31283:
sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (27-01-2006 09:20:32) (svar på
31273)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 194.255.39.33)
Hej Hennning
Det ville være dejligt, hvis vi havde en dækningsgrad på 80% - sådan er virkeligheden desværre ikke.
I Danmark er der en kørende 10 års bestand af Land Rover på under 4000 - i f.eks England ligger 10 års bestanden på over 400.000 Land Rover.
Der skal ikke meget købmandsskab til at forestille sig at en forhandler i England kan opnå større rabatter, bonus osv. end en dansk forhandler, ligesom avancestrukturen i de to lande, England og Danmark er vidt forskellig, bl.a grundet vores afgiftspolitik hvor vi er nødt til at tjene penge på reservedelene, medens en engelsk forhandler opererer med lavere avance, fordi de dels har større avance på bilerne, dels sælger så meget mere, både biler og reservedele, at avancen ligger lavere.
Vi agerer på det danske marked og ligger helt på linie med branchens avancer, så vi er hverken mere ublu eller griske end vores kollegaer. Faktisk er vores priser på reservedele i mange tilfælde lavere end tilsvarende dele til konkurrende mærker, og ja - der er også eksempler på at vores er højere, sådan er det.
Endelig kan det undre at det opfattes som værende så forkert, at vi driver en forretning og tjener penge, når alle andre virksomheder i landet gør det samme, og nogle brancher opererer endda med avancer der ligger et godt stykke over 100%. Det er vel egentlig det der er hele målet med at drive en virksomhed, der skal etableres et overskud, hvilket jeg formoder også gælder der hvor du er ansat.
Det er jo også pudsigt at man klandrer Land Rover for at tjene penge, og surfer rundt for at spare de surt tjente kroner, når det samme ikke sker, når man skal købe andre forbrugsgoder, som f.eks møbler, køleskabe, stereoanlæg, tandlæge osv. når man ved at der er masser af muligheder for at spare penge ved at købe disse ting undenfor landets grænser. Men sådan er der så meget.
Det der ikke er korrekt, er udsagnet om at Land Rover Danmark skulle have en dækningsgrad på 80%, men det er jo et voldsomt tal at bringe til torvs, som rigtigt kan give opfattelsen af at vi er ublu og tjener styrtende med penge på reservedele, det er bare skudt helt ved siden af.
Med venlig hilsen
Ib Hammer
Land Rover Danmark A/S