tilbage

Land Rover Forum  

33050: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 10:40:34)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 195.7.31.10)
Kære alle

Nu skal man jo ikke bare hænge firmaer ud fordi en "enkelt" oplevelse skaber splid i leverancen. Et firma der giver garanti på reparationer.

Jeg har nu gennem nogle år benyttet et stort værksted i nordvestsjælland - først til at købe en brugt Discovery (serie 1 fra 1991) og derefter til adskillige reparationer.

Deres fine nyrenoverede lokaler har jeg i allerhøjeste grad været med til at betale (min. 100kkr på fire år). Okey bilen trængte da til lidt renovering og reparation gennem tiden, men jeg oplever at der tjenes MANGE penge på reservedele (mellem dobbelt og 5 gange prisen i forhold til andre steder) der helt analogt til andre firmaer kan købes for noget billigere penge - vel at mærke her i landet og originale.

En enkelt reparation har jeg selv initieret og det har da affødt at jeg har fået et tilfredsstillende resultat tilbage. Rustarbejde har faktisk været klaret ganske hæderligt. 25kkr til mig.

Til gengæld må jeg konstatere at når det gælder min motor (200 Tdi'en - der af flere jeg kender konstaterer, "... at den går da bare ikke i stykker") så har mit held med valget ikke været helt godt.

Det ellers velrenommerede firma har magtet at tale sig ud af to situationer hvor det var ganske tydeligt at det burde være en garanti-reparation.
1. Jeg bestilte en udskiftning af tandrem (det måtte være på tide) og i den forbindelse fik jeg da leveret bilen tilbage med ny tandrem. Relativt kort tid senere havde bolten til tandhjulet til knastaksel løsnet sig og ødelagt tandhjul og knastaksel. Mig bekendt er det et kendt problem på 200 Tdi'eren og det burde, for mig at se, ved tandremsskifte være naturligt at tjekke dette forhold og måske tilføre lidt locktite. Dette var ikke tilfældet og det kunne ikke være en del af det at skifte tandrem lige at kontrollere om bolten nu sad som den skulle - ca. 20kkr til mig!!
2. Et år efter skift af brændstofpumpe og dermed også tandremmen igen hopper tandremmen (skulle efter forlydender ikke efterspændes) og medfører at en ventil tabes og knækker, plejlstand knækket, smadrer stemplet og topstykket og en "lille" reparation er i vente. 37 kkr til mig. Hvordan kan tandremmen hoppe når den ikke skal efterspændes og ej har kørt mere en ca. 25 tusinde kilometer?

Ret skal være ret. Da ovenstående reparation var gennemført kørte vi til Norge på en dejlig skiferie. Under ferien tabte vi så bundproppen - uvist af hvilke årsager. Den forsøgte vi så at løse med fremskaffelse af ny bundprop (ingen kompensation eller andet fra det nordvestsjællandske firma) og efterfyldelse af ny olie. Det lykkedes os uden nogle problemer at køre bilen halvdelen af vejen hjem hvor der pludselig lyder grimme lyde fra motoren og den og os må hjemsendes med SOS. Det viser sig således at krumtappen er revet i plejlstangslejet. Den var åbenbart for svær at komme udenom og derfor er vores motor så blevet adskilt og delene udskiftet uden beregning for os. Tak skal I have. De skal da også have tak for at minde mig om at det var en god idé at skifte koblingen når nu motoren alligevel er ude - og takken bliver med en regning på reservedele der er mere end dobbelt så dyre som andre firmaer der kan levere originale reservedele.

Fra ham hvis pengepung er mere end tom og som nu skifter værksted. Guld kan købes for dyrt.

Hvilke erfaringer har I med diverse værksteder rundt omkring i landet, for jeg er mere end moden til et skifte?!!

Martin ;-)
33054: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 11:38:23) (svar på 33050)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.223.104)

Hej Martin, jeg vil ikke tage stilling i den enkelte sag men der er jo en udemærket forbrugerorganisation der hedder FDM, de har en skarb juridisk afdeling så hvis riciko for en tvist, kan man starte med dem.
Det er jo som lægmand umuligt at bedømme hvad der er ret og rimeligt, visse sager kan dog være temmelig komplicerede.

