tilbage

Land Rover Forum  

Index
47724: Indstilling af brændstofpumpe (20-06-2007 23:22:30)
Børge Jacobsen #7545, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.99.83)
Hejsa

Er der nogen der evt. kunne guide mig lidt i hvordan jeg kontrollere om brændstofpumpen på en 2,25D SIII står rigtig
Index
47754: sv: Indstilling af brændstofpumpe (21-06-2007 21:19:38) (svar på 47724)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Hej
Skal lige høre.... Når du skriver "står rigtigt", mener du så trykket, eller mener du i forhold til tandrem?

Hilsen Jimmi
Index
47757: sv: sv: Indstilling af brændstofpumpe (21-06-2007 21:29:24) (svar på 47754)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.160.106.239)
Nu er det de færeste (læs: ingen) seriebiler der kører med tandrem...

Claus
Index
47758: sv: sv: sv: Indstilling af brændstofpumpe (21-06-2007 21:36:23) (svar på 47757)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
okay, så kæde... Men derfor skal den vel stå rigtig der alligevel....
Index
47760: sv: Indstilling af brændstofpumpe (21-06-2007 21:48:35) (svar på 47724)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.55.204)
Hej .Var det ikke en ide at starte med at fortælle hvordan den står,top- midt- bund.Hvad er problemet??
Index
47763: sv: sv: Indstilling af brændstofpumpe (21-06-2007 22:38:11) (svar på 47760)
Børge Jacobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.107.99.83)
Hvad er det lige du mener med "top-midt ellerbund"?

Det handler om at den ryger kraftigt og da jeg har skiftet følgende:
Stempler og stempelringe, plejlstangslejer, brændstofdyser, gløderør, ventiler, ventilsæder, ventilstyr, oliedeflektorer (paraplyer) alle filtre

Er jeg nået frem til at det må være noget med brændstofpumpen, jeg har haft den løsnet og drejet lidt men uden det store resultat, og da jeg ikke kan dreje den ret meget pga. dyserørene er jeg nået frem til at jeg gerne ville ha kontrolleret om den sprøjter ind på det rigtige tidspunkt.

Altså evt. en lille guide til dette evt. hvor mange grader før top den skal stå

Det skal sige at røgen er hvid/blållig

På forhånd tak for hjælpen

Index
47798: sv: sv: sv: Indstilling af brændstofpumpe (22-06-2007 22:53:10) (svar på 47763)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.151.228)
For at kontrolere timingen, dvs. indsprøjtningstidspunktet skal du fjerne det lille dæksel der sidder på svinghjulshuset, højre side set fra førerplads, rammen med den lille pil skal være der, drej motoren til der kommer nogle gradmærker til syne, er motoren fra efter 1973 skal den stå på 13mærket, det er bedst at aftage kølerhjælmen. Aftag dækslet på indsprøjtningepumpen, det der sidder m. to skruer på den side der vender mod torpedovægen, men hav et kar klar, der kommer ca. ½ l. dieselolie ud, kik så om der er et A at se, evt. via spejl ellers drej motoren en omgang, tag en kraftig skruetrækker, alt skal være pinligt rent, og pres højre om på kanten af hakket modsat Aet for at optage dødgangen, så skal mærket v. Aet flugte m. endekanten af låseringen. Pumpen kan være slidt og trænge til renovering, den drejer i øvrigt venstre om.
Index
47814: sv: sv: sv: sv: Indstilling af brændstofpumpe (23-06-2007 09:46:52) (svar på 47798)
Børge Jacobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.107.99.83)
Det vil jeg prøve - tusind tak for hjælpen /guiden
Index
47816: sv: sv: sv: sv: sv: Indstilling af brændstofpumpe (23-06-2007 10:07:08) (svar på 47814)
Klaus Velschow #5721, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.95.98.21)
Hej Børge,
Du skriver at du ikke kan dreje pumpen ret meget pga dyserørerne: Husk at løsne dyserørerne på pumpen før du drejer den. Hvis ikke du har gjort det er det rigtigt at den ikke kan dreje ret meget. Når de er løsnet vil du kunne dreje den så meget som hullet i flangen der holder pumpen fast tillader.

mvh
Klaus