tilbage

Land Rover Forum  

Index
161498: Defender TDI300 startproblemer (05-08-2019 22:26:39)
Jakob Falk Magnussen #8840, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 78.156.96.54)
God aften!
Min dejlige 130" fra 1998 vil lige pludseligt ikke starte. Gik ud under kørsel og vil ikke starte igen, start motor kører men motor tænder ikke, der er diesel på.
Den har et eller andet med el. Nogen gange kører viske når man blinker eller blænder op og ned for lyset!
Er der nogen som har en anelse om hvad det kan skyldes så hører jeg meget gerne fra jer!

Mvh Jakob Magnussen
Index
161499: sv: Defender TDI300 startproblemer (06-08-2019 01:35:24) (svar på 161498)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Kontroller om der er strøm på den ledning der sidder på højtrykspumpen, når der er tænding på.
Ellers tror jeg du snarest skal få efterset elsystemet inden alt røgen kommer ud - det er farligt bøvl at få røgen ind i ledningerne igen.

Elsystemet er jo fabrikeret af firmaet Lucas - de opfandt mørket - lige pludselig....

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
161506: Defender TDI300 startproblemer (07-08-2019 21:40:30) (svar på 161499)
Jakob Falk Magnussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.156.96.54)
Så er den køreklar igen!
Stikket som sidder på magnetventilen på dieselpumpen var ganske rigtigt irret!

Tak for hints!
Index
161500: sv: Defender TDI300 startproblemer (06-08-2019 09:01:20) (svar på 161498)
jens kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.202.137)
Har du fået monteret ekstraudstyr.... spil ,lygter eller andet elektrisk?
vh Jens
Index
161501: sv: Defender TDI300 startproblemer (06-08-2019 10:27:56) (svar på 161498)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.81.18)
Det tyder på, at der er dårlig stelforbindelse fra starter til stellet/motoren. Hvis polforbindelserne ellers er rene og fastgjort samt batteriet er i topform, så kravl under bilen for at se, om stelforbindelsen fra starteren er i orden og uden rust ved stellet. Evt. udskift med et nyt, rengør/fjern rust. Husk at afbryde forbindelsen til batteriet under udførsel af opgaven. At motoren går ud under kørsel kan skyldes, at magnetventilen, der åbner/lukker for brændstoffet ikke får tilstrækkelig spænding og derfor klapper i. Desuden ser det ud til, at afviserarmen bør udskiftes. Du kan med fordel monteret en hovedafbryder, der lukker for al forbindelse mens bilen holder parkeret. Da undgår du, at bilen pludseligt brænder. Er set ofte. Måske skal der et nyt bundstykke i tændingslåsen. I øvrigt ophørte Lucas som selvstændig virksomhed i 1996 og mærket ejes i dag af ZF Friedrichshafen i Tyskland.