N.B. Den med bundproppen er også set hos en anerkendt østjysk Land Rover mekanikker. Der findes heldigvis en "bundpropsforsikring" som de fleste værksteder har.
Men man kan jo ikke forsikre sig ud af bilafsavn og irritation.

Værksteder: Keld Tohuse, Meldgård Herning, Berthelsen Sjelle, Box auto Birkerød, alle se Oasen.

MVH
Kenneth Poulsen
33059: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 14:15:57) (svar på 33050)
Jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.28.102)
Hej Martin.

Trist historie,
Prøv Box Auto i Birkerød, dem har jeg været glade for at bruge. De gange få gange min gamle Defender har været i Kalundborg har det også lykkedes dem at kludre i det.

mvh Jesper
33069: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 17:11:38) (svar på 33050)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.51.248.207)
Jeg har købt min Defender 90" 300tdi i Kalundborg.
Deres nylakering af den holdte ikke vildt godt, men tilgengæld fik jeg en god pris for den gamle.

De er dyre ja, den ene gang jeg var så tumpet at få noget lavet kostet det mig også en hvis lemmesdel ud af bukserne hehe.
Jeg har spurgt hvad de skulle have for udskiftning af hardtop til softtop,.....40000kr.
Heldigvis har jeg min gamle mekaniker i Bregenmose, han laver alt der har motor stortset hehe, og han har lovet at det kan gøres billiger.
33071: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 18:50:08) (svar på 33050)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.35)
Får total kuldegysninger, når jeg læser dit indlæg... Hvordan kan I klare sådan nogle værkstedsregninger. Som nærig sønderjyde ville jeg aldrig købe en LR, hvis der skulle lægges så meget i værkstedskassen for at være kørende...
33072: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 19:03:26) (svar på 33071)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.165.82.22)
Jeg må jo så også have taget skade af mit et-årige ophold i det sønderjyske. Jeg havde hellere skrottet bilen end betalt sådan en række regninger!

Det er da helt vildt, mens jeg måber render jeg lige ud og tjekker olie og kølervæske en ekstra gang!
33078: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 19:58:05) (svar på 33050)
schrøder (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.84.150)
Hej Martin

Jeg havde faktisk besluttet at lægge mine oplevelser med Bilcenteret i Kalundborg bag mig.
Men da jeg læste dit indlæg, boblede minderne frem igen.

Efter at have købt en nyere RR hos dem, var det nærliggende
at bruge deres værksted til service, også selv om det ligger langt væk fra hovedstaden.

Men jeg har til dato aldrig oplevet at få min bil tilbage fra service, uden at den var behæftet med flere fejl, end da jeg afleverede den.

Og vel og mærket altid til tårnhøje priser.

Schrøder



33079: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 20:10:29) (svar på 33050)
Anders Trusholm Jensen #5891, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.170.187)
der er vel nok gode såvel som dårlige historier om alle forhandlere og værksteder. Det er selvfølgelig meget beklageligt, når tingene går i stykker, og man mener at værkstedet burde ha sørget for det ikke sker.
Jeg kan dog, uden at skulle forsvare "det store værksted i nordvestsjælland" kunne tale varmt om mit kendskab til dem. Dyre det er de, men de har til gengæld haft 100% styr på det de har lavet for mig.
Som en sidste ting.. og ja jeg risikere nok at træde nogen over tæerne. Men jeg syntes tit og ofte man høre om diesel motore der bliver repareret for meget store summer penge.
hvor er det så det er billigere at køre diesel frem for benzin? Jeg har kørt ca 200000 km i RR V8 uden en eneste rep. på motor, bare en lille tanke som ikke lige har så meget med historien at gøre.
33084: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 21:32:19) (svar på 33050)
Jan P. Bache #6591, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.199.85.198)
Har yderst fine erfaringer med Glad i Kalundborg.
God service de har med at hente og bringe bilen, samt meget høflig og venlig betjening.

Yderligere upåklageligt arbejde mht. service og garanti reperationer. Men som med så mange andre bilmærker, så er mekanikerne jo nok mere kompetente til at håndtere de nye modeller end de gamle, idet de jo primært uddannes i disse.
Så har man en ældre bil er man nok bedre tjent med at benytte værksteder såsom Box Auto e.lign.

