tilbage

Land Rover Forum  

Index
34608: Tak for hjælpen i Uggerby Å (05-05-2006 21:14:58)
Daniel Haraldsson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.48.96.213)
Hej

En måned efter anskaffelse af min første LR må jeg sige at jeg stadig overraskes over medlemmernes hjælpsomhed.
Ikke nok med at folk vinker og smiler i trafikken (det er jo gratis), men hjælpen er også nær hvis uheldet er ude.

I går aftes var jeg sammen med en kammerat som også kører LR, ved at lege lidt i Uggerby Å, som opvarmning til min tur til Island i morgen. Det gik dog ikke bedre end at jeg satte bilen fast og den begyndte at synke!
Vi ringede til min kammerats far, som var på nettet (medlem i midtjylland) og han skrev om vores situation på LR NordJylland hjemmeside. Der gik ikke andet end 10 min indtil de første 4 (ja, fire) LR var på vej mod Uggerby. De to vendte om, da de hørte hvor mange der var på vej, men inden længe kunne vi høre brølene fra en RR Classic og en 300Tdi Defender på stranden. To medlemmer af LR Nordjylland kom og brugte henmod 3 timer på at få os fri.
Tak for det, de herrer. Jeg håber vores veje krydser igen på et tidspunkt hvor I mangler hjælp, sådan at jeg kan gøre gengæld.

Bilen var fuldstændig fyldt med vand op til instrumentbordet og kunne ikke starte.
I morges skruede vi gløderørene ud og tørnede. Vandkaskaderne stod 4 meter op i luften fra alle fire cylindre. Vi skiftede herefter olie og filter. Dernæst var det turboen der blev tørret med papir uden at tage den af, så langt ind vi nåede.
Efter at have afmonteret slangen mellem intercooleren og indsugningsmanifolden (godt fif fra Bertelsen), startede vi dyret i tredje forsøg og gav den nogle omdrejninger. 2-3 liter vand stod ud af intercooleren, hvorefter motoren gik normalt. Efter at intercooleren havde fået 30 min i tomgang til at tørre, monterede vi slangen igen og jeg kørte fra Hjørring til Aalborg uden problemer. Eneste følgevirkning er at et relæ i starteren er blevet lidt trægt, så jeg skal banke på starteren for at den gider starte.
Det vil jeg kalde et sejlivet bæst...
Jeg er godt nok stolt af min 300 Tdi

Hilsen, Daniel
Index
34645: sv: Tak for hjælpen i Uggerby Å (07-05-2006 20:59:55) (svar på 34608)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.246.166)
Hej

Vi vil se billeder!

Mvh
Mikael
Index
34816: sv: sv: Tak for hjælpen i Uggerby Å (13-05-2006 03:01:16) (svar på 34645)
Daniel Haraldsson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.220.0.38)
Jeg kan desværre ikke finde ud af at uploade billeder, men jeg har dem ved haanden nu.
Bare send mig din email adresse... Maaske kan du finde ud af at lægge dem ind.
Min er dannyboy314@yahoo.com

Hilsen (fra Island), Daniel