tilbage

Land Rover Forum  

Index
161943: Må jeg prøve jeres Disco 2? (13-11-2019 10:17:57)
Niels Kristian Bitsch (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.115.65.78)
Kære alle.

Jeg står overfor at skulle købe min første Land Rover. Da jeg var helt lille boede vi i Zimbabwe, hvor jeg sammen med familien kørte rundt i en gammel Discovery 1.

Her 23 senere er jeg blevet en voksen mand, som simpelthen ikke kan slippe trangen til at køre i en Discovery igen. Glæden ved at sidde i bilen, sidder simpelthen så dybt i mig, at jeg ikke tror at jeg vil blive et fuldendt menneske, før jeg selv ejer en.

Jeg venter dog både tvillinger og har et barn i forvejen.

Da bilen vil blive brugt til hverdag, er jeg lidt i tvivl om, om der er nok plads til to barnesæder + konen på bagsædet, samt en barnestol på forsædet?

Jeg kender simpelthen ingen andre end min fætter i Australien som har en Discovery, og tænkte derfor på, om jeg måtte komme ud og se en af jeres?

Vi bor i Københavnsområdet, men kan hurtigt komme enten nord eller syd på.

De bedste hilsner
Niels Kristian
Index
161944: sv: Må jeg prøve jeres Disco 2? (13-11-2019 12:08:48) (svar på 161943)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.23.180.139)
Hejsa, så har du fået den engelske syge ind med modermælken, den er stærkt vanedannende.
Jeg har haft tre styks af denne type og kan stærkt anbefale at du anskaffer dig en af den slags.
Jeg er af den overbevisning at I sagtens kan være i en disco 2 på hvide plader, der er faktisk masser af plads.
For tiden er der nogle til salg, men pas godt på efter min mening er de i en lidt for høj pris og køber du vel vidende der er "lige lidt" der skal laves så ender det ikke der, det koster yderligere, som en slags afbetaling.
Sku jeg købe disco igen så blev det en disco tre med mindre end 150000 km på tælleren og i en HSE diesel model, de koster og der er flere tekniske opgaver man skal sikre sig er udført eller skal laves, men det er der flere i klubben der ved en stor del mere om. Skynd dig at melde dig ind i klubben det giver dig gratis, ( næsten) et stort opland af godt vidende og erfarne mennesker der hjælper.
God jagt og spændende om du melder ind om dit køb.
MVH Jens i Lightweight
Index
161946: sv: Må jeg prøve jeres Disco 2? (13-11-2019 14:13:22) (svar på 161943)
jens kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.202.137)
Dejligt at høre man ikke er den eneste, der er GLAD for sin bil.
Uden at skulle reklamere for den ene eller anden, så tror jeg da det er muligt du kan se og prøve bil i nærheden af hovedstaden...
Jeg har desværre ikke selv en disco 2... har dog haft en god lang tur på Island i en tidligere disco 2...
Har måske mulighed for af vise dig en disco 3...den er nok også mere rummelig til det du beskriver...
Venligst Jens
Index
161947: sv: Må jeg prøve jeres Disco 2? (13-11-2019 14:15:26) (svar på 161943)
Erland Stubkjær #9501, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 85.191.119.30)
Hej Kristian
Vi havde en disco 2 i de 5 år vi boede i Norge. Da vi kom til Danmark igen fik vi os en Disco 3. Det er virkelig svært at sige hvorfor en, der er bedst. Vi har selv 5 børn (inkl. tvillinger - velkommen i den klub også :-). Jeg vil sige, så længe det er små børn i barnestol, er der lige god plads i begge, men når de bliver større, er der væsentlig mere komfort på bagsædet i en Disco 3. Skulle jeg vælge med hjertet, som en inkarneret LR-fan - ville jeg vælge en Disco 2. Meeeen det er selvfølgelig en smagssag. Ud og prøv.
Med LR-hilsen
Erland
Index
161948: sv: sv: Må jeg prøve jeres Disco 2? (13-11-2019 16:22:11) (svar på 161947)
Niels Kristian Bitsch (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.115.65.78)
FANTASTISK med alle de tilbagemeldinger!

Jeg havde godt hørt at Land Rover community'et rundt omkring i verden var fantastisk, men jeg havde ikke håbet på at få så mange gode svar så hurtigt.

Jeg må simpelthen ud og finde mig en som jeg kan prøve, og så må jeg se om jeg kan lokke konen og datteren med til en tur på bagsæddet. I sidste ende ved vi jo alle, at det er dem der bestemmer, og i DK sluger den grønne afgift vores budget til 2 biler - ellers havde det været nemt.

Lidt research har fundet mig vej til hvad der ligner en meget velholdt 7-sæders Disco 2 med 147.000 på bagen, i Tyskland. Det er dog altid hamrende svært rent faktisk at vide hvordan standen er, før man har set og prøvet den.

