tilbage

Land Rover Forum  

Index
53840: Mediestrategi (10-11-2007 13:02:04)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.246.166)
Kære venner

Efter at have læst de mange indlæg om "Asfaltjunglens indianere" og andre tumper foreslår jeg, at DLRK

1) udarbejder et faktablad om LR-køretøjerne set i et miljø - og sikkhedsperspektiv
2) udarbejder en mediestrategi
3) går til modangreb

Jeg har selv haft held til at trænge igennem med et budskab, som ellers ikke levede op til (store dele af) pressens fordomme. Det var i sagen om højresvingende lastbiler contra cyklister, og med grundig forberedelse er det faktisk muligt at få (nogle af) sine budskaber frem.

Jeg er sikker på, at velskrevne og veldokumenterede læserbreve om LR-køretøjernes lyksaligheder vil blive optaget i mange medier, og med lidt held kan vi sikkert også snige os ind i TV i f.eks. "Go' aften Danmark" og på de regionale stationer.

Hvem tager næste ini'tiv?

Mvh
Mikael
Index
53843: sv: Mediestrategi (10-11-2007 13:45:02) (svar på 53840)
Christian Carl Holten + #2660, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.74.218.178)
Hej Mikael
Super fint initiv, jeg bakker dig gerne op og håber at du tager den første tørn.
Vh
Christian Holten
Index
53896: sv: sv: Mediestrategi (11-11-2007 19:33:14) (svar på 53843)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hvornår skal vi møde op på Rådhuspladsen i CPH??!!
Index
53905: sv: sv: Mediestrategi (11-11-2007 20:04:19) (svar på 53843)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.51.165.100)
Det kunne eks. indgå i miljøpolitikerklæringen hvormeget
de forskellige Land/Rangerovere brugte af brændstof på literen, ikke fordi jeg tror "asfaltjunglens aber" ville
holde sig i skindet, de er uden for pædagogisk rækkevidde, men for at have noget håndfast at bruge som argumentation
overfor sensationshungrene journalister. Det er jo lidt
tragikomisk at de små benzinbiler slet ikke kører så langt
på literen som de er afgiftsat til, eks. Opel Corsa med
1l. 3 cyld. motor i daglig brug kun kører 10-11 km/l- det samme som en 300TDI på diesel. Mon ikke problematikken bunder i at en Landrover lige rager en halv meter op over
borgergryderne og dermed er nemme at spotte i trafikken
og derfor gøres til prygelknarben?
Index
53915: sv: sv: sv: Mediestrategi (11-11-2007 22:07:00) (svar på 53905)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.112.251)
Hej Verner,
nu bor du på sydsjælland, og mange af de andre debatører i hele dene "tudemarie-over-vi-fik-punkteret-bilen-og-forsikringen-vil-ikke-betale-debat" bor også langt fra hovedstaden. Jeg skal ikke forsvare nogle indianere, men hvis man færdes jævnligt i Københavns centrum, så stikker det altså i øjnene, at mange - hvad jeg kalder "flødebolle-typer" - kører alene rundt i hver deres kæmpe RR Sport supercharged, Porsche Cayenne V8, eller hvad de nu hedder; Fælles for dem alle er, at de udelukkende befordrer deres førere mellem København K og Nordsjælland, og at de aldrig kommer noget grovere terræn end perlegruset i deres indkørsel.
Så hvis man ung, lidt overgearet omkring værdien af egen moral og hvordan den skal håndhæves, så forstår jeg da så udemærket, at man kaster sig over disse biler.

Lad nu bare dette blæse stille af, nu kommer vinteren og det bliver for koldt for indianerne at pifte biler, uanset hvormange lag tøj af Støt Christiania-sweatshirts og pakistaner-tørklæder de har på...
Hvis pressen har den forhåndsvinkel, at vi er nogle miljøsvin af nærmest para-militær karakter, står dette alligevel ikke til at ændre; Se bare Søren Ignaz´s medvirken her forleden, eller da Bertelsen var med i et andet DR program, og blev sjoflet til. Og lad os da endelig ikke bekræfte disse fordomme ved at optræde bombastisk med trusler om selvtægt, vagtværn, tilsvining af bestemte, lovlige politiske partier, eller lign. Det er da for dumt.

