162744:
sv: Udstødning Serie IIA OG III (01-03-2020 20:13:53) (svar på
162743)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 5.186.127.90)
Benzineren har jo karburator, og derfor en anden indsugningmanifold, som skal passe på udstødningsmanifolden. De to manifold er boltet sammen med en pakning i mellem. Derfor er der forskel på benzin og diesel udstødninger.
Jeg går ud fra at du har den rigtige udstødningsmanifold, og skal have udstødningen til at passe. Hvis det er en billig udstødning i alm stål, såkaldt "mild steel" så kan du jo købe et passende flex-rør og to spændebånd i Biltema. Så skærer du udstødningen over hvor det er belejligt og sætter flexrør imellem. Ja flexrører ruster hurtigere end en Lada efterladt på en vestvendt havnemole, men det gør resten af udstødningen også. Men så har du da løst problemet for nærværende og kan vente med at købe ny udstødning et års tid eller to. Til den tid vil det være værd at overveje en udstødning i rustfri stål. Den holder noget længere.
Er den udstødning du har rustfri, ville jeg nok vælge at købe nyt. Ved ikke om du kan nøjes med forrøret.
Mvh Niels