tilbage

Land Rover Forum  

Index
162011: Tdi VS Td5 (01-12-2019 21:55:28)
Henrik Duus Nørgaard #6005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.198.8.59)
Hej.
Min kone og jeg har haft et par 90" & 110" Td5 som vi generelt har været meget tilfredse med.
For et par år siden købte vi en 90" Puma, men jeg var ikke tilfreds med motor/gearkasse valget til bilen.
Nu har vi set, men ikke prøvet en flot 90" Tdi, som mine kone er interesseret i.
Hvilken kørsels- og driftmæssig forskel er der på Tdi & Td5 motoren ?
:-)
Index
162012: sv: Tdi VS Td5 (02-12-2019 14:30:02) (svar på 162011)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.45.207)
Du vil såmænd ikke mærke den store forskel, især ikke hvis omtalte 300TDI er uden katalysator og egr-anordning og hvad ellers der kan skrues på, for at hindre hestenes frie udfoldelse, som man har gjort på Td5, Td5 har 122hp, hvor 300TDI har 111hp. Personligt synes jeg turbolag er mere markant på Td5 end 300TDI, især ved igangsætning og så er koblingspedal knapt så træls på 300TDI som på Td5. Meeen man skal jo have i baghovedet--- 300TDI er jo min 20år gammel. Hertil skal man være opmærksom på de 4 p'er, på 300- vandpumpe, indsprøjtningspumpe, liftpumpe og p-pakning under vandpumpe. 300 har tandrem til drev af ventil-- og indsprøjtningspumpe, som skal skiftes med jævne mellemrum, hvor Td5 har kæde, som gerne skulle holde motorens levetid.
Index
162013: sv: sv: Tdi VS Td5 (02-12-2019 17:10:08) (svar på 162012)
Christian Holten #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.176.6.109)
Verner
Skift din slavecylinder så skal du se bare
Mvh
Christian
Index
162014: sv: sv: sv: Tdi VS Td5 (03-12-2019 12:49:02) (svar på 162013)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.45.207)
Aerhh bedste CCH, er det nu så enkelt, er det den originale du mener eller er der et columbusæg? Har eftermontering af vacuumforstærker i støbeskeen, men skift af slavecylinder ville jo være noget mere enkel.
Index
162016: sv: sv: sv: sv: Tdi VS Td5 (03-12-2019 18:21:59) (svar på 162014)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Christian plejer altid at være lidt krybtisk i sine skriv, ;-) så jeg formoder at han mener den nye type slavecylinder, der har en større volumen i cylinderen og derved vil være mere komfortabel.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
162024: sv: sv: sv: sv: sv: Tdi VS Td5 (04-12-2019 08:42:05) (svar på 162016)
Rasmus Brogaard Hede #9504, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 185.150.72.132)
Hej, Man kan efter sigende få en "Power" slave cylinder fra L.O.F - Den skulle give 30% lettere kobling. Den kan fås hos Paddock for ca. 300,- DKK.

https://www.paddockspares.com/l-o-f-powerslave-for-td5-discovery-and-defender.html

Har dog ikke selv prøvet den - men overvejer klart at bestille en med næste gang :-)

R
Index
162025: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Tdi VS Td5 (04-12-2019 09:53:51) (svar på 162024)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Det var præsis den jeg tænkte på, jeg kunne bare ikke lige finde den.
Og den er fra L.O.F. - og nu forstår jeg hvorfor Christian var lidt kryptisk i sit skriv, han må jo absolut ikke reklamere her. ;-)
Mvh
Kenneth Poulsen