tilbage

Land Rover Forum  

Index
50007: Accelerering / deaccelerering (17-08-2007 13:37:50)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 195.7.30.16)
Halløjsa der ude i felten

Jeg lurer på om mine aksler på 110"'eren er slidte.

Jeg oplever at ved accelerering trækker bilen til venstre og deaccelerering (motorbremse) trækker den til højre.

Egentligt troede jeg at det var et fænomen i forbindelse med en slidt transfer gearkasse, men denne er skiftet til en væsentligt bedre nu uden ændret resultat.

Det er nu ikke noget der generer væsentligt, men hvis det kræver lidt attention på slidte aksler kunne det jo være at jeg skulle gøre noget aktivt i den forbindelse.

Glæder mig til at få lidt meldinger fra Jer der ude.

Martin ;-)

Index
50009: sv: Accelerering / deaccelerering (17-08-2007 14:02:10) (svar på 50007)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.51.211)
Det er højst sandsynligt dine bøsninger på de bagerste stræberarme, har selv prøvet det samme (trækker nærmest sidelæns), det er ikke noget der koster ret meget, jeg tror jeg gav et par hundrede kroner.
Du kan også købe et helt sæt af de orange til hele undervognen, det gør underværker.

mvh

2547 Steen

www.sitecenter.dk/laro
Index
50010: sv: sv: Accelerering / deaccelerering (17-08-2007 14:30:03) (svar på 50009)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 195.7.30.16)
Hej Steen

Tak for tilbagemeldingen.

Jeg troede egentligt ikke at de blev slidt så hurtigt. Jeg skiftede dem for et par år siden, men måske jeg skulle tage mig sammen og købe de orange ...

Martin ;-)
Index
50020: sv: sv: sv: Accelerering / deaccelerering (17-08-2007 17:52:49) (svar på 50010)
Morten Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.56.34.148)
Hej Martin

Jeg tror også mest på dine bøs, højst sandsyneligt dem der sidder for enden af radiusarmen oppe ved rammen, dem den er monteret med tre bolte på rammen og en stor på radiusarmen.

Nogle erfaringer siger at det orange/poly-bøsne ikke holder længere tvært imod. Det har også en betydning for holdbarheden om bilen er hævet og om du køre i terræn med den.
Slutteligt kan det nævnes at hvad bøs og andre gummidele angår så er de originale LR-dele noget bedre i gummiet og holder længere end meca/paddock etc.

Fornøjelse med det.
En times arbejde med de bøs og bilen køre markant bedre.

Morten
Index
50071: sv: sv: sv: sv: Accelerering / deaccelerering (19-08-2007 12:43:51) (svar på 50020)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.80.176.227)
Hej.

Jeg havde nøjagtigt det problem du beskriver, på min 90" , og det var simpelthen møtrikken på en stræberarm der var begyndt at kravle af.. Grunden til at den kunne gøre det var at jeg tåbeligt nok havde genbrugt en låsemøtrik grundet lidt bøvl med min bagaksel (lang historie). Det betød at stræberarmen kunne rykke sig en lille centimeter ved flangen, det gav en noget spøjs køreoplevelse.

Hilsen Stephan