Det er dog stadig ikke lykkedes mig at finde en som jeg kan prøve her på Sjælland, så krydser stadig fingrer for at én af jer har én stående som jeg må prøve en lille tur i.

De bedste hilsner
Niels Kristian

Index
161950: sv: sv: sv: Må jeg prøve jeres Disco 2? (13-11-2019 16:56:28) (svar på 161948)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.15)
Jow Niels og velkommen blandt de fortabte, der har overtaget den engelske syge ;o) du skal være opmærksom på alle de faldgruber der er omkring køb og brug af LandRover, eks-- ved en del reparationer af Disco 3 og 4, skal karossen afmonteres og løftes væk for at komme til, altså ikke rigtig noget for perle--- og rendestensmekkere. Mht import af bil er der voldsom afgift i forhold til forbrug, ud over registreringsafgift. Mit bedste bud er køb af en "dansk" Disco 2, gerne en med luftaffjedret bagaksel, det er bilen, der skriger efter lange ture. Hertil har klubben fordelagtig forsikringsordning for Land Rovere.
Held og lykke fra den gnavne, grå, gamle og gustne mand på Midtsjælland ;o)
Index
161951: sv: sv: sv: sv: Må jeg prøve jeres Disco 2? (13-11-2019 18:40:51) (svar på 161950)
Niels Kristian Bitsch (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 82.102.20.36)
Jeg synes det er rigtig svært at finde en herhjemme - men leder jeg det forkerte sted? Jeg snakkede kort med Jan fra BOXauto, som gerne vil være behjælpelig med første gennemgang af bilen hvis jeg får en hjem, så jeg er sikker på, at jeg ikke kører rundt med noget der er helt galt.

Luftaffjedring eller ej, er vidst lidt et religionsspørgsmål så vidt jeg kan læse mig til. Det skulle være skønt at køre med, men dyrt at få repareret. Men sådan er det jo med så mange ting.

Jeg har super svært ved at gennemskue registreringsafgiften ved import. Jeg har en ældre Mercedes W211 nu, som jeg også har importeret fra Tyskland. Det var piece of cake at beregne afgiften på den, da der var massere brugte til salg - det er dog ikke tilfældet med Disco 2.

Jeg har faktisk også snakket med QuickImport, og de vil slet ikke værdiansættelse dem :-/.

Er der nogen af jer der har hevet en hjem for nyligt?

Index
161952: sv: sv: sv: sv: sv: Må jeg prøve jeres Disco 2? (14-11-2019 10:03:51) (svar på 161951)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.15)
Mjoee, der er godt nok ikke mange Discoes tilsalg pt. Regler og afgifter ved bilimport bliver jævnligt skærpet, pas på du er opdateret mht afgiftserlæggelse. Prøv eventuelt en "søges-annonce" på roverbørsen eller tag kontakt til www.bertelsen.nu og hør om de kan hjælpe, de bor mellem Århus og Silkeborg.
Index
161954: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Må jeg prøve jeres Disco 2? (14-11-2019 15:10:04) (svar på 161952)
Niels Kristian Bitsch (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.115.65.78)
Det vil jeg gøre Verner! Og jeg skal da helt bestemt melde mig ind i klubben, så snart jeg har fået mig en. Glæder mig allerede til de ture i arrangerer!

Jeg har fået lavet en aftale med en i næste uge, om at komme og prøve hans Disco 2, så det glæder jeg mig også rigtig meget til.

Er der noget man helt konkret skal være opmærksom på ved import? For 3 år siden, var det ligetil, men jeg er faktisk ikke opdateret på om der er kommet nye regler.

Og brændstoftsafgiften.. Er der nogen der ved om den kun gælder ved nye biler? I regnemaskinen på SKATs hjemmesiden bliver den aldrig over 4.000 kr. ligemeget hvad man indtaster i forbrug.
Index
161955: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Må jeg prøve jeres Disco 2? (14-11-2019 16:46:37) (svar på 161954)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 84.17.52.33)
Der er en del Discovery II på gule plader i Danmark.

En mulighed du kan overveje er at købe sådan en og føre den tilbage til original stand med bagsæder, seler osv.

De er som regel født i Solihull med bagsæder og ombygget til gule plader i DK pga. afgifterne her i landet. Så det er "blot" at indkøbe de manglende sæder, seler osv. fra en ophugger og føre den tilbage til oprindelig stand.

Det koster noget i registreringsafgift at få den omregistreret til hvide plader. Om det er for meget til at det kan betale sig må komme an på en forespørgsel hos skattevæsenet.
Index
161967: sv: Må jeg prøve jeres Disco 2? (17-11-2019 12:22:36) (svar på 161943)
Erland Stubkjær #9501, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 85.191.119.30)
Hej Nils Kristian
Så kom den da vist lige til jer.... :-)

https://dlrk.dk/roverboersen/vis.asp?w=2101&aid=32579&uid=16003172