tilbage

Land Rover Forum  

47704: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (20-06-2007 17:03:52)
Kim Lund Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.94.143.157)
Hej Alle!

Vi er et Teambuilding firma, som bl.a. laver et Land Rover Trophy arrangement for vore kunder.
I den forbindelse står jeg akut og mangler en chauffør til at vejlede deltagerne med kørsel til et arrangement fredag d. 22. juni kl. 08.30-13.00 i grusgraven i Seest, Kolding.

Deltagerne skal igennem forskellige teambuildingsøvelser med og uden Land Rover. Til arrangementet skal der være tre Land Rovere, og jeg mangler én chauffør.
Personen vil blive sat grundigt ind i det af vore andre folk, og vil skulle agere som en af chaufførerne til arrangementet.

Jeg håber, at nogle af jer er friske på opgaven, og ser frem til at høre fra jer enten via ovenstående mail eller på telefon 20750876. Skriv eller ring hvis i har nogle spørgsmål.

Ser frem til at høre fra jer!

Med venlig hilsen

Kim Lund Nielsen
Wolrd of Adventure
Kolding
47710: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (20-06-2007 17:53:53) (svar på 47704)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.165.40)
Egentlig ville jeg gerne have deltaget og sågar lægge bil til, hvis det da ikke var fordi i stadig ikke har betalt
for at benytte reg. Sydsjællands terræn d. 28/9 06.
47712: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (20-06-2007 19:15:13) (svar på 47710)
Søren Kristensen #5630, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.161.142.186)
Jeg har også tidligere deltaget i arrengemanger for world of adventure, og der har ikke været problemer med betalingen.

kan klart anbefale at ligge bil og føre til.

Mvh Søren Kristensen
47718: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (20-06-2007 22:16:42) (svar på 47710)
Kim Lund Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.158.236)
Hej Verner!

Jeg kender ikke noget til den pågældende sag du nævner, da jeg ikke var i firmaet på det tidspunkt, men jeg følger gerne op på det. Det må være en misforståelse eller forglemmelse.
Hvis du er interesseret, så tager jeg meget gerne imod din hjælp til arrangementet på fredag. Der ikke nogen problemer mht. betaling af løn mm.. Det aftaler vi på forhånd.
Ser frem til at høre fra dig og andre.

Med venlig hilsen

Kim Lund Nielsen
World Of Adventure
47723: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (20-06-2007 23:19:30) (svar på 47718)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.165.40)
For ca. et år siden blev jeg kontaktet af en herre fra WoA
der spurgte om de kunne benytte vores terrænnet til at køre "teambuilding" for E2, de fik de lov til for et beskedent beløb ud fra de skulle være selvhjulpne, allivel skulle jeg adskillige gange trække deres 130" m. nedslidte terrændæk fri. Da jeg spurgte om betalingen pegede alle på hinanden og trak på skuldrene, det skal man lige have i baghovedet når man deltager i sligt.
47725: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (20-06-2007 23:56:07) (svar på 47723)
Kim Lund Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.158.236)
Jeg beklager din erfaring og oplevelse på det pågældende arrangement. Som sagt kender jeg ikke sagen, og er sikker på, at det er en misforståelse, da vi ikke før har haft problemer.
Ved arrangementet på fredag vil du skulle være en i blandt tre chauffører for deltagerne. De skal dels køre Land Rovere, lave andre teambuildingsøvelser samt køre offroad go-carts.
47730: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (21-06-2007 10:28:17) (svar på 47725)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.161.76.7)
I stedet for at snakke rundt om sagen, Kim, burde du spørge Verner, hvilket beløb, som dengang blev aftalt, og meddele ham, at det nu er ekspederet til betaling, så du/I/vi kan komme videre fra et rent bord.
Gamle hængepartier virker næppe befordrende for samarbejde – og er vel heller ikke en hensigtsmæssig indgang til teambuilding.

Mvh. Morten Dam
47735: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (21-06-2007 13:09:38) (svar på 47730)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Vel talt Morten...

