tilbage

Land Rover Forum  

Index
59885: Afstemning (05-03-2008 18:10:59)
Glenn Peter Jensen #8109, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.6.7)
Hej

skal bruge en til LR har en disco3 som familie bil
og skal bruge en til hverdag / sjov er meget glad for disco3´s køreindskaber..... valget er mellem en NY DEFENDER 90" HARDTOP eller en DISCO3 HSE det bilen skal bruges til er ( ca. 30000km om året og så jagt og lr trial / fri kørelse i weekenderne + div. små turer ) begge biler vil blive udstyret med mud - terrain dæk og spil + div. sjov

håber i vil give jeres mening

ps. konens bil skal ikke udstyres med for meget da hun bruger den til hverdag ca. 150km

LR Hilsen GLenn
Index
59890: sv: Afstemning (05-03-2008 18:56:14) (svar på 59885)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.236.95.225)
Tjae, tillad mig at gøre det jeg gør bedst, nemlig at udtale mig om noget jeg ikke ved ret meget om. Smiley!

Hvis du vil frem i terrænet, så er der nok ikke meget der overgår en 90" Sådan så det i hvert fald ud i søndags, hvor et par 90" hyggede sig, og jeg selv fulgte så godt med jeg kunne i min 88", mens Range Roverene tilsyneladende havde lidt problemer med længden. Dem i "moderne" bile er vist også lidt ømme over deres paneler, har jeg hørt.

Hvordan en spritny Defender klarer 30.000 km aner jeg ikke, men det er sikkert bedre end en IIa

Hilsen Niels, -in the best 4x4 by far!
Index
59891: sv: Afstemning (05-03-2008 19:38:49) (svar på 59885)
Martin Sejr Nielsen #7477, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 85.82.156.26)
DEFENDER!

Mvlrh Martin Sejr
Index
59893: sv: Afstemning (05-03-2008 20:37:14) (svar på 59885)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.51.137)
Hej Glenn

Har selv Disco som hverdagsbil og Defender som arbejdsbil
og Discoen køre som en drøm og klarer selvfølgelig også når den bliver budt hårde ting uden problemer, men når alle veje ender og tingene bliver rigtig hårde så er det Defenderen der klarer det uden brok.
Det er jo ikke for ingenting den er mor og forbilled til alt hvad der køre af 4x4.
PS. vores Defenderer kører 40000 - 50000 om året.

Jørgen

Index
59898: sv: Afstemning (05-03-2008 21:44:04) (svar på 59885)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.51.175.40)
Hej Glenn

Jeg syntes det er et rigtigt svært spørgsmål, fordi det i meget høj grad handler om hvor ”slemt” men er ramt af den gren af den engelske syge som hænger sammen med off-road – det værende både i praktik og i forhold til ”signal værdi”, kontra hvor meget man ligger vægt på komfort, on-road køreegenskaber og sikker hed for den sags skyld.

Jeg er selv den lykkelige ejer af 3 stk. LR’s, nemlig en S2a, en SIII og i efteråret skiftede jeg min hverdags bil gennem 4 år, en Range Rover 4.6 STW, ud til en Defender 110” Tomb Raider stw. Dette skift kan nok ikke på nogen måde retfærdiggøres med anden argumentation end galoperende LR vanvid, da jