tilbage

Land Rover Forum  

Index
59616: Diesel slanger / rør omløber (27-02-2008 13:30:57)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Så skete det, en svag udsivning, ja nærmest svedig af diesel og det var slut med at suge fra den venstre tank. Udskifte slanger stump for stump, men intet hjalp, tættere på omskifteren og her kom også nye slanger,( raseriet lurede lige om hjørnet)Og så skiller man det hele af og hvad ser jeg FUSK med de tre rør der er på omskifteren dårlig lodning uorginale dele, de var revnet helt oppe ved omløberen, Gode dæk var rådne, men heldigvis så har vi Odder Diesel et firma der arbejder i alt med landbrug,jeg tog stumperne med og så lige en snak om landrover, men efter lidt søgen så kom stumperne frem så nu er der 4 slanger med omløber og studse presset på for ca. 200 d.kr. nu er der tørt omkring omskifter returløb etc. så det virker.
Det var bare et hint til dem af jer som kunne stå i samme situation en anden gang.
Med Lightweight hilsen Jens E. nu kun 2 dage til strandtour
Index
59617: sv: Diesel slanger / rør omløber (27-02-2008 13:38:50) (svar på 59616)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Jens, pas nu på med den der nedtælling......
Murphy´s lov, du ved!
Index
59622: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (27-02-2008 16:23:35) (svar på 59617)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Han har ikke haft engelske biler så længe!!!
Man lærer at være ydmyg med årene. :-)
mvh
Knud, der aldrig tager noget vedr. eng. biler for givet.
Index
59653: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (28-02-2008 15:15:52) (svar på 59622)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Go Humor knud.
det blev sent inat men den er fikset.
mvh jens
Index
59656: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (28-02-2008 15:46:14) (svar på 59622)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
hej Knus

Hvad har uorginalt fusk med engelske biler at gøre?? - smiley

mvh
Ib 0219
Index
59660: sv: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (28-02-2008 16:45:37) (svar på 59656)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Om det er uoriginalt fusk eller almindeligt engelsk kluns er vel ligegyldigt? :-)
Jeg kan fornemme, at du ikke er helt så gammel i "gårde" som jeg. Du indser det nok en dag.
Det er tæt ved at være 40 år siden jeg lagde ud med min første engelske bil, en Jaguar MK2 3.8, som jeg havde i 20 år + utallige samtidig og siden hen.
Hvad denne og andre engelske indretninger, incl. RR/B, har beredt mig at overraskende overraskelser kan jeg skrive mange tykke bøger om. Jo mere man skruer i disse biler, jo mindre føler man sig sikker på, at de ikke kan bibringe en nye ukendte oplevelser.
Hvis du kender din historie ud i engelske biler, kender du også en vis Mr. "Lofty" England. Denne mand kendte engelsk bilindustri bedre end nogen anden. Ham har jeg tilbragt hundredevis af timer sammen med, og vi var slet ikke uenige!!!!! :-)
Han opgav og kvittede engelsk bilindustri i 1972!
mvh
Knud, stadig med uhelbredelig engelsk syge :-)
Index
59661: sv: sv: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (28-02-2008 17:38:05) (svar på 59660)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Uoriginalt fusk på en "englænder" er en upgrade;-)

MVH Rasmus (Mini,Jag&LR)
Index
59663: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (28-02-2008 18:10:10) (svar på 59661)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.197.84.193)
Ja ja jeg kan ikke få armene ned lige nu, men det kommer nok igen.
Jer bare ærgelig over at man vælger en nem løsning, lodning på et kobberrør og det knækker nemt i felten så er det da , rigtigt første gang at få lavet nogle slanger der passer lige ind i det forskellige.
Ja og nej jeg er "ny" ud i LR verdenen men har kørt multi miles i forsvaret , herunder på Cypern, tyskland og ikke mindst i næsten alle øvelses terræns herhjemme plus det løse, sååå lidt har jeg da prøvet med en laro, men derfor skal jeg da lære at skrue på en sådan fætter.
Jeg håber bare ikke at det bliver her i week enden, men jeg er ved at læsse den med div., stikaksler spændebånd, gaffatape(fusk/nødløsning) div. pærer, plus alt det andet
men glæden ved min lightweighter er der også selvom den lever sit eget liv.
Well Løkken kalder, måske vi ses deroppe.
Mon ikke der er en pils i køletasken hvis een fra familien kommer forbi.
Med lightweight hilsen Jens E.
Index
59664: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (28-02-2008 18:36:49) (svar på 59663)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Ja ja jeg kan ikke få armene ned lige nu