Er der forresten nogen der har tjek på forsikringsforholdene ved den slags arrangementer ?

Hvis opgaven går ud på at vejlede deltagerne i off-road kørsel, og det så går galt for een eller anden, har man så pådraget sig det der i forsikringsverdenen hedder "professionelt ansvar" og hvad hvis der sker noget med een selv?

Det er ikke fordi jeg har mistillid til nogen eller noget, men det kunne være rart at få reglerne trukket op når nu lejligheden byder sig.

mvh
Claus
47799: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (22-06-2007 22:53:14) (svar på 47710)
Søren Madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.94.143.157)
Jeg kan forstå du taler om en betaling, som skulle mangles, dette kan jeg kun beklage hvis det er tilfældet.

Jeg har søgt alle vegne, men vores regnskabsafdeling kender ikke til nogle ubetalte regninger for areal eller rykkere for betaling.

Når du siger det, så går jeg ud fra det er rigtigt, men med over 200 arrangementer om året så har vi brug for at modtage en regninger, for at kunne betale den. Og gør vi ikke det, så kan vi ikke betale.

Så jeg syntes du skal tage at ringe og fortælle os hvad det handler om. Vi er ikke ligefrem kendt for ikke at betale vores regninger og ønsker ikke at blive det.

Ring 70271427 er bed om Søren Madsen, så er jeg sikker på at vi kan hjælpe dig.

Mvh Søren Madsen Direktør World of Adventure A/S
47756: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (21-06-2007 21:28:01) (svar på 47704)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Hej Kim.
Sidder lige og læser indlægget. Håber I får styr på betalingen.
Jeg har lige et par spørgsmål. Har du fået en chauffør?
Har I selv biler, eller mangler I en chauffør med bil?
Hvorfor skriver du så sent? Jeg ville meget gerne, men det er godt nok i sidste øjeblik, så jeg ved ikke om jeg kan få fri til det. Men, ring til mig, hvis du læser det inden det er for sent, på: 2830 1977

Med venlig hilsen
Jimmi
47789: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (22-06-2007 17:41:02) (svar på 47756)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.125.156)
I forlængelse af Jimmi Povlsens indlæg kan jeg nævne at
jeg ikke er kontaktet vedr. det beskedne 3cifret kronebeløb som var aftalt for lån af terræn
og campingvogn og bliver det næppe; mit indtryk af WoA
at det er et "skuffeselskab" der har en politik der hedder- når vi får penge- så får du også (måske).
CK rører ved noget omkring forsikring, det er meget betænkeligt at se folk i busregistrerede Landrovere køre folk rundt i events velvidende at der kun må transporteres personer tilknyttet husstanden i sådanne biler, der er jo en årsag til at de slipper med en fjerdedel i vægtafgift.
Det kan blive megadyrt hvis uheldet er ude.
47854: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (24-06-2007 00:53:22) (svar på 47789)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.91.137.67)
Du har faktisk fat i noget Verner. Som det første skal jeg da nævne at jeg selv i min tidligere teambuildingkarriere (for år tilbage) benyttede mig meget af min V8 bus til kundernes store fornøjelse.

Jeg er sågar blevet stoppet af politiet midt inde i København, hvor vi hentede kunderne i to landrovere, med bussen stopfyldt af glade kursusdeltagere med rygsække og hele molevitten, der var betjenten meget glad for at se det store kørekort, så var den sag i orden.

Dengang vidste jeg ikke bedre, og det gik jo altid fint, senere kørte vi kun med kunderne på lukkede områder, men juridisk i orden, det er det jo absolut ikke, for en skovvej eller tre, fik vi da krydset med jævne mellemrum.

Så jeg mener det er en god idé at indskærpe overfor landroverfolket at der er en del løse ender mht. til dette her, manglende erhvervskørekort, bussens indregistrering osv. osv. hvis man virkeligt render ind i en paragrafrytter en dag, eller endnu værre - der sker et uheld med personskade på 3. person.