Fredelige hilsener
Bo, #7196 øsj. RR V8 1976, der bruger meget benzin...
Index
53927: sv: sv: sv: sv: Mediestrategi (12-11-2007 09:53:05) (svar på 53915)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
hej Bo

Jeg synes det er sigende på dette Forum at se et medlem lettere negativt udtale sig om størrelsen på en Range Rover Sport, når man ved at læse en tidligere tråd kan se at den rent faktisk er kortere en en ganske almindelig Ford Mondeo sedan, og mange af de andre mellemstørrelse personbiler der tøffer rundt i storstaden og det ganske land.

mvh
Ib 0219

Index
53929: sv: sv: sv: sv: Mediestrategi (12-11-2007 10:41:04) (svar på 53915)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Kære Bo

Du burde holde dig til at udtale dig om det du har forstand på - eller har prøvet selv. Det er da dejligt du er sådan et smukt overskudsmenneske med forståelse for alle. Men inden du helt hopper tilbage til dine studieår på Fristaden skulle du måske have lidt mere respekt for andres ting. Hvad du gør med din egen bil er op til dig, men at vi andre er ømme over vores køretøjer og forsøger at passe på dem - både ved hjælp af formidling af rigtige facts omkring bilerne, og via at støtte hinandens initiativer, burde du respektere. Du finder nok også hurtigt ud af at du nok ikke selv passer til fællesskabet, hvis du fortsætter din ego-svada.
Hvad side er du på? Vælg side tak.
PS at folk kører rundt i de fede biler jeg ikke har råd/lyst til kan altså ikke genere mig. Er du misundelig?
Index
53972: sv: sv: sv: sv: sv: Mediestrategi (12-11-2007 20:49:01) (svar på 53929)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.163.111)
Som Søren korrekt skriver er der ikke megen klubånd at spore i Bo Helsteds indlæg. Måske bekræfter Bos indlæg at firehjulstrækkerne er meget synlige i gadebillede, derfor skal de lægges for had så blandet med en gang misundelsens-brød-er-en-sur-spise? Underligt nok har jungleaberne åbenbart ikke noget mod koiskejerens Mercedes kassevogn med en slidt dieselmotor der lægger gaden i røgslør v. koldstart. Apropos CO2 udslip og henvisning til busser, hver morgen starter ca. 50 autogasdrevne busser hver med 500-600l. LPGgas som brændes af i de Københavnske gader i løbet af en dag- omkring 1-2km. pr.liter, der er godtnok ikke så mange skadelige partikler LPG men det er noget af af et CO2udslip må man sige. Jeg har været mekaniker i det daværende Connexanlæg i Vasbygade.
Index
53980: sv: sv: sv: sv: sv: Mediestrategi (12-11-2007 23:12:27) (svar på 53929)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.112.251)
Kære Alle,
Søren spørger: Hvis side er du på? Jeg er da på Klubbens side - ellers ville jeg da ikke være medlem, og bruge en stor del af min fritid (og penge) på et dybt irationelt ejerskab af et ældre engelsk køretøj, og derudover altid tage LR/RR-brandet i dybt forsvar i alle diskusioner i forskellige fora. Jeg er også på jeres side, og hvis jeg var kommet forbi den dag, havde jeg gerne standset op, og pumpet jeres biler op med min gamle fodpumpe fra Harald Nyborg. I bedste klub-ånd: Og tænk hvor meget bøvl med forsikringer og Falck, der havde været sparet.
Og jeg respekterer da også at forskellige medlemmer vil tage forskellige initiativer. Nogen kan lide mudderbad, og nogen kan bare li´at eje en LR/RR. Fint med mig.
Ironi er en farlig ting, og man bliver nemt misforstået; specielt på skrift, når man ikke kan se smilet mens tingene udtrykkes: Kort sagt faldt diverse tanker om selvtægt, korporlig afstraffelse, legemsbeskadeligelse og deslignende mig bare for brystet, og jeg synes ærlig talt at vi skal føle os for gode til sådanne udgydelser - alle ærgelser til trods.
Fælles indsats er godt, selvfølgelig, derfor er vi med i klubben. Men det er jo ikke det samme som at vi alle synes det samme; af samme grund ærgrer det mig når en slet skjult trussel a la "du finder nok hurtigt ud af at du nok ikke selv passer til fællesskabet" sniger sig ind?.
Alle er kammerater, men nogen er mere kammerater end andre - er det sådan det er?
Studieår i fristaden - haha - det rager jo egentlig ingen, men jeg født og opvokset i Nordsjælland, og mine sightseeings i benævnte område kan tælles på een hånd. Jeg synes egentlig sådan noget er for lavt: Hvor kommer du fra, og kan din far tæve min far-agtigt...og det med at "vi andre er ømme over vores køretøjer" - ja, sådan er jeg nok ikke blevet talt ned til, siden jeg kom til at krølle de ny-friserede frynser på min koleriske farfars gulvtæppe for knap 40 år siden. Kom dog ned på jorden, hvis ikke jeg elskede Landrover, var jeg da ikke med her...
Jeg er ikke specielt misundelig over de biler jeg ikke har råd til, jeg prøvede bare at være lidt ironisk, og forklare hvad det er, der givetvis "trigger" disse indianere (som jeg, gentager det gerne, ikke hverken er associeret med eller på nogen måde sympatiserer med): Nemlig "overdrevet blær uden formål".
Ib har ret med sine tekniske argumenter om vognlængder, og den amerikanske test, der frifinder 4-hjulstrækkere for miljøbelastning er jo gengivet til kvalmegrænsen her på forummet; Det batter bare lissom ikke noget overfor de unge. For dem er disse biler bare symbolet på overflod og overforbrug. Og derfor skal de ned med nakken! De er ligeglade med historie, forskelle mellem modeller og motorer - derfor tror jeg ikke på fælles, fornuftsprægede oplysnings- eller pressekampagner.
"Truth is on our side" - ja, vi har sikkert sandheden på vores side om at Forden er den værste miljøsynder, men en Ford Mondeo er bare ikke et overflodssymbol - den er bare en bil.

