Så lykkedes det endelig !
Lyset er slukket, og spøgelserne er fordrevet.
Fejlen skulle findes bag højre baghjul hvor ledningsbuntet går lang bagerste tværvange.
Her er der - godt gemt bag en plasticskærm - en pladesamling med skarpe kanter som ledningerne passerer.
Denne kant er godt nok beskyttet af en plastic/gummiliste på 10-15 cm's bredde. Men som tiden går og med de rystelser som en LR udsættes for, så kan et ledningsbundt godt flytte sig lidt.
Mit lå nu ca 2 cm til venstre for gummilisten og havde rigtig god kontakt med karrosseriet.
1 ledning var brændt over og på 2 andre var isoleringen slidt igennem.
At der ikke var gået en sikring eller to forstår jeg ikke.
Men det forklarede alligevel en hel del.
Ledningen som var brændt over var til baglyset og de andre 2 var hhv. til blinklys og konstant strøm til hængerstik (bruges ikke, men ender oppe ved højre baglygte).
Det var denne ledning med konstant strøm som snød mig. Den kørte på samme sikring som loftlys og horn - det står der bare ikke noget om på sikringsboksen.
Men når nu ledningerne lå der og rystede lidt rundt, så var der pludselig kontakt/strøm til både lys og blinklys - uanset hvor meget man slukkede for kontakterne.
Og på andre tidspunkter var der kun strøm til baglygten.
Det som irriterer mig mest er at jeg kunne få baglygten til at blinke ved at trække i ledningerne bag instrumentbrættet - hvorfor jeg først troede at fejlen skulle findes der.
Men det var i virkeligheden fordi jeg har skubbet en smule til bilen, så ledningerne omme bagi har rørt lidt på sig og dannet kontakt.
Men det forklarer selvfølgelig hvorfor det ikke hvergang var de samme ledninger som gav blinken.
Men nu er ledningerne pænt splejset sammen igen og pakket godt ind og alt virker normalt igen.
Tilbage er der så bare at samle resten af bilen igen....
Med mange hilsner og stor tak for hjælpen
Jesper
- atter uoplyst.