tilbage

Land Rover Forum  

Index
158785: Radio cd 6500 diagram og højtalere (28-02-2018 17:57:38)
Stig Bang Krogh #9472, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.110.77.0)
Hej alle, jeg forsøger at finde et ledningsdiagram over den originale radio der sidder i min Defender 90 Td5 fra 2006. Jeg er kommet så langt at det er Visteon der har produceret den og den nok hedder cd 6500, men så stopper det også der.

Da een af de originale højtalere lige er sprunget vil jeg se på mulighederne for at tilslutte en forstærker og dernæst udskifte standard højtalerne til nogle lidt bedre.

Er der i øvrigt nogen der har erfaring med at finde nogen der bare lige passer i hullerne foran og i lastrummet bagved? Jeg har kig på nogle Rainbow DL-X4, der godtnok har en større indbygningsdybde end de gamle, men håber det kan lade sig gøre. Rainbow er 48mm.

Link her: http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=10430&pk=&produkt=Rainbow_DL-X4_-_H%F8jttalere

Sidst men ikke mindst kunne jeg godt tænke mig at kunne streame musik direkte til forstærkeren via bluetooth, har kig på nogle der kan det, men de er dyre. Håndfri telefoni er ikke interessant da der er for meget støj alligevel. Forslag modtages gerne på det også.

Nemmest var det selvfølgelig at købe en ny radio, men kan godt li´ den gamle uden touchscreen og med knapper man kan ramme selvom det bumler lidt. Og så er der det med tyveri også.

På forhånd tak og input og gode ideer

Stig
Index
158786: sv: Radio cd 6500 diagram og højtalere (28-02-2018 19:01:20) (svar på 158785)
Leif Jensen #4521, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 5.186.126.252)
det kan ikke svare sig at tilslutte en forstærker til den radio, ville selv investere i en lidt bedre radio med indbygget bluetooth og udgang til forstærker. Evt. monter en sub.

Har selv renegade højtalere i min da jeg synes de har en bedre lyd ( dybere bas), min radio er en pioneer 2 din, 1000w forstærker til min 12" rainbow sub. Det skal siges at ingen af delene passer i en standard defender, det har krævet lidt ombygning og tilpasning, til gengæld har jeg super god lyd som kan overdøve en gammel land rover :-)
Index
158817: sv: Radio cd 6500 diagram og højtalere (04-03-2018 11:13:40) (svar på 158785)
Ole pars (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.121.147)
Jeg har nyligt installeret en billig JVC radio i bussen. Streaming fra mobil og handsfree uden problemer! Kan det høres i en Seriebil, så kan det høres i alle biler! Tror den kostede 600kr.
Jeg kan kun fraråde IKKE at bruge handsfree og fast montage af mobiltlf.