Husk at en øde skovvej på et privat gods - eller vejene på et militært øvelsesområde også hører under færdelslovens bestemmelser. Der er (desværre) offentlig adgang sådanne steder, sagen er at færdselsloven gælder hele døgnet, selvom offentligheden måske kun har adgang mellem 08.00 - 18.00 eksempelvis.

En ting jeg er sikker på, at uanset om den/det firma man hjælper med at køre, er medlem af brancheforeningen for teambuilding med den dertil knyttede forsikring, (de kan evt. sagtens have en ansvarsforsikring alligevel) så kan du være helt sikker på, at forsikringsselskabet vil forsøge at tørre den af på bilens forsikring og dennes fører hvis det virkelig går galt, uanset en anden står som arrangør.

Så man løber en meget stor risiko som medhjælper med bil.

Alternativt kunne man jo bede arrangøren om en skriftlig erklæring fra dennes forsikringsselskab, at de ved arrangementer dækker personskade i forbindelse med terrænkørsel og persontransport, i privat indregistrede busser ført af fører uden erhvervskørekort, men det tvivler jeg stærkt på man får dem til?

Blot en fodnote. Jeg tager da selv et par chancer nu og da, og kunne formentlig sagtens finde på at lægge bus til en dag, hvis det var langt ude på et militært øvelsesområde eller lign. - men helt gennemtænkt er det desværre ikke.



47921: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (25-06-2007 22:10:23) (svar på 47789)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Vassår Verner....

Har verdensfirmaet WoA betalt hvad de skylder eller er dit tilgodehavende mon druknet i planlægning af de hundredvis af relevante og visionære team-building arrangementer som generaldirektøren for bemeldte selskab anvendte som undskyldning istedet for bare at sende en check og en undskyldning.

med venlig hilsen
Claus

...der ikke har meget til overs for popsmarte eventmagere og team-buildingkonsulenter
47942: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (26-06-2007 15:03:38) (svar på 47921)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 130.227.79.100)
Hehe....
De vendte heller aldirg tilbage til mig, da jeg rent faktisk tilbød min hjælp. Så jeg tror bare de var ude med snøren, og manglede slet ikke nogen, da det kom til stykket.

Jimmi
47944: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (26-06-2007 15:32:45) (svar på 47942)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Ja, eller også blev de bare trætte af at høre på folk fra DLRK.

Jakob Edelvold Scheibye.
47945: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (26-06-2007 15:50:21) (svar på 47944)
Anita Kjærgaard #3092, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.73.184.100)
Ja eller også er de som Kjøller og Verner IKKE skriver nogle popsmarte f..magere,der stikker halen mellem benene når der bliver præsenteret en regning.Det er jo dejlig nemt at entrere med en privatperson der ikke har 7 "ave"katte til at indrive sine udestående.
Et lille opstød for egen regning.
Mlrh.Søren
47946: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (26-06-2007 16:05:13) (svar på 47945)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Ikke for at forsvare WoA - men han spørger om der er lavet en faktura så han kan betale - hvilket er helt normalt når man taler drift af et firma. Så Verner har du lavet den faktura, dags dato kvittering eller hvad Søren ellers kan acceptere.

Samarbejde kræver at begge parter har orden i sagerne.

mvh
Ib 0219
47976: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (27-06-2007 09:23:15) (svar på 47946)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Faktura mig her og der....

Hvis man som erhvervsdrivende laver en aftale om een eller anden ting/ydelse med en privatmand uden cvr-nummer og bogholderi, er det meget normalt...eller næsten kotyme, at klare betalingen på stedet mod behørig kvittering på et stykke papir man selv har med. Sværere er det ikke....

mvh
Claus
... der stadig synes at de fleste eventmagere er pop-smarte :-)

47948: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (26-06-2007 16:26:52) (svar på 47945)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Du har ret. Kjøller kalder dem ikke popsmarte f..magere, men der imod popsmarte eventmagere. Er det ikke det samme.

Ikke desto mindre er de rigtig gode til at promovere det at køre Land Rover, og samtidig har de faktisk en god grund til at køre i terrænkøretøjer, i modsætning til de fleste andre.