Det er vel også dette, der gør at man ikke kan slippe disse sære indretninger. Man tager sine kampe, strider, aser, maser og slider, og til sidst kommer det til at fungere igen!! :-)
Og da er glæden stor, men undertiden kortvarig, Somme tider er der blot forventningens glæde, som den eneste.

En psykolog må kunne udlede noget af dette paradoks.

Du ønskes en rigtig god, problemfri tur, men lad nu være med at køre helt ud i saltvandet, hvis du da ikke er liderlig efter at komme i gang med svejseværket oven i købet!! :-)
Husk at man taler ikke højt med nogen om, hvor godt bilen kører lige nu. Forsynder du dig mod dette, har du et problem inden 5 km.

mvh
Knud, nu med ny VF dør på 109" bus! :-) :-)
Index
59667: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (28-02-2008 18:46:31) (svar på 59664)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.197.84.193)
HHHHMMMM det pøver jeg så på. skal lige prøve et diesel tilsætningsstof fra petro canada skulle virke ret godt.
Spændt på om de nye slanger holder, isåfald så er det at foretrække frem for bøjninger og plasticrør.
Første længere tur med den bedre halvdel hende der maler omkring lygterne som hun lægger make up !!!!!!!, og jeg har købt et par høreværn TIL HENDE.
MVH Jens E
Index
59681: sv: sv: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (29-02-2008 08:58:53) (svar på 59660)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Hej Knud

Hvor længe jeg har været med og hvor godt jeg kender historien, tja - jeg har medlemsnummer 0219, har haft rigtigt mange forskellige modeller igennem 30 år, lige fra Serie I årgang 52, 88" ½ t (har jeg stadig), et par 109" Serie III, adskillige Defender 90/110, Discovery I (har jeg stadig), II og er på den tredie Discovery 3, ind imellem lidt Range Rover Classic både diesel og V8, Range Rover P 38, samt den nye RR, Range Rover Sport og Freelander I og 2. Umiddelbart vil jeg tro jeg har et forholdsvidt bredt kendskab til Land Rover's modeller lige fra tidernes morgen.

Med det var nu ikke det der var budskabet - nej det var at man IKKE kan give bilen eller dens oprindelse skylden når der er tale om hjemmesløjd, fusk, perlegrusmekanik og hovsaløsninger, for så er det egentligt helt ligegyldigt hvor bilen stammer fra. Helt firkantet - hvis man monterer noget på biler der ikke dur eller fungerer er det det monterede og den der monterer det man kan bebrejde, ikke bilen, da den ikke har bedt nogen om at montere noget der ikke virker eller holder.

Egentlig var mit indlæg ment som et hint med et glimt i øjet og lidt alvor, netop fordi man ikke kan klandre bilen at der monteres noget der ikke virker - det er bare så let at give bilen skylden og sige det er en dårlig bil - ja den er dårlig fordi der er lavet noget fusk.

mvh
Ib 0219
Index
59685: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (29-02-2008 11:03:19) (svar på 59681)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Hej Ib

Jeg håber da også du fangede at jeg skrev med et glimt i øjet. Det understreges vel også af, at jeg stadig slås med stadset.
Det er da klart, at laves der en decideret elendig hjemmefuskerløsning, fremmer det ikke ligefrem driftsikkerheden.:-)
Men du er jo også et godt offer for lidt provokatoriske udgydelser!! :-)
Men alvorligt ment er min holdning til BLMC's destruktive indflydelse på engelsk bilindustri. Den har været umådelig svær, til det umulige grænsende, at ryste af sig.

