tilbage

Land Rover Forum  

Index
15772: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (19-06-2004 11:52:57)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Nedenstående indlæg er skrevet da jeg mener at mine oplevelser kan være til nytte for andre, for at undgå en økonomisk risiko omkring forsikring, når man benytter et mellemled som Cimber assurance. Forhåbentlig er mine oplevelser en ”enlig svane” og ikke generelt dækkende, men omvendt mener jeg dog at det kan have almen interesse.

Jeg var naturligvis en glad mand, da et ændret jobsituation gav mig mulighed for at jeg for lidt over 2 måneder siden kunne købte en Range Rover fra 1996.

Jeg meldte mig (naturligvis) straks ind i Land Rover klubben, da flere af mine venner også har Land Rovere og havde fortalt om de mange spændende aktiviteter, ligesom at man herigennem havde tilgang til en forsikringsordning som var skræddersyet for LR.

Da jeg så på webben gennemlæste forsikringsordningen blev jeg dog lidt bekymret, da der fremgik at der for kaskoforsikringen var en nyvognspris grænse som var lavere end den min bil havde kostet fra ny for 8 år siden.

Jeg kontaktede derfor Cimber assurance hvor jeg fik at vide at jeg det ikke var noget problem med beløbsgrænsen på 750.000, da bilen jo var 8 år gammel, og han oplyste at den årlige forsikrings præmie ville inkl. kasko blive omkring 14.000 kr. Jeg modtog dagen efter ansøgningsskemaet som jeg udfyldte og returnerede samme dag. Da jeg så ikke havde hørt noget i lidt over en uge kontaktede jeg igen Cimber, som blot beroligede mig med at forsinkelsen skydes at han ikke havde fået mit medlemsnummer fra DLRK. Det havde jeg i midler tid selv modtaget og oplyste det så til Cimber, som nu sagde at alt igen i skønneste orden.

De næste par uger ringer jeg et par gange for at følge op med Cimber. Her får jeg blot at vide at alt er i skønneste orden, og jeg snart vil modtage policen.

Den 25. maj modtager jeg så en brev fra Trekroner forsikring, hvor de skiver at de ikke ønsker at forsikre bilen, og at de vil anmode politiet om at fjerne nummerpladerne om 5 dage ! Jeg tager naturligvis derfor straks kontakt til Cimber som igen beroliger mig med at det blot er en procedure fejl, og at bilen bestemt er fuldt forsikret. På hans anmodning faxer jeg ham en kopi af brevet og han meddeler mig at han nok skal få tingende på plads med det samme.

Da det ikke kunne lykkes mig igennem et par dage at få telefonisk kontakt med Cimber, sender jeg ham en mail den 6. juni, hvori jeg beder ham bekræfte at alt nu er i orden, da jeg står og skal køre på ferie, ligesom jeg udbeder mig det Grønne og Røde forsikrings bevis. Disse beviser modtager jeg så den 9. juni, ligesom jeg modtager en opkrævning fra Trekroner på knap 15.000 kr. Stor var min glæde over tingende nu endeligt var faldet på plads, men glæden varede dog kort, for den 11. juni modtager jeg så forsikringspolicen fra Trekroner hvoraf jeg ved en nærlæsning til min store overraskelses opdager at det kun var en ansvarsforsikring…
Igen kontakter jeg Cimber som heller ikke kan forstå dette da aftalen jo hele tiden har været at jeg skulle have både ansvar og kasko dækning. Han lover (endnu en gang..) at få tingende på plads.

Den 15. juni modtager jeg så et brev fra Trekroner hvor de skriver at de ikke ønsker at kaskoforsikre bilen, hvorefter jeg samme dag forsikre bilen andet steds.

Det problematiske i hele denne "sag" er egentligt ikke om DLRK’s forsikringsordning kan benyttes til knapt så gamle RR, men det faktum at bilen uden min viden i 2 måneder ikke har været kaskoforsikret, som den oprindelige aftale med Cimber jo ellers har været siden den 16. april 2004 hvor jeg købte bilen.

Jeg har derfor været udsat for en uacceptabel risiko, som jeg ikke på nogen måde har kunne være vidende om, da Cimber jo gentagende gange har bekræftet at alt var i skønneste orden og endda også har fremsendt mig det røde SOS kort, som jo kun kan udstedes til kasko forsikret biler.
Index
15781: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (19-06-2004 16:07:27) (svar på 15772)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.159)
Hej Henning.

