tilbage

Land Rover Forum  

Index
158525: Hvor stammer denne sikringsbox fra og er ledningsnettet også modificeret? (04-01-2018 21:19:14)
Morten Harding #9554, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.44.134.62)
Min serie 3 lightweight årgang 74, har en grim uoriginal sikringsbox monteret, til højre for rattet. Der er ledninger til både den gamle sikringsboks i ratstammen samt den "nye" boks. Pt. Har jeg intet bøvl med el i laroen, men statistikken siger at det får jeg på et tidspunkt. Så derfor vil jeg gerne være lidt på forkant og spørge her i forummet om nogen har set noget lignende?
Måske ved en herinde hvor den "nye" boks stammer?
Eller om ledningsnettet er skiftet til et fra en nyere serie 3, der har en lignende sikringsbox?

Jeg kommer i hvertfald til at skille det ad, rense boksen/forbindelserne, måske skifte boksen til en der er pænere.
Samt forsøge at få en ide om hvad sikringerne hører til.

Ps: Har i nogen forslag til en ny og pænere sikringsbox der vil passe?

Mvh
Harding
Index
158526: sv: Hvor stammer denne sikringsbox fra og er ledningsnettet også modificeret? (04-01-2018 23:02:01) (svar på 158525)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.167.125.171)
Hej Morten
Jeg kan ikke hjælpe dig, men hvor ser det dog velordnet ud, har set væsentligt nyere biler med et klart dårligere arrangement (min egen inklusivt). Som man plejer at sige i LR kredse: If it arn´t broken, don´t fix it.
Mvh Verner
Index
158527: sv: sv: Hvor stammer denne sikringsbox fra og er ledningsnettet også modificeret? (05-01-2018 01:15:46) (svar på 158526)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.62.117.70)
Meget enig med Verner.
Lav eller få lavet et pænt alucover med et hængsel på og evt. mal det grønt.
Hele ledningsnettet er formentlig renoveret til noget meget bedre end det originale,
der er mange der går i årevis for at tage sig sammen til at lave øvelsen og den har du allerede.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
158537: sv: Hvor stammer denne sikringsbox fra og er ledningsnettet også modificeret? (06-01-2018 15:52:46) (svar på 158525)
Ole Pars (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.122.178)
Er der et ledningsdiagram med til ombygningen? Ellers bliver det en lille smule Sherlock Holmes, når der på et tidspunkt opstår bøvl med et eller andet...
Med mindre du virkelig brænder for det, så lad det være som det er. Brug evt energien til at få lavet et diagram, hvis du ikke har det. Relæer og sikringer er jo egentlig fint. Specielt hvis det er godt lavet.
Men nej, det er på ingen måde i nærheden af noget originalt. Hvor kommer bilen iøvrigt fra?