købe en range rover sport fra midten af 00'erne til det dobbelt men dog en noget nyere bil og fortsat på hvide plader.
2) hvis der er tale om en 3,9 v8 så bør der stå 3,9 på ventildækslet. Bilen er indreg. førstegang 01/89 så er det reelt en 3,5 med sprøjt
Index
157066: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 i RRC fra 1989 (11-05-2017 13:20:21) (svar på 157065)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.227.16.15)
Hej Eddie,
jeg synes også det virker lidt pebret, men den ser jo super flot ud. Ingen hængende himmel, og alt træ/læder i fin stand. Den slags detaljer kan være svære at finde - og få lavet pænt. Min egen RRC er teknisk i fin stand, men kosmetisk ligner den det, den er: En 27 år gammel bil. På billederne ligner den omtalte bil jo en næsten ny. Noget andet er så, at man ikke får ABS og Traction Control med i prisen, og man må finde sig i at det kan føles farligt at køre over 120 km/t fordi den ikke har anti-roll-bars. Ang motoren er den dog god nok, jeg citerer fra Classic-sitet, som Maarten linker til i det oprindelige spørgsmål: " '90MY 3.9 EFI shared 3.5 EFI's plenum, without "3.9" embossed".
Index
157067: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 i RRC fra 1989 (11-05-2017 13:35:31) (svar på 157066)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.31.10)
Jeg havde en RR fra 1989 med en 3,9 og der stod 3,9 på dækslet - dette er lidt det jeg læser at det behøver der ikke nødvendigvis at gøre.
Index
157068: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 i RRC fra 1989 (11-05-2017 14:13:42) (svar på 157065)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.44.134.1)
Holland har lidt specielle registreringsafgiftsregler - så en ældre fritaget RRC kan sagtens være dyrere end en nyere RRS :)
Index
157070: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 3.9 i RRC fra 1989 (12-05-2017 17:21:50) (svar på 157065)
Maarten Kofman #8732, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 176.20.212.68)
hej igen.
for dem der ikke kender til den bil der linkes til så er der lige her en tråd fra facebook.
https://www.facebook.com/groups/6530563692/permalink/10152622500408693/
ud fra det jeg har læst der og fra de manglende svar på kontakt og det faktum at den ikke har været synet i over 2 år, må jeg nok sige at det er noget muggent ved den bil.
der er et link i annoncen hvor man også kan se at det er en 88 der er hentet og ikke en som sælge oplyser 89.
desværre så længe den er til salg bliver afgiften på en import regnet ud fra den salgs pris.
jeg har fuldt nøje med i den seneste tid angående disse biler og der er andre der er solgt de 120 k kr
gul plader biler i den alder omkring de 40 til 50 k kr.
det general niveau i europa ligger fra 10 til 25 k € for biler i den stand som der er i annoncen.

så hvis der er en der har noget de vil af med så sig til:-)