Vær opmærksom på, at enhver forsikringsordning er baseret på gennemsnit. - så derfor er en "få år gammel" Range Rover ikke i focus af det valgte forsikringsselskab...
Med Roverhilsen
Index
15784: sv: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (19-06-2004 16:29:23) (svar på 15781)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hej Poul

Det har jeg absolut også helt forståelse for. Det der er gået galt helt i mit tilfælde er håndteringen fra Cimber/trekroner, og altså ikke ordningen som sådan.

mvh,
Henning
Index
15787: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (19-06-2004 18:39:46) (svar på 15772)
Thomas Olsen #6562, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.0.52)
Hejsa

Da jeg købte min gamle LR 88" skulle den også forsikres gennem klubtilbuddet, som var et godt tilbud til mig, da jeg ikke havde haft bil før.

Men jeg må sige at jeg aldrig før har oplevet, at man skal ringe / maile utallige gange for at få tilsendt materiale! Jeg måtte skrive til den forrige ejere, og bede om forståelse for at jeg ikke kunne omregistrere, da jeg ikke havde fået det der kort fra forsikringen.
Nu var (er) jeg i den situation at det helt klart var billigst for mig at blive forsikret gennem Cimber. Havde der ikke været et stort spring til de andre selskabers tilbud, så havde jeg nok íkke tegnet hos Cimber...

LR-hilsen
Thomas
Index
15788: sv: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (19-06-2004 18:56:32) (svar på 15787)
Mai & Stefan Wandel #6008, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.162.193.211)
Hej !
Umiddelbart lyder det som om du/I har været enddog meget uheldig/e eller at assuranceselskabet har fået ansat en smøler/gummihjerne i siden jeg fik lavet min forsikring hos dem - men husk at alt hvad der vedrører sagen bedst ordnes skriftligt - fra start til ende.
Det er mange år siden jeg lod mig nøje med telefoniske/muntlige beskeder.
Håber at det hele smører sig og tingene kommer i orden - lad os endelig høre mere om sagens udvikling.
SIIIerhilsen Stefan - Skanderborg
Index
15806: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (20-06-2004 19:23:28) (svar på 15772)
Brian Carmohn Sp„th #6470, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.79.83.198)
Jeg har ligeledes ved købet af min LR 2 haft tilsvarende oplevelser med Cimber.
Jeg har kontaktet Cimber flere gange for at få fremsendt en forsikringsbegæring til en ny-(brugt) import LR så der kunne blive udleveret nr.plader. Da dette stadig ikke var sket efter 14 dage blev Codan kontaktet og som kunne fremsende forsikringsbevis den efterfølgende dag.
Codan er ca. 2.500,00 dyrere end Cimber, og har i den anledning den 19. april 2004 anmodet Cimber (på en officiel Cimber formular) at få den overflyttet til Cimber fra Codan. Jeg fik i sidste uge besked på at der ville blive lavet en rykker! Om vognen er blivet overflyttet og med Kasko bør jo nok undersøges.....

Index
16305: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (14-07-2004 23:01:11) (svar på 15772)
Michael Christensen #6771, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 129.142.193.66)
Hej Henning,
Jeg har desværre været ude for noget lignende med Cimber.

Den 1. juni modtager jeg min nye Freelander fra Glad. De anmeldte bilen til motorkontoret som forsikret gennem Cimber.
14 dage efter modtager jeg et girokort fra Codan på 31.000 kr.! Noget rystet ringer jeg til Codan der - kort fortalt - finder frem til at det er fordi de mangler de korrekte oplysninger fra Cimber. Godt så - jeg ringer til Cimber.

Leif fortæller mig i telefonen at han ikke havde mit medlemsnummer til klubben, selvom han havde fortalt mig inden, at jeg bare skulle skrive "under indmeldelse" på policen. Nummeret fik han så, og han forsikrede mig om at "jeg bare skulle tage det helt roligt - min bil VAR forsikret".

I dag kommer jeg så hjem efter ferie i Sverige. På gulvet ligger et brev fra mit leasingselskab hvor der står at de har modtaget et brev fra Trekroner forsikring om at min forsikring er blevet afmeldt for 10 dage siden!!! Det vil sige at min bil ikke har/er forsikret hele turen gennem Sverige! Jeg ringer i dag til Cimber og får fat på Leif. Han siger at det kan han da ikke forstå og kan i øvrigt ikke huske noget som helst af hele min sag.
Nu står jeg så med en bil til 283.000 på gaden - uden forsikring og i øvrigt et leasingselskab der forståeligt nok kræver en forklaring.

Mit spørgsmål er nu : hvad f..... sker der med Cimber??

Min oplevelse med Cimber er at der absolut ikke er styr på tingene. Det virker som om at der bliver sagt "ja, ja" og så ryger policen i skuffen. Jeg er indtil videre meget skuffet over det kan lade sig gøre at blive så dårligt behandlet af noget som skulle være igennem den i øvrigt tjekkede klub. Noget helt andet er, tænk hvis der var sket et uheld på turen til Sverige - hvad så? Jeg håber nogen fra klubben eller vi sammen kan gøre noget ved dette problem. Vi er måske ikke så få, når det kommer til stykket, som har haft uheldige oplevelser med Cimber...
Jeg vil skrive en post her når der sker nyt i sagen.