Mange fællesskabshilsener
Bo, #7196, der trods sine åbenbart forgæves forsøg på at foklare andres tankegang, stadig har tænkt sig at vinke & blinke.
Index
53981: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mediestrategi (12-11-2007 23:25:12) (svar på 53980)
eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.120.147)
Hej Bo

Godt gået - det var også sådan at jeg læste dit første indlæg. (at du er på 'klubbens' side)

Og det er jo også rigtigt at når man kigger ud over massen af biler - så vil en Range Rover Sport rage op over de andre. Uagtet at dens areal er mindre end en Ford Mondeo - men dens rumfang må være noget større end samme Fond Mondeo.

mvh
Eddie
Index
53982: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mediestrategi (12-11-2007 23:34:01) (svar på 53981)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.112.251)
Tak, Eddie,
jeg følte mig et stund som en halal-slagter til årsmøde i dansk folkeparti...
(og dermed ikke sagt at jeg ikke respekterer både halalslagtere og nævnte parti...)
-Bo.
Index
53988: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mediestrategi (13-11-2007 07:17:49) (svar på 53982)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.116.51.73)
Hej Alle.

Lige en opfordring, hvis jeg må have lov, uden at komme til at lyde som bedre vidende osv.
Jeg har en gang lært lidt om kommunikation, ja utroligt ikke, når man bruger det talte sprog så regner man med at op mod 90% er sprog kropssprog,tonefald osv og KUN de 10% er ordenes betydning, måske den ikke holder mere, jeg ved det ikke, men det korte af det lange er; tænk lidt over det når i læser folks indlæg og selv svare, vi står ikke over for hinanden nede i værkstedet eller ude i plutten, som Bo skriver vi kan ikke se smilet, glimtet i øjet eller høre tone faldet og vi er ikke alle danmarksmestre i at udtrykke os skriftligt.

