tilbage

Land Rover Forum  

Index
34622: Erfaringer med smørenipler i dørhængsler (06-05-2006 22:59:24)
Peter Sølvtofte #6380, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.109.12)
Igen et spørgsmål fra Peter...
Er der nogen der har erfaring med om antirust-i-dørhængsel-anordningen, som vores svenske ven beskriver under tips og trixx delen på den svenske hjemmeside??

http://www.slrk.org/

(Svensk Land Rover Klubb | profile | all galleries >> Tips och Trix >> Smörjnipplar för Defender gångjärn)

Virker det??

PFT
Peter - med rust i hængslerne...

Index
34623: sv: Erfaringer med smørenipler i dørhængsler (07-05-2006 00:05:58) (svar på 34622)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.52.103.227)

Hej Peter, godt med spørgsmål det lærer vi af, husk der er kun dumme svar.
Med hensyn til smørenipler i dørhængsler har ingen erfaring men gennem tiden har jeg lært at bruge et helt almindelig smørekande med motor olie, den står et meget tilgængeligt sted i værkstedet så man lige kan række ud efter den når men alligevel går og "dimser" bil.
Det virker uden de store operationer, ikke kønt når olien driver lidt ned af siden men så ruster torpedoen da ikke lige der.
Så min anbefaling er en ny oliekande med motorolie som skal bruges tit og ofte hele året.

MVH
Kenneth Poulsen - der smører godt og kan åbne alle 5 døre.
Index
34673: sv: Erfaringer med smørenipler i dørhængsler (08-05-2006 17:33:37) (svar på 34622)
Hans Peter Kajs Ferneke #4696, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 193.91.152.225)
Øhh er det ikke noget der bliver skrabet af i trial??
Mvh
Hans Peter
Index
34674: sv: sv: Erfaringer med smørenipler i dørhængsler (08-05-2006 17:55:45) (svar på 34673)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
Jeg troede at ideen med Trial var, ikke at skrabe ind i ting og sager? Hvis det er det man synes er sjovt går man nok heller ikke så meget op i om dørhængslerne ruster lidt eller knager.

Til gengæld skal du nok passe på at "Du må ikke køre i biler, der kan skade folk, der vader rundt ude på vejen"-mafiaen ikke kommer efter dig.

Jakob Edelvold
Index
34692: sv: sv: sv: Erfaringer med smørenipler i dørhængsler (09-05-2006 09:08:54) (svar på 34674)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.83.193.66)
Hej Jacob

Mig bekendt har nævnte mafia aldrig givet sig til kende i dette udemærkede Forum, men til gengæld har jeg set flere indlæg fra "Jeg bekymrer mig mere om min bil end om andre (bløde) trafikanters sikkerhed"-mafiaen.

Mvh
Mikael
(mafioso i "Tænk før du handler og vær bevidst om dine valg"-mafiaen)
Index
34705: sv: sv: sv: sv: Erfaringer med smørenipler i dørhængsler (09-05-2006 13:59:03) (svar på 34692)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
En Serie Land Rover eller Defender bliver aldrig særlig venlig overfor bløde trafikanter. Derfor kan det godt virke som om, at folk der bevidst har valgt disse køretøjer, føler sig jagtet af folk, der synes at det er synd for københavnske cyklister som ikke ved hvad rødt lys betyder.
Til gengæld får vi aldrig den berettigede ros af "Farten dræber"- mafiaen.

Jakob Edelvold
(Der er lidt stolt af at have en bil, hvis topfart svarer til den her i landet højst tilladte)
Index
34744: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaringer med smørenipler i dørhængsler (10-05-2006 10:58:11) (svar på 34705)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.83.193.66)
Kære Jacob

Jeg er helt klar over, at (i hvertfald ældre) Solihull-produkter aldrig kommer til at score topkarakter i Euro NCAB-tests. Og som ejer af en RRC-baseret hybrid kommer jeg også snart selv på gaden med en stor og tung bil, der ikke er specielt venlig over for hverken cyklister eller fodgængere. Og det uanset om de "vader rundt ude på vejen" eller "ikke ved, havd rødt lys betyder", eller - som det oftest er tilfældet - er uden skyld i de påkørsler, der risikerer at invalidere eller dræbe dem.

Men i modsætning til nogle andre bidragydere her på Forum er jeg bevidst om det og forsøger ikke at undskylde mit valg og indretning af bil med argumenter om, at de bløde trafikanter selv er ude om det, eller at jeg kan undgå en ødelagt skærm ved kollision med Bambi.

Hvis man kører en "uvenlig" bil, og måske oven i købet gør den endnu mere aggressiv med diverse jernkonstruktioner i fronten, bør man som minimum erkende det over for sig selv og andre, og derefter indrette sit brug af køretøjet derefter. Så er det fint nok med mig.

Mvh
Mikael
Index
34753: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaringer med smørenipler i dørhængsler (10-05-2006 14:08:58) (svar på 34744)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
Jeg ved godt at det her ikke er i ånd med de uskrevne regler for Forum; men nu drejer jeg lige tråden i en helt anden retning: Er det dig der er ved at lave den der Morris? Jeg spørger fordi jeg har en drøm om at sætte en Light Weight over på en RR ramme (eller måske 90").

Hilsen Jakob.

PS det er ikke fordi, en standard RR ikke er kantet nok i fronten. Hvis det var tilfældet kunne jeg jo bare flytte min winchbumper over fra min Defender, og slå folk ihjel med den.
Index
34754: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaringer med smørenipler i dørhængsler (10-05-2006 14:35:00) (svar på 34753)
Peter Sølvtofte #6380, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.109.12)
Nå ok såååå
jamen så prøver jeg at smøre mine hængsler, så jeg ikke bliver lynchet af diverse mafia-ligaer inkl. "din bil er for rusten til at køre på Danmarks veje"-mafiaen.

Peter
Index
34769: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaringer med smørenipler i dørhængsler (10-05-2006 21:20:03) (svar på 34753)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.246.166)
Kære Jacob

Ja, det er mig med "den der Morris". Og jeg indrømmer, at det ikke er for at få en mere rund front. Jeg gør det, fordi Morris Minor + V8 + 4x4 = verdens fedeste kombination.

Mvh
Mikael - uden planer om at slå nogen ihjel.
Index
34771: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Erfaringer med smørenipler i dørhængsler (11-05-2006 07:47:03) (svar på 34769)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 214.13.187.31)
Hej Mikael.

Jeg synes det er et fedt projekt.
Hvornår hører vi mere om det? Jeg vil gerne høre hvor meget der er Range Rover, og hvor meget der er Morris.
Det ville være interessant, at høre hvor meget man kan slippe af sted med at lave om på sin bil og stadig få den godkendt. Ikke sådan at forstå, at jeg mener der er noget galt i det, men det synes dem der skal godkende det desværre.

Hilsen Jakob.