tilbage

Land Rover Forum  

164967: sv: Nyt fra MHS (04-12-2020 21:19:28) (svar på 164964)
Kaj Juel Hansen #1942, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.49.44.85)
Super nyhed, det er en rigtig god dag i denne corona tid.
Det har mange veteran køre ventet på længe, så det var en
god jule gave til os alle.
Godt arbejde.
164968: sv: Nyt fra MHS (04-12-2020 21:55:12) (svar på 164964)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.126.182)
Så skal der hvide medaljer på de tidlige boingier, så’ det med at komme igang..
164969: sv: sv: Nyt fra MHS (04-12-2020 23:17:30) (svar på 164968)
claus kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.175)
Ole.... jeg forstår dig ikke. Du vil ikke være medlem af klubben, men du bruger selvsamme klubs hjemmeside og Forum med stor ihærdighed og har meninger og udsagn om ALT.

Har du ikke andre steder du kan udfolde dig?

Min holdning til friløbere som dig er:
Betal eller smut !


Venligst
1105
164970: sv: sv: sv: Nyt fra MHS (05-12-2020 00:15:30) (svar på 164969)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.126.182)
Det forslag må du jo stille i Landsrådet.
Foreløbig er alle vist nok velkomne på forum her.
164973: sv: sv: sv: Nyt fra MHS (05-12-2020 15:22:58) (svar på 164969)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.211)
Spot on Claus, dog er der "a third option"
164979: sv: sv: sv: sv: Nyt fra MHS (06-12-2020 00:06:14) (svar på 164973)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.126.182)
Dejligt at I GSM stadigvæk stortrives.
Næ, lad klubben blive overrendt af UGM!!
(Unge Glade Mennesker). Hjerter til dem og deres vej for klubben.
164971: sv: Nyt fra MHS (05-12-2020 05:28:45) (svar på 164964)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.120.241)
Det er en glædelig nyhed. Men ingen roser uden torne!
Nok forsvinder originalitetskravet og brændstoftillæget, til gengæld hæves afgiftgrundlaget fra 40% af nypris til 75% af nypris.
Bemærk, det er grundlaget og ikke afgiften.

Kort sagt betyder det at hvis man importerer eller konverterer en gammel Land Rover, så er forskellen på ny og gammel regel ikke så stor, det er den til gengæld for nyere vogne. Men man skal ikke længere bekymre sig om originalitet, og reglerne bliver også mere gennemskuelige.

Som altid handler det om køretøjer der skal betales afgift af. De køretøjer hvor afgiften er betalt, sker der jo ikke noget.

Mvh Niels

164972: sv: sv: Nyt fra MHS (05-12-2020 11:25:37) (svar på 164971)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.126.182)
Nemlig Niels, og med hensyn til at droppe originalitetskravet, så er det jo sød musik i de fleste LR veteran ejeres ører. Så får man ikke håret i postkassen længere, som nogle måske gik og var bange for. Optur.
164974: sv: sv: sv: Nyt fra MHS (05-12-2020 17:44:20) (svar på 164972)
Kaj Juel Hansen #1942, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.117.26)
Hej Niels
Ja det er rigtigt at der er en stigning fra 40 til 75%, men hvis man regner
på det bliver det lidt dyre for dem der har en veteranbil der køre MEGET langt
på en liter benzin og dem der kun køre få kilometer pr. liter bliver det billigere
så alt i alt er det nok den bedste løsning der er funden her.
164975: sv: sv: sv: sv: Nyt fra MHS (05-12-2020 17:58:45) (svar på 164974)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.126.182)
Det lyder sku godt Kaj.
Min ambulance render kun 3,6Km/l i snit. Totalgrinersmiley.
Nej, jeg ved godt at det ikke betyder noget for mig.
Til gengæld ved vi jo ikke helt endnu, hvad de gør med “fossil afgiften” i alt det nye her.. Vi må se.
Pyt, jeg tanker alligevel kun for 100kr af gangen.
164976: sv: sv: sv: sv: sv: Nyt fra MHS (05-12-2020 19:34:10) (svar på 164975)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.120.152)
Joe, efter sigende afskaffes brændstofafgiften. Har regnet lidt på det. Det gør ikke nogen forskel for fruens 88'er fra '63 når den skal på hvide plader. Her udjævnes forskellen på gammel afgift plus brændstofafgift og ny afgift uden.

For en nyere, hvor nyprisen lød på det måske dobbelte, der er der en forskel på en halv snes tusind, mellem ny og gammel afgift.