Hvad angår V8 motoren, så flækkede min tidligere 4.0 Discovery udstødningsmanifolden ved 50.000 km. Så benzin'erne er nok ikke specielt bedre end en Diesel. Jeg har lige rundet 60.000 km. i min 2004 diesel Discovery og der er ikke en mislyd. Men har jeg den om 10-15.000 yderligere km.? Næppe! det tør jeg ikke... Har mit øje på en Rangie fra 2004 og det bli'r nok hos Glad jeg henter den..


33088: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 22:30:31) (svar på 33084)
Ivan Frits Poulsen #4685, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.72.80.165)
En enkelt kommentar til kørsel med diesel motor: Jeg skiftede en sikert udmærket V8 (den havde kun kørt 265.000) i min 110 fra 87.. til en 300 td(det er diesel) siden da (135.000) har jeg skiftet en vandpumpe og en P pakning, samt tandrem, samlet udgift ca 3.000,-.. det er en udgift pr km som jeg kan acceptere. Det skal bemærkes at jeg selv klarer alt med undtagelse af tandremmen, som jeg overlod til Kjeld fra Tohuse, (ca 2.000,-). Ordentlig service og en samvittighedsfuld mekaniker virker for mig som opskriften på en rimelig driftsomkostning pr kørt km.
mvh
Ivan

NB: For mig er en ordentlig mekaniker en som man kan snakke med !! Jeg forstår ikke meningen med en "Værkfører" Det føler jeg ikker der er brug for på min bil.
33090: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 23:08:09) (svar på 33050)
Lasse Damsgaard #5053, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.92.45.106)
Hej Martin

Drop de autoriserede værksteder. De er det tætteste man kommer på legalt tyveri. Til gengæld er risikoen for at sidde tilbage med følelsen af at være blevet taget ved røven overhængende.
Jeg har efterhånden haft min 90" softtop på operationsbordet hos Kjeld i Tohuse nogle gange - og kan varmt anbefale det arbejde han leverer. Han skifter hvad skiftes bør. Hverken mere eller mindre.

mvh
Lasse
5053
33091: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 23:31:07) (svar på 33090)
Jan P. Bache #6591, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.199.85.198)
Som jeg kan se er Martin medlem i region NVSJ.. I anbefaler et værksted i midtjylland.. Med den regularitet bilen skal på værksted, vil besparelsen da hurtigt blive ædt op af transportomkostninger..
Vil det ikke være mere seriøst at kommentere/anbefale et værksted i nord/vest/øst Sjælland?

Er det yderligere ikke en anelse provokerende fra Lasse Damsgaards side, at skære alle autoriserede værksteder over én kam?
Der er pro og cons ved begge og om man benytter den ene eller anden type, beror vel i høj grad på dels personlig smag samt bilens værdi og alder.
33092: sv: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 23:42:33) (svar på 33091)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.38.210)
jan,
prøv at læse indlægene.
33093: sv: sv: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (21-03-2006 23:45:59) (svar på 33092)
Jan P. Bache #6591, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.199.85.198)
øhh, ja...det er så'n set det jeg har gjort..
33094: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (22-03-2006 00:30:11) (svar på 33090)
Bo Helsted #7196, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.196.112.251)
Hej Lasse & Co.,
på en måde har du ret, værkstederne tager ofte en horribel betaling for deres arbejde, men for at forklare dette skal man (endnu en gang) se på det danske afgiftssystem. Med 180% afgift + moms på nye biler, tillades der ikke megen avance til forhandleren. Faktisk har danske bilforhandlere så lav avance at det kan svare sig for svenskere og tyskere at købe ny bil i Danmark, og "selv tage den med hjem". Pengene til salgsafdelingens lønninger og huslejen skal derfor hentes et andet sted - nemlig værksted og reservedele.
Af samme grund har jeg heller aldrig haft hverken lyst eller råd til at eje en "nyere bil" - og betale både 3-4 eller 6 kkr. for et eftersyn...det må vente til EU får homogeniseret hele baduljen lidt mere...

hilsen
Bo Helsted
RR V8 1976
33095: sv: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (22-03-2006 06:53:26) (svar på 33094)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.35)
En værkfører skal man bruge til at lede og fordele arbejdet og som skal være den tekniske mentor i bedriften. Alle skal have deres løn, huslejen skal betales osv... men når det kammer over, skal man sige fra, hvis man kan.