Jeg er dog stadig enig med alle i at de skal betale deres regninger, hvis de får tilsendt en regning.

Jakob
47956: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (26-06-2007 18:32:07) (svar på 47948)
Søren Kristensen #5630, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.161.142.186)
Har to gange deltaget i arrangementer hos Woa, bl.a. den 22/6

Har efter at have tilsendt en regning modtaget pengene umidelbart efter

jeg har derfor kun gode erfaringer de par gange jeg har deltaget.

MVH
søren
47957: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (26-06-2007 18:42:43) (svar på 47948)
Anita Kjærgaard #3092, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.73.184.100)
De fleste deltagere i bemeldte events er nok ret ligeglade om de kører i en "rigtig"firhjulstrækker eller andet niponnips,så reklameværdien er vist begrænset,men det kan Ib nok svare på!
Jeg har ingen kendskab til WoA men udtaler mig kun generalt og for egen regning.
Mlrh.Søren
47959: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (26-06-2007 18:51:53) (svar på 47948)
Anita Kjærgaard #3092, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.73.184.100)
P.S. faktura mig her og der, hvis man har en aftale så hiver man muldvarpen frem og betaler når man forlader stedet lur mig om de ikke kan trække beløbet fra et andet sted.Specielt når det er så beskedent som jeg formoder det er,ud fra verners indlæg.
Mlrh.Søren
47965: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (26-06-2007 21:44:08) (svar på 47959)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.165.223)
Nu har det jo aldrig været godt købmandskab at kaste gode penge efter dårlige, uanset om man bor øst ell. vest for
Lillebælt; skulle jeg ringe, sende, telefonere, rykke osv. så var det beskedne beløb hurtigt spist op, desuden mener jeg at det er WoA der bør være udfarende i så henseende og Kim, en amerikansk præsident har engang sagt: de fleste mennesker kan man snyde en enkelt gang, nogle få mennesker kan man snyde hvergang, sidstnævnte tilhører jeg ikke, så du må finde en anden til at køre.
47968: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (26-06-2007 21:53:28) (svar på 47965)
Anita Kjærgaard #3092, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.73.184.100)
Tja så enkelt kan de jo siges.
Mlrh.Søren
47977: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (27-06-2007 10:01:23) (svar på 47968)
Jacob Bøegh Larsen #6698, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.145.139)
Lidt lys over sagen
Har fuldt sagen her lidt på afstand men syntes jeg nu må komme med min menning, da jeg syntes det har taget en noget skarp drejning hved nat kalde folk fupmagere osv som vil stikke halen mellem benene
Jeg arbejder engang imellem for World of Adventure som freelance instruktør og var faktisk også med på arr. på netop den dag som Verner hentyder til . Vi må nok erkende at området Verner har ikke lige er det mest egnede til at køre en 130´igenem på især ikke nok det er godt fugtigt. Jeg var med på arr som land rover instruktør så har således egentligt ikke noget med betaling og afregning at køre. Men kan huske vi stod bagefter og snakkede sammen (og beundrede en ny indkøb ældre land Rover) hvor du spurgte til betaling. Vi svarede såvidt jeg husker at du skulle kontakte kontoeret pr telefon da de klarer alt med betaling.Når man skriver indlæg står retningslinjerne for indlæg i Rover forum lige nedenunder her står der "Hold tonen ! Er du ny i Rover Forum, så læs tidligere indlæg og lær "tonen" i dette forum." Kan da godt blive bekymret for nye som kigger indenfor og ser en enkelte indslag i denne tråd. Jeg ved at World of Adventure meget gerne vil betale det de skylder og har aldrig haft problemer med løn og betaling af udlæg, så Verner mail dem en adresse hvis ikke de har den så de kan sende dig nogle penge.
47998: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (27-06-2007 15:34:36) (svar på 47977)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.150.118)
Bare for at have vores, helt på det ren, så synes jeg egentlig, at i første omgang, burde man printe ude en kopi af regningen, og sende til WoA. Det gør jeg hvis det er "smuttet" for en kunde, (Skyldes som regel den Norske Postvæsen, som er årsagen til at Julemanden nu opererer fra Grønland)
Først når man ser hvordan WoA så reagerer, kan man begynde at "kritisere".
48026: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (27-06-2007 21:03:57) (svar på 47977)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.91.137.67)
At Verners område måske ikke er "det mest egnede" til woa´s aktiviteter, har jo sådan set ikke noget med sagen at gøre og er ihvertfald ikke nogen begrundelse for at undlade at betale sine udeståender.

