tilbage

Land Rover Forum  

Index
43000: Røg ud af udstødningen (17-02-2007 13:28:04)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Med fare for, at der er én der griner af mig, når han læser hvordan min tur hjem ovre fra ham gik.
Jeg var idag en tur ude og trille i min vidunderlige bil, en 90" fra 86, med en 2,5d, uden turbo. Jeg kørte en tur på ca. 80 km. med rimelig fart, så motoren bleb godt varm. Så holdt jeg med slukket motor i ca. en time, og da jeg startede den igen, kom der temmelig meget røg ud bagi. Vi snakkede om, om det betød noget, og kom frem til, at jeg prøvede at trille hjemad. Men, men, men. Den brugte en liter olie på de næste 60 km. og ryger stadig meget. Den taber også en del olie nedenud, omkring venstre forhjul. Nogen der har en idé til, hvad det kan være??????
Jeg er IKKE nogen mekaniker-haj, så det kan godt være, at svaret er ret simpelt, jeg ved bare ikke hvad det er.....

Hilsen
Jimmi

Index
43004: sv: Røg ud af udstødningen (17-02-2007 16:54:55) (svar på 43000)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.93.212.239)
Hej Jimmi, gå ud kig på motoren i venstre side, hvis der kommer olie ud mellem topstykke og blok (under manifolderne) er din toppakning gået.
Hvordan med trækkraft er det blevet anderledes?
Prøv også at tage oliepåfyldningen af, mens motoren kører, kommer der meget "luft" op og lugter det af udstødning (på en gammel 2,5D kommer der altid noget "luft" op).
Min teori er en defekt toppakning.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
43014: sv: sv: Røg ud af udstødningen (18-02-2007 08:43:48) (svar på 43004)
Jimmi Povlsen #7737 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.153.114)
Hej Kenneth