På danske værksteder er der ubredt uvilje til, at erkende fejl.

Der har jeg ganske andre erfaringer i udlandet.

Jeg kunne nu skrive en lang beretning om, hvordan et autoriseret dansk værksted bevidst har forsøgt at bedrage en dansk kunde, efter at hun havde fået bilen periodeefeterset på et autoriseret værksted inden for samme mærke i Tyskland.

Sagen var så grel, at jeg klart anbefalede kunden, at politianmelde det danske værksted, som bl.a. havde forøve hærværk på kundebilen.

Men der findes også solstrålehistorier.

Det at udvise ansvarsbevidsthed er faktisk et stort problem i en voksende egoistiske verden...
33098: sv: sv: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (22-03-2006 09:30:24) (svar på 33095)
Lasse Damsgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.94.163.197)
Hej

jeg er helt på det rene med, at værkstederne er pressede og har en lille avance på nye biler. Og det er helt fint, hvis andre har lyst til at agere socialkontor og støtte de autoriserede værksteder på den konto. Det har jeg bare ikke. Hvis de autoriserede værksteder leverede et bedre stykke arbejde i forhold til de uautoriserede, der kunne retfærdiggøre de helt vanvittige priser, så stod sagen måske lidt anderledes. Mine erfaringer er bare, at det ikke er tilfældet. Det er snarere omvendt. Det var også derfor jeg anbefalede Kjeld i Tohuse.
Det er muligt, at andre har andre erfaringer - og helt fint med det.....

mvh
Lasse 5053
33100: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (22-03-2006 09:52:42) (svar på 33098)
Vagn Altmann #4361, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.130.83)
I 1996 købte vi vores første LR, en ny Defender 300 TDI i Kalundborg og vi fik en udmærket, men bestemt ikke billig service fra firmaet. I 2001 blev bilen stjålet fra vores carport og vi fandt en tilsvarende brugt hos samme forhandler til en pris, der svarede fint til forsikringssummen. Da bilen havde kørt 128kkm betingede vi os at tandremmen blev skiftet før levering.
I 2004 flyttede vi til Tinglev i Sønderjylland og fik bl.a. en herlig nybygget garage på 65 kvm. der nu er rammen om de fleste reparationer, men da det blev tid for tandremsskift valgte jeg at bruge en LR entusiastisk mekaniker, Elo Matthiessen i Lendemark og det var godt nok til andre priser! og godt arbejde. Da jeg hentede bilen viste Elo mig et af drivhjulene (se foto), som tilsyneladende havde mystiske skader, jeg har for mange måneder siden sendt mail med foto og bedt om en forklaring på skaderne, men Kalundborgfirmaet har valgt at lade være med svare. Så vi går for fremtiden uden om de autoriserede.

hilsen
Vagn
33102: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (22-03-2006 10:10:50) (svar på 33100)
Jeppe Gravesen #7315, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.237.248)
Jeg tror at de gamle autoriserede la-ro forhandlere sidder for godt i det, der bliver ikke stillet for mange spørgsmål for de er jo "eksperter" men når jeg ser et remhjul som det viste bliver jeg da betænkelig, sådanne mærker kommer ikke af sig selv.
Måske man burde indføre tvungen egenkontrol som i fødevare branchen, så kan importøren se dem efter i sømmene.
Det kan også tænkes at det er svært at få dygtige mekanikere, og fastholde dem, så chefen tror alt er godt fordi han går rundt i skjorte og slips og ved ikke rigtig hvad der sker.