Moderne biler har jeg ingen interesse i eller forstand på, idet jeg ikke selv kan gribe ind i disse
elektroniske "vidundere", så dem udtaler jeg mig ikke om!!
mvh
Knud, der ikke magter at betale kr. 1000 for værkstedstimer
Index
59688: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (29-02-2008 12:30:28) (svar på 59685)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Jeg elsker SORT humor, og jeg opfatter heller ikke jeres besked om fusk og raseri over at mekanikken ikke virker, som værende noget der kan ligne en løftet pegefinger eller irettesættelse , men som en form for konstatering at jeg " novice" ud i landrover mekanikken, hellere må lære at sådan er det med en LR.
Det er lidt af charmen ved at have sådan et monstrum!!, og for mit vedkommende så har / er det en form for terapi midt i en privat krise ( som så mange andre ) og det er sku ( undskyld ) sjovt.
Jeg holder meeeeget af den sorte form for humor der er iblandt LR folk, jeg skal også til at lære at hilse på andre LR ude i trafffffikken, men det kommer og det luner.
Så nu håber jeg den holder til l'økken og jeg må hellere bede Karup om start tilladelse.
Tower charlie zulu request take off on highway 45 bound for loekken.Ground speed 45 miles.
MVH Jens E
Index
59689: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (29-02-2008 12:53:26) (svar på 59688)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
charlie zulu you are cleared to take off.
Departure time: Better now, than later.
Arrival time: Unknown ....

De herlige gamle biler.
Så simple at vi selv kan finde ud af dem.

God tur
Jens
Med en Serie2a, hvor jeg bruger flere timer med at fikse bilen end siddende bag rattet. ;)

Index
59690: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (29-02-2008 13:00:32) (svar på 59689)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
tower to charlie zulu:
We have lost visualt sight of you, because of all the smoke.
Thats OK but we have lost the radar beep too.
Did you get out of there ....or did you just get apart???
....
...
charlie zulu ... do you copy ???
....
charlie zulu ...


;)

Index
59691: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (29-02-2008 14:47:53) (svar på 59690)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Jeg vil dog sige, at jeg har tilbragt flere timer bag rattet i min RRC med VM diesel, end jeg har skruet. Har lige skiftet den fordømte toppakning, ikke svært, men meget omstændeligt, givet den nye skiver og calibre, ordnet lidt rust :-( og lidt andre småting, så den forhåbentlig kan gå gennem syn som sædvanligt.
Men igen, man glæder sig over at den nu kan starte helt røgfrit, trække rent med det sammee og trækker meget bedre, bremser formidablet med sine nye ventilerede forskiver.

Min 109" bus har jeg vel kørt 5 timer i men skruet nok 100 timer på, dog har det meste karakter af forbedringer/istandsættelser! Og så er det vel OK?

mvh
Knud, med konstant sorte fingre.
Index
59789: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Diesel slanger / rør omløber (03-03-2008 13:42:03) (svar på 59690)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Charlie Zulu Tower, landing at Odder runway.
God tur til Løkken, de nye slanger virkede fint, men jeg skal nok have en ny omskifter til diesel. Min lightweight kørte som en drøm, heldigvis da for der var een der overnattede ude på en revle ( vist nok een fra norge), men jeg observerede at jeg på hjemturen ved fuld gas op af bakke så lidt røg fra udstødningen det plejer den ikke så jeg måtte lidt ned i fart og så var den ok igen.
Alt i alt en go´tur hvor vi fik kørt et laaangt stræk på stranden, spiste middag med en vidunderlig havudsigt " sol og god vind/storm".
Jeg så i aftes at en ny omskifter koster en bondegård så hvor får man den lidt billigere.
Jeg fik et billede af en "stak"LR ved udløbet lidt syd for Løkken hvor en masse muntrede sig, det kommer i senere.
Hav en god dag.Med LR hilsen
Jens E