I så fald havde woa nok været bedre stillet ved at finde et andet sted, imidlertid har man valgt at benytte sig af stedet - og det kan man vel næppe klandre Verner for?

Man har en privat mand (i dette tilfælde også en forudsætning for at ét af de mere end 200 arrangementer kunne gennemføres) gående rundt, som ikke har fået sine meget beskedne penge.

Det er meget usædvanligt at private mennesker efterfølgende "sender regninger" for at hjælpe eventmagere med lignende småtjenester, det kan man forvente af et firma, men ikke af en privat og slet ikke hvis det ikke har været meget klart aftalt på forhånd. Praksis er at have kvitteringsblokken med når man afregner og så får man selvfølgelig den nota man behøver til regnskabet.

Når lokummet brænder på for eventmageren og dennes projektledere, bliver der hastigt lavet en aftale som hjælper eventmageren ud af suppedasen og svaret til den private er nu bagefter at "hvis ikke vi får en regning kan vi ikke betale"? Flot klaret.

Jeg er ret overbevist om at beløbet havde været ganske anderledes hvis der skulle have været sendt en decideret regning.

Fra en freelanceinstruktør hører vi at da Verner spurgte efter den aftale sum, blev det muligvis nævnt at Verner skulle "ringe ind"? Hvorfor nu det? Ifølge selskabets administrerende direktør er den eneste forudsætning for udbetaling, at der tilgår selskabet en regning - er projektlederne ikke klar over dette?

Men indimellem er måske alligevel nok at "indtale sin regning"?

Hvordan afregner woa de private mennesker der evt. hjælper dem med land rovere?

Jeg kan ikke se nogen steder at en regning er et ultimativt krav når woa eksempelvis søger efter LR busser der kan køre for dem?

Argumentet med at man laver 200 arrangementer om året kan jeg ikke se relevansen af? I så fald skulle man hellere begrænse sig til et overkommeligt antal og så have styr på sine ting.

For jeg går da stærkt ud fra at der er en projektleder på hvert enkelt projekt og at der efterfølgende ryger 200 fakturaer ud af huset for udført arbejde?

Jeg har intet imod woa, jeg tror såmænd de har nogen glade kunder - og jeg har ingen aktier i Vernes mark, men jeg synes simpelthen det er for sølle at man ikke prompte stiller nede hos Verner og får afregnet i en fart, når nu sagen er nået hertil.

Så er den såmænd ikke længere.

Mvh Benno






48042: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mangler Land Rover chauffør til arrangement fredag d. 22. juni (27-06-2007 23:01:28) (svar på 48026)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.88.244.51)
For at få sagen om manglende betaling ud af verden har jeg dd. pr. Email bedt WoA om at sende en dags datokvittering
påtegnet det skyldige beløb som returneres og, forhåbentlig, udbetales, for som Benno korrekt skriver
drives "marken" ikke kommercielt og jeg har ikke en regningsblok til samme, derimod har jeg tidligere kørt i
ewents andetsteds og her var altid kontant betaling ved
ewentets ophør. Til JBL, nej, "marken" er ikke særlig velegnet til ewents, men det er den heller ikke anlagt til;
forhistorien er at jeg blev kontakt af en herre fra WoA
der havde snakket med et lokalt DLRKmedlem som fortalte om
"marken" jeg foreslog de kunne sende en mand ud at kikke,
det skete mig bekendt aldrig. Sker der noget mht. betaling
vender jeg tilbage.