Jeppe
33103: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (22-03-2006 11:18:12) (svar på 33102)
Vagn Altmann #4361, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.130.83)
Som reaktion på billedet er jeg lige blevet ringet op af firmaet, der beklager at svaret til mig tilsyneladende er gået tabt. Forklaring på skaden gives ikke, men citat:"Man har nok skønnet, at det ikke betød noget, da man skiftede tandrem" og det må de jo vide som specialister, men som amatørmekaniker ville jeg aldrig turde genbruge sådan noget gammelt jern.

hilsen

Vagn
33104: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (22-03-2006 11:36:18) (svar på 33103)
Jeppe Gravesen #7315, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.237.248)
Ja ellers har men ikke kunnet få remhjulet på uden hammer men satsede på ingen opdagede det, eller andet tog skade.
33109: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (22-03-2006 13:15:25) (svar på 33050)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 195.7.31.10)
Kære alle

Det kære firma kontaktede mig i går efter ovenstående indlæg.

De følte sig stillet i et dårligt lys og mente at min påståede 2. seance ikke var tandremmen der var hoppet, men "blot" var en ventil der var knækket/tabt.

Vel - hvis det forholder sig således må jeg jo beklage at jeg ikke har været bedre vidende...

Det ændre dog ikke på det faktum at jeg stadig kan finde eksempler på forhold jeg har påpeget i firmaet og som jeg INTET har fået noget ud af.

Min kære bil fik engang en skade (ikke helt lille endda) som for det meste af den blev udbedret ganske udmærket. Dog blev bagakslen ikke rettet op (blev ikke fanget i opmålingen af bilen efterfølgende) og dækkende blev slidt skæve. Akslen blev senere rettet op og vi blev lovet dæk ved næste dækskifte. Denne aftale var pludseligt glemt ved næste dækskifte. Den ene alufælg blev ved uheldet skæv, men dette kunne der ikke rettes op på (eller ske en udskiftning af).

Min seneste regning har vi så endnu ikke afsluttet, men afstedkommer da også noget inden den kan afsluttes. Olie og bundprop som jeg måtte ryste op med på grund af en beklagelig fejl, ansvarsfraskrivelse på et hak nederst i cylinderen som jeg fik at vide ikke ville give nogle problemer (efter at hakket var blev slebet "rent"). Fair nok så skal firmaet da ansvarsfraskrive sig på reservedele jeg har leveret. Det seneste i den kommentar er jo nærmest at nu ansvarsfraskriver de sig på hele motoren, men det håber jeg bare var en fortalelse.

Jeg havde da også en lang dialog om hvad originale reservedele er og det var faktisk en ganske interessant diskussion.

Tak til de mange der har bidraget i denne debat. Jeg kan kun være enige i at selvfølgelig skal det kære firma da tjene penge, men der er dog for mig at se et stykke vej mellem at tjene penge og så ribbe kunderne samt miste deres tillid. Jeg havde som gerne benyttet firmaet fortsat hvis jeg kunne have tillid til dem. Tilliden er, når jeg samler lidt sammen på regningerne og de oplevelser jeg har haft, meget lille. Det er søde mennesker ansat i firmaet, men der skal strammes gevaldigt op.

Fra ham hvor bægeret nu er mere end fuldt.
Martin ;-)
33112: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (22-03-2006 13:49:33) (svar på 33109)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.49.223.104)

Hej Martin, meld dig ind i FDM, få juridisk afd. med i sagen omkring motoren ellers ender det i hat og briller.

For begge parters skyld, få endelig alle aftaler på skrift, det er meget svært bagefter at huske hvad der egentlig er blevet sagt, hvad er f.eks. aftalen om ansvarsfraskrivelse lige nu?
Og skulle aftalen om dæk ikke have været skriftlig?
Det er enormt besværligt at lave alle aftaler på skrift men det er endnu mere besværligt at bruge flere år og mange penge på retsager bagefter.
Håber ikke det når så vidt.

MVH
Kenneth Poulsen
33113: sv: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (22-03-2006 14:19:24) (svar på 33112)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.35)
Det bedste, man kan gøre, er, at man forud en reparation eller et eftersyn får et skriftligt tilbud fra forskellige værksteder.
Det har vi indført for en del år siden på vore store biler og vi må sige, det har vi tjent på.

Vi fik f.eks. lige lavet en bus hos Scania i Silkeborg: fast tilbud. Da regningen kom, var budgettet underskredet med ca. 2.300 DKK.

Nu om stunder er det let for de autoriserede værksteder, at udarbejde et bindende tilbud, idet der findes et fasttidsprogram.