Forhåbentlig løser Cimber problemet meget hurtigt.
Index
16306: sv: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (14-07-2004 23:39:06) (svar på 16305)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.4)
Hej Micael.

Jeg kan ikke løse dit problem, men vil straks kaste mig over Dansk Land Rover Klub's forsikringsordning...

(ihukommende, at såvel Cimber som Codan er under afvikling (læs: Globalisering), og at ingen - tilsyneladende - i dette forum, interesserer sig for sagen...

Med Roverhilsen

Poul Helmer
Index
16307: sv: sv: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (14-07-2004 23:45:36) (svar på 16306)
Michael Christensen #6771, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 129.142.193.66)
Hej Poul,
På forhånd tak - Blot for at slå fast - jeg er meget glad for klubben og de rabataftaler man har skaffet. Det er ikke klubbens aftale jeg mener der skal strammes op på - men Cimber.
Jeg er da i øvrigt meget interesseret i at vide mere om Cimbers fremtid - både som selskab men da også i forhold til DLRK...

mange hilsner
Index
16421: sv: sv: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (18-07-2004 20:08:56) (svar på 16306)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.14)
Hej Michael.

Alle har ferie for tiden, så jeg kan ikke gøre ret meget...

MVH/PHL
Index
16308: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (14-07-2004 23:55:40) (svar på 15772)
Frank Lund #6039, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.197.126.60)
Er der nogen, der kan forklare, hvad er sammenhængen mellem Cimber Assurance og Trekroner forsikring?
Man ringer til den ene, men er forsikret ved den anden - eller hvad?

De gange jeg har haft ringet til Cimber, er telefonen enten ikke blevet besvaret, eller er blevet besvaret med "Hallo!" - ingen præsentation af firmanavn eller personnavn. Det synes jeg virker skummelt og uprofessionelt.

/Frank Lund
Index
16309: sv: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (15-07-2004 00:00:22) (svar på 16308)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.160.102.4)
Det er så lige her, at vi har behov for DL-RK's forsikringsspecialister...

Med Roverhilsen...
Index
16311: sv: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (15-07-2004 00:01:28) (svar på 16308)
Michael Christensen #6771, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 129.142.193.66)
Enig!

Jeg ved ikke om der er interesse for det, men måske denne tråd kan blive en slags "oversigt" over sager der er gået galt hos Cimber. At Henning og jeg har haft disse ret grove - synes jeg - fejl i vores forsikringer er virkeligt et problem. Jeg er interesseret i at vide om vi er de eneste med disse Cimber-skræk historier eller om der findes flere. I flok må vi kunne gøre noget.

Nogen vil måske mene dette virker voldsomt men husk på at jeg har en ny bil stående på gaden UDEN forsikring udenlukkende p.g.a. Cimber...
Index
16423: sv: sv: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (18-07-2004 21:59:02) (svar på 16311)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.96.95)
Nu tage det helt rolig: så længe der sidder nr.plader på bilen, er den ansvarsforsikret.
Cimber Assurance er en forsikringsmægler, som har formidlet forsirkingsordningen mellem DLRK og Trekroner for en del år siden. Imidlertid er Trekroner blevet overtaget af Codan, som selv står for at blive overtaget af Tryg.
For at sikre, din bil har den nødvendige forsikringsdækning, ville jeg straks henvendemig til forskellige selskaber og få tilbud. tag det bedste, hent en begæring og sus op på motorkontoret med den ene slip og hav reg-attest med. Så er bilen forsikret i det ønskede omfang. Husk at give leasing et praj.
Jeg kan berette, at mit gl. forsikringsselskab Top tilbød mig en police på 5.200 DKK, som pludselig steg til 7.700 efter tegning. Pt har jeg Tryg med 5.600 helårlig incl. kasko.
Index
16430: sv: sv: sv: sv: Advarsel: Et (skræk) eksempel på hvor galt det kan gå, med forsikring af en RR.. (19-07-2004 13:30:49) (svar på 16423)
Eddie/3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.7.30.16)
Hej Poul

Det har du ret i at bilen er ansvarsforsikret. Men det er jo ikke det der var ønsket/tanken. Selv du Poul køber vel ikke bil til ca. 2-300.000 og nøjes med en ansvarsforsikring? Skulle selv skifte forsikringsselskab pr. 1.1.2004 - ikke gemmen klubben - forsikringsselskabet havde rod i papirerne. Fik ganske ubehageligt brev fra politimesteren at nr. pladerne ville blive inddraget i løbet af 8 dage. Her havde jeg også kørt i ca. 2 måneder tilsyneladende uden forsikring!
Så det er da utilfredstillende at man eks. skal vente op mod 1 måned på en police - det er trods alt der betingelserne for den indgået aftale står.

Mvh
Eddie