tilbage

Land Rover Forum  

Index
161739: reservedele og udstyr (26-09-2019 17:32:35)
kim petersen #9926, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 5.186.120.11)
hejsa
ville høre hvor i køber reservedele og udstyr henne ?
(Defender 90).
Er ny i denne verden.
mvh kim
Index
161741: sv: sv: reservedele og udstyr (26-09-2019 19:30:33) (svar på 161740)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Jeg har været rigtig glad for www.paddockspares.com , de leverer punktligt 6-8 dage efter bestilling og man få 30 kg for 100,- kr i fragt.
Britterne gider jeg ikke mere, så efter 31. oktober vil jeg formentlig købe dele her www.autodoc.dk dem har sønnen meget gode erfaringer med til sin BMW.
Og udstyr vil jeg kigge hos germanske forhandlere f.eks. hos https://stockundstein.com/

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
161742: sv: sv: sv: reservedele og udstyr (26-09-2019 21:24:50) (svar på 161741)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.229)
Har de sidste år handlet hos www.lrdirect.com de viser det forhåndenværende udbud i varen man søger, dog nemmest, hvis man indtaster aktuelle reservedelsnr, hertil www.rimmerbros.com til de lidt specielle dele og ikke mindst V8 og benzindrevne generelt, har købt en del hos autodoc men mest til borgergryder, Landrover-udvalg er ikke så stort.
Og skal vi så ikke se om "BoJo" ikke får arrangeret det, så Land Roverdele fortsat kan erholdes fra Olde Engeland til nice-price.
Index
161743: sv: sv: reservedele og udstyr (27-09-2019 07:44:57) (svar på 161740)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.127.90)
Er man ny ud i Land Rover, så er det ofte en fordel at bruge danske forhandlere, ikke mindst Benedickte hos Williams i Ulits ved Farsø. Hun har ingen hjemmeside, det rent old-school, du ringer og siger du mangler den der dims der sidder der, og ud fra beskrivelse ved Benedikte hvad du mangler og hun kan også regne ud hvad du måske ellers mangler, således at du lørdag formiddag ikke mangler den pakning, eller den fjeder eller hvad det nu er der hører til lige den reperation. Benedikte har 98 63 44 41

Priserne i Danmark er dog ofte lidt højere end i England, dels pga en lidt højere moms, og dels pga højere omkostninger og lavere omsætning i forhold til England. Og lidt endnu er det jo ligeså nemt at handle på nettet der, som i en dansk net-butik, og fragtomkostningerne ligger ofte på en 100-150 kr for en standard pakke.

Paddockspares er nok den største og mest anvendte engelske reservedelsforhandler. De er dog ikke helt så hurtige som de har været. Men man har som regel det man skal bruge inden for 8 dage.

johncraddocltd har været kendt for at have mange af de dele Paddocks ikke lige ligger inde med. Ofte har han også delene i en lidt bedre kvalitet. Er ikke helt så hurtig til at sende som Paddocks. Måske fordi det er et mindre firma, der i modsætning til Paddocks også sælger brugte køretøjer fra deres forretning.

lrseries.com har også rigtig mange dele, og her kan man ofte vælge mellem "original" til en meget høj pris og "britpart/bearmach" til en lav pris. (Hvorvidt originale reservedele altid er bedre end kopierne, eller om det undertiden er de samme dele i forskellige æsker, den diskussion bliver vi nok aldrig færdig med.)

Dertil er der den lange liste som Erland har lagt op. Om den ene er bedre end den anden, det skal jeg ikke kunne sige. Men man kan være heldig at der er en der lige præcis har den dims ingen af de andre har.

Go fornøjelse

Mvh Niels
Index
161744: sv: reservedele og udstyr (27-09-2019 20:38:05) (svar på 161739)
Christian Sølvhøj Frederiksen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 185.135.62.31)
Hej Kim og everybody else reading.

Jeg har en del gange brugt LRparts.net

De er generelt lidt billigere end paddock og leverer super hurtigt.
Hvis jeg har lidt større ordrer, så ringer jeg til dem, sender et screenshot af min kurv, og så får jeg et tilbud fra dem med lidt ekstra rabat. De har også skaffet mig 35x12,5 all terrain dæk, selvom de ikke havde dem selv på hjemmesiden. Så skaffede de dem bare til mig, billigere end hvad jeg ellers kunne få dem til.
Så dem har jeg gode erfaringer med.
De har også et værksted, så man kan lige tale med en mekker, hvis man ikke er sikker på, hvad det egentlig er man skal have af reservedel.
Mvh
Christian
Index
161755: sv: reservedele og udstyr (29-09-2019 21:30:11) (svar på 161739)
kim petersen #9926, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 5.186.123.212)
Takker for alle de gode svar og input.
Mvh Kim