tilbage

Land Rover Forum  

Index
164057: dpf partikelfilter (09-08-2020 20:03:17)
Dann Sørensen #9977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 213.32.243.135)
Hvis tanken, nu engang skulle være at med tiden og smide et partikelfilter på en disco 2 fra 2000, der har gået 370000km, er der noget man skal være opmærksom på, tænker kan bilen holde til det, eller smadre man motoren ved det, er km antallet for langt for det kan svare sig i længden osv.. nogen med erfaringer ??

og hvor ku man købe sådan et henne af, har set dajolka kan skaffe hjem, er der andre steder ?

med venlig hilsen

Dann
Index
164058: sv: dpf partikelfilter (09-08-2020 21:52:59) (svar på 164057)
Jens Eggertsen #8005, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.20.194.63)
Jeg er lige med på en kigger da jeg overvejer kraftigt at gøre samme nummer.
MVH Jens i poolen
Index
164059: sv: dpf partikelfilter (09-08-2020 22:53:57) (svar på 164057)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.198.152)
Hvis din bil er indregistreret som personvogn er der stadigvæk adgang til de danske miljøzoner.
Index
164060: sv: sv: dpf partikelfilter (09-08-2020 23:39:57) (svar på 164059)
dann sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.32.243.135)
min er er dog ikke. :-( derfor hvad ska man så ? og med en motor der har kørt så længe.. tænker at enten en bytter med benz, eller gå den lange vej med filter
Index
164061: sv: sv: sv: dpf partikelfilter (10-08-2020 09:11:41) (svar på 164060)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.81.18)
DPF er miljømæssig set nok det klogeste og udviklingen går i den retning, at næsten alle motorer kan forsynes med et DPF.
Index
164062: sv: sv: sv: dpf partikelfilter (10-08-2020 09:53:48) (svar på 164060)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.47.45)
De filter som Dajolka forhandler kommer fra HJS Emission Technology, det er altså ikke noget de selv producerer eller har fået godkendt...det har HJS stået for..! - HJS har produceret filter i rigtig mange år efterhånden...de har nødvendigvis ikke en godkendelse til hver Bil type/model på programet...men filter teknologien er den samme, bare ikke med en officiel godkendelse til respektiv (manglende) model. - Man kan altid eftermonter et tilsvarende filter og køre til kontrolgodkendelse (se kapitel 19 / vejledningen om syn af køretøjer)... men man står nu selv for test-udviklingen/procesen...man løber altså riskonen det ikke fungerer god nok til passerer testen med et godkendt resultat...

Man skal på ældre diesel styre klart uden filter med cordierite kerne...de virker kun effektivt på nye moderen diesel euro5/6... cordierite filter er primært populær fordi det er det billigeste kerne materiale.

Til ældre diesel teknologi er det primært filter typer med metal kerne som fungerer bedst... nogle producenter føre strøm gennem filter kerne eller har monteret varme element, forbindelse med regenerering procesen, andre har udviklet et filter som ved hjælp af den relative lave udstødning temperatur opvarmer kernen som en kontinuerlig regenerering proces.

Ældre diesel lider gevaldigt af ikke at have er regenererings program i ECU... da de ikke skulle honorere de skærpet emissions krav hvor filter blev nødvendighed.

HJS SMF-CRT er nok den som er mest interessant for ældre LR modeller...