Jeg kan godt forstå hvis Bo's indlæg er faldet nogen for brystet, måske nok fordi det er tætere på sandheden en som man har lyst til at høre og av den sandhed er jo ikke altid
lige vel hørt ;-)

Med håbet om en fortsat god debat her på forum de varmest rover hilsner

Ole
#493
Index
53989: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mediestrategi (13-11-2007 07:32:48) (svar på 53988)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.120.147)
Hej Ole

Jeg er helt sikker på at procentfordelingen fortsat holder. Det var i hvertfald også den samme fordeling jeg hørte - den gang jeg lærte lidt og kommunikation.

Og det er svært at kommunikerer, specielt via det skrevne medie, fordi vi ikke kan se hinanden. Når man skriver så sidder man med én vinkel og en sindsstemning. Men det er jo langt fra sikkert at modtageren er i samme mode.

Måske vi alle skulle have dette i baghovedet inden man lige bider hovedet af alle der ikke udtrykker lige det samme som en selv.

mvh
Eddie
Index
53990: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mediestrategi (13-11-2007 08:04:27) (svar på 53989)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Jeg er meget enig i Oles og Eddies indlæg.

Selv tilføjer jeg meget ofte en smiley, når jeg skriver noget, som måske kan blivet opfattet mere harsk end jeg har tiltænkt det.
I bestemmelserne står der jo lige netop:
fyld ikke dit indlæg med smileys,
Det tolker jeg som en legal mulighed for at bløde op på de tilsyneladende hårde, skrevne ord.

Står man over for hinanden er der jo i almindelighed ikke noget i vejen for at komme med meningsudvekslinger, uden at ryge i totterne på hinanden. Det skulle også gerne være muligt her på forum.
Der ud over synes jeg trods alt tonen er blevet meget pænere end den var for år tilbage, og tak for det.

mvh
Knud
Index
53993: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mediestrategi (13-11-2007 11:10:47) (svar på 53980)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Bo

Ingen bad feelings herfra. Men bare sjovt det var den gode Allan fra LR klubben, der tilbød luft og ikke dig. På den måde kunne du have bevist dine gode hensigter. Men fred med det. Lad os koncentrere os om at gøre hvad vi siger istedet for al den snak og diskussion. Snak ændrer ingenting. Handling gør.

Iøvrigt talte jeg 12 biler af div. fabrikat, der var punteret i vores gade forleden. De fleste med mulighed for at trække på alle 4 hjul.

Husk at vinke med begge hænder på rattet idag!
Index
54004: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Mediestrategi (13-11-2007 17:54:48) (svar på 53980)
Peter Hansen #4214, reg. ssj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.198.24.250)
Hej Bo.
Du skal ikke føle dig som en hallal-slagter ved et DF-møde, eller en paria, det fremgik jo tydeligt at Du bare beskrev modstanderens tankegang.
Når jeg gennem tiden har set den fremgang de store muskelsvulmende 4x4 biler har haft, med deres stadig større motorer og et drejningsmoment der kan bringe dem op af en lodret væg - hvis de kunne stå fast, tilsigtet truende i deres design, sorttonede paranoiavinduer osv. osv., så har jeg tit tænkt at det kun er et spørgsmål om tid før vi ser nogle tiltag i det offentlige rum, som også får betydning for gennemsnittet af DLRK's medlemmer der kører i en noget bedaget 4x4.
Hvad enten vi kan lide det eller ej, så er en stor 4x4 - selvom den er kortere end en Mondeo - en torn i øjet på mange miljøfolk. Når jeg ser en Hummer fylde mere end en parkeringsbås på Rådhuspladsen i Slagelse, så vækker det også negative følelser hos mig, for jeg ved den den er provokerende i manges øjne og jeg frygter det smitter af på min 88"er.
Da jeg læste om de svenske forhold, var min første tanke - det kommer også til Danmark, min næste tanke var - en seriebil er da i sikkerhed - det var den så ikke!.
Jeg tror ikke vi kan ændre holdningen så længe vores biler er så iøjnefaldende, vi må finde os i at dækkene bliver piftet, finde et andet sted at parkere eller købe en anden bil.

Med 88"er hilsen
Peter