Mvh niels

164983: sv: Nyt fra MHS (07-12-2020 10:35:20) (svar på 164964)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 5.186.126.182)
164985: sv: sv: Nyt fra MHS (07-12-2020 11:07:04) (svar på 164983)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Det ville jeg ikke lægge så stor vægt på, da det kun er et forslag der er stillet - intet er vedtaget, der kan ændres meget, før de bliver enige på borgen.
Mvh
Kenneth Poulsen
164986: sv: sv: sv: Nyt fra MHS (07-12-2020 13:02:31) (svar på 164985)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.49.147.254)
Skal man tro det man læser, så tror jeg nok det ender sådan. Jeg kan så ikke helt gennemskue det afgiftsystem ViaRetro præsenterer. Men de ved vel hvad de snakker om.

Grundlinjen må være at gamle veteraner og biler der var relativt billige for 35-40 år siden, stadige er billige at importere, og de dyre "drømmebiler" bliver endnu dyrere. Men folk betaler vel stadig en formue for Ferrarier og den slags. Så må man jo selv vurdere om man har tabt eller vundet.

Mvh Niels
164987: sv: sv: sv: sv: Nyt fra MHS (07-12-2020 13:13:39) (svar på 164986)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.146.97)
Ser egentlig lovende ud meeen man skal have i baghovedet --- også nuværende regering styrer efter økonomen John Maynard Keanes kompas og retningslinier "hvis nogen skal have benefit, skal andre inden for samme gruppe betale mere" eller sagt på dansk -- ligemeget hvordan du vender og drejer dig, så vender røven bagud.
164989: sv: sv: sv: sv: sv: Nyt fra MHS (07-12-2020 16:44:47) (svar på 164987)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.120.241)
Jeg enig Verner. Indtil jeg bliver overbevist om noget andet, så handler det om at man er nødt til at indgå et kompromis. Mange af modstanderne mod ophævelse af originalitetskravet, har jo netop frygtet at lempeligere regler ville føre til at mange ville benytte de gunstige vilkår for veteraner til at få en billig brugsbil. At enhver der faktisk prøver at holder en 35-40 år gammel bil som daily run-about hurtigt indser at man enten selv skal tilbringe en del timer i garagen/værkstedet eller bliver tvunget til at indlede et økonomisk nedbrydende forhold til sin mekanikker, det er en anden sag.

Og det er vel også god socialdemokratisk ånd at acceptere den lille mands hobby, der går ud på at anskaffe sig den Ford Taunus eller Opel Kadett, man husker fra barndommen, og så brandskatte prestigebiler, som Lamborghini Countach og Ferrari Testarossa.

Men alt i alt, ser det vel ud til at Land Rover folket umiddelbart har vundet. Hvordan det så ser ud om 10-15 år, når div Discovery'er og Range Rovers osv fra omkring årtusindskiftet, skal importeres eller konverteres til hvide plader, det er så spørgsmålet. Men der kan jo være kommet nye regler til den tid.
164990: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nyt fra MHS (07-12-2020 17:26:40) (svar på 164989)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.249)
Joeee Niels, nu er regeringers veje uransagelige, nuværende er ingen undtagelse. Men mon folk, der anskaffer/importerer deres barndomsdrøm af en Borgward, Lloyd Arabella eller Mercedes SeB'er nu også vil bruge den til hverdag? Hertil kommer der sikkert knaldhård Brexit med max-told, så det regulerer sig selv ---- og mon ikke de strenge dommere ved Concour-de-charme vil se igennem fingre med en 2,25l benzinmotor m. 5 hovedlejer i en serie 2er? eller måske endda en 2,4l Mercedes dieselmotor
164991: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nyt fra MHS (07-12-2020 18:24:28) (svar på 164990)
Kaj Juel Hansen #1942, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.62.117.214)
Hej
Feks. en Discovery 2 som skal fra gule til hvide plader er der bindene bud
på 7900kr.
Der synes jeg ikke er så galt for en Discovery 2 model.
Min 110" betalte jeg 12801kr for, det var fra gule til hvide og for større motor,
en størrelse på 117,6 kW.
Men disse tal er jo også før bilerne bliver veteraner, så det er hver at bemærke
at det er billigst før de når den status.
164992: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Nyt fra MHS (07-12-2020 19:54:08) (svar på 164991)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.82)
Mjooe Kaj, men nu er det jo også mere end en gratis omgang for knold og hat, med at få en disco ll på hvide plader, al den stund at der er mere at betale i vægtafgift for hvide plader end gule, med privat anvendelse. Men fint med oplysning, står med en varebil i nogenlunde samme årgang, som jeg ønsker at få på hvide plader, så den kan indrettes som camper, og det nævnte beløb er jo ikke af vejen, dog vil omtalte bil blive væsentlig billigere i vægtafgift på hvide skilte.