tilbage

Land Rover Forum  

Index
46722: Ændring af 2 til 4 døres karosse på RRC (23-05-2007 19:38:30)
Alex Knudsen #7551, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.242.183)
Hej i forummet.

Er der nogle her der har erfaring i regler og afgifter hvis jeg ændrer karosseri på en 2 døres til at sætte en 4 døres karosse på

Mener jeg har hørt at der idag ikke er afgifter og forskel på 2 eller 4 døres.

på forhånd tak
Index
46732: sv: Ændring af 2 til 4 døres karosse på RRC (23-05-2007 21:50:47) (svar på 46722)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Det skal du undersøge MEGET grundig og få svaret på skrift - i disse afgiftstider er alle ændringer økonomisk livsfarlige såfremt der skal fejl.... Og der er kun én til at betale i tvivlstilfælde.....
Index
46733: sv: sv: Ændring af 2 til 4 døres karosse på RRC (23-05-2007 22:01:04) (svar på 46732)
Alex Knudsen #7551, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.242.183)
Hej Alexander
Det er ligesom det jeg ved,men hvor kan man få et konkret svar på det jeg syntes det er svært og når man nu gerne vil ha de drømme lavet så er det en jungle.
Det er så her på vores forum der måske er nogle der har den erfaring
Jeg har talt med et par lr folk der mente de regler ikke var så stramme mere da RRC jo er en gammel bil.
Men ja man kan hurtigt brænde R....

Alex
Index
46788: sv: sv: sv: Ændring af 2 til 4 døres karosse på RRC (24-05-2007 23:43:35) (svar på 46733)
Søren Belli #1148, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.110.34)
Hej med jer.

Min erfaring er.: Var til syn med gennemtæret 2.døres karosseri som blev afvist pga. for meget rust, med tilladelse til udskiftning af karosseri til andet brugt i tilsvarende alder.

Hos Told & Skat var de kun intresseret om det var nyt eller brugt, men da det var næsten sammen alder ville de se bilen efter syn om den var i overenstemelse med den første fremviste bil.

Brugt Schweizisk karosseri fra 1982 på Rage Rover ramme fra 1976 kostede mig en hel del samtaler hos told & Skat og hos synsmanden samt 3 gange i synhallen, 2 gange til Told & Skat.

Mit resultat kan ses på før og efter billedet.

Held og lykke. Lad synsmanden råde og vejlede dig hele
vejen fra start til slut, det fik jeg det bedste resultat
ud af, uden ekstra udgifter til skatte far.

RR hilsen.
1148 Søren Belli

Index
46815: sv: sv: sv: sv: Ændring af 2 til 4 døres karosse på RRC (25-05-2007 22:52:34) (svar på 46788)
Lui Vium (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.235.19.128)
Hej,

Jeg har ligeledes overvejet at finde em gammel rådden 1971-72 model og skifte karrossen ud med en frisk og nyere model fra en nyere model, evt fra range-rover recycling i Holland.

Tilgiv min uvidenhed, men sidder der en typeplade i motorrummet eller på torpedoen, der matcher stelnummeret i rammen? Grunden til mit spørgsmål er hvordan kan synsmanden se om der er skiftet karrosse?

Fra 2 til 4 døre gør selvfølgelig en tydelig visuel forskel, men udover flere døre er det jo fristende med en komplet karosse med vogue interiør, softdash, soltag, etc.

Mvh. Lui

Index
46821: sv: sv: sv: sv: sv: Ændring af 2 til 4 døres karosse på RRC (26-05-2007 09:29:49) (svar på 46815)
Lars Billingsley #3879, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.164.6.118)
der sidder en plade på front panelet , ud over det så fortæller dit stelnummer om der er 2 eller 4 døre

Lars/Biltris
Index
46831: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ændring af 2 til 4 døres karosse på RRC (26-05-2007 19:19:10) (svar på 46821)
Alex Knudsen #7551, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.242.183)
Det der var optakten til dette er at når man har en 3 dørs på hvide plader og gerne ville ha 5 døre så skulle der vel ikke være noget forkert at sætte en brugt 5 døres karos på
Det er jo i rammen stel.nr står og motor-transmision og gearkasse er jo det det altid har været.

Der er mig bekendt en del der har ændret dette
Hører gerne fra nogle der har ændret på dette.

Hilsen Alex
Index
46836: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ændring af 2 til 4 døres karosse på RRC (26-05-2007 21:02:00) (svar på 46831)
Bjarne Sørensen #0847, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.66.172.190)
Hej

I 1995 spurgte jeg om det var muligt uden afgift at ændre min 2 dørs RRC van fra 1978 til 4 dørs ved kun at skifte siderne ud med nogle fra en 4 dørs (1985).

Jeg kunne ikke få lov til dette, men fik lov til at gøre det mod at jeg betalte afgift til hvidplade inden for et år som planlagt, hvilket jeg så gjorde.

Buddet på afgift (i 1995) var ca. 50 KKR, hvilket jeg klagede over og fik ned på omkring 35 KKR.
Efter en vurdering fik jeg 10 KKR tilbage og endte så på omkring 25 KKR for hvide plader med 4 døre.

Og den er still going strong (fuldgalvaniseret i 1990) - nu med 300 Tdi + det løse fra en '97 Discovery

M.v.h. Bjarne
Index
46840: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ændring af 2 til 4 døres karosse på RRC (26-05-2007 22:18:41) (svar på 46836)
Alex Knudsen #7551, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.242.183)
Hej Bjarne.

Det var da lidt af en forskel.
Men den omtalte 78 model er på hvide plader og jeg har flere steder hørt at man må og andre ved ikke og ja nogle siger det er umuligt.
Men så er det så hvormeget mon man skal slippe for 4 dørs karos
Det er jo en brugt ting og jeg har så hørt at det er ramme med motor etc, der er bilen i store træk.

Alex
Index
46842: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ændring af 2 til 4 døres karosse på RRC (26-05-2007 23:12:45) (svar på 46840)
Christian KRuse (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.88.168)
Hvor står det lige beskrevet at man ikke må reperere sin bil og skifte "overdel" uden at skulle betale afgift?
Index
46884: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ændring af 2 til 4 døres karosse på RRC (28-05-2007 20:45:19) (svar på 46840)
Bjarne Sørensen #0847, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 193.89.221.64)
Hej igen - på det tidspunkt jeg spurgte, er bilen på gule plader, og jeg fik afslag på at konvertere fra 2 til 4 døre med argumentationen om at bilen ændrer identitet.

Jeg skulle under alle omstændigheder (lykkelige) have bilen på hvide plader, og tog så 4 dørs konverteringen med i puljen, hvilket tilsyneladende ikke havde indflydelse på prisen.....

Jeg var også overrasket over hvor meget jeg kunne flytte prisen, men jeg havde heldigvis samlet argumentation omkring tidligere forespørgsler og markedspriser.

Ved vurderingen var bilen helt usædvanligt træt at se på - det virkede da tildels.

M.v.h. Bjarne