Overskrider værkstedet tilbudet med mere end 10%, så må værkstedet selv æde merudgiften. For så har ham med slipset ikke været dygtig nok til at udregne tilbudet.

Mht det nordvestsjællandske firma, der åbenlyst ikke er så glad for omtalen her, vil jeg anbefale firmaet, at få sagen reguleret.

Bare det, at man ikke har formået montering af r-del uden at nærmest forøve hærværk, er tydeligt tegn på, at værkstedsledelsen ikke rigtig har styr på uddannelsen af medarbejdere...

Eller med andre ord: ryst op med penge og se GLAD ud !
33116: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (22-03-2006 15:49:07) (svar på 33109)
Peter Sørensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 216.123.164.115)
Hej Martin

Skal du brugen en god, grundig og ærlig mekaniker kan jeg varmt anbefale Rødeleds auto i Præstø (Sydsjælland). Her har vi altid fået en god behandling, og bilen er 100% iorden når du afhenter den, samt får du alt den vejledning du behøver. Er der ting du bør udskifte for du det afvide når du henter bilen. Ellers er der Box Auto i Birkerød, som vi ligeledes har benyttet med tilfredshed.

Vi benyttede ogse GLAD engang, men det er heller ikke lykkedes os at få en bil tilbage hvor der ikke var et eller andet der ikke var iorden. Sidst havde de ikke spændt slangerne ordenligt, så vi var ved at miste kølevandet - Så dem gider vi absolut ikke mere. Vi har ligeledes flere gange spurgt GLAD omkring ca priser på reparationer, og her har det ramt meget langt fra det samme job som vi har fået udført andre steder.

Jeg har ligeledes spurgt om reservedels priser på det omtalte nordsjællandske firma, og prisen var 3-4 gange højere end hos Williams.

Mvh / Br

Peter Sørensen
33145: sv: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (23-03-2006 20:33:40) (svar på 33109)
Jens Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.106.72)
Det er ikke værkstedet der bestemmer hvad der må/skal
laves men dit forsikringsselskab, så hvis det ikke vil betale for en fælg dliver den ikke skiftet.
33192: sv: Hvordan er Jeres oplevelser med brug af en "originalt" LandRover værksted/forhandler i Kalundborg?? (25-03-2006 18:03:47) (svar på 33050)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Hej Martin Høj Dahl,

Du efterspørger vores oplevelser med Bilcenteret i Kalundborg, og jeg er nødt til at meddele følgende:

Den sidste dag i august 2001 afhentede jeg min nyindkøbte Land Rover Defender 90" td5 hos denne autoriserede Land Roverforhandler. Sælgeren (Jacob Glad) havde forinden købet, rådgivet om produktet (fordele og ulemper)på upåklagelig vis.

I perioden fra den sidste dag i august 2001 til den 22. februar 2006 (hvor jeg solgte min Land Rover til samme autoriserede forhandler), tilbagelagde min Land Rover og jeg mere end 220.000 kilometer.

- og jeg har en god og positiv historie om hver eneste af de tilbagelagte kilometer;-)

- og jeg har kun godt at udtale om den rådgivning og service jeg har betalt for at få i Bilcenteret i Kalundborg.

Især har denne forhandler forstået at gøre brug af producentens culance-ordninger til min fordel.

En forudsætning for de mange fordele er imidlertid, at man kun bruger Land Rover-autoriseret værksted og originale "stumper", og at man erkender hvad det er for et produkt man har købt (nyt/brugt, årgang, stand, pris o.s.v., o.s.v.).

På den baggrund er jeg enig med dig i, at man "ikke skal hænge firmaer ud fordi en enkelt oplevelse skaber splid i leverancen", og min mission med dette indlæg er da også, at påpege, at vi er nogle stykker, som er ganske godt tilfreds med Bilcenteret.

Det er ikke sikkert, at de mange problemer med din Land Rover skyldes Bilcenteret. Det kan jo også tænkes, at tidligere brugere af køretøjet, allerede fra de første kilometer, har misbrugt denne Land Rover i et sådant omfang, at den allerede er "træt" efter en halv million kilometers misbrug...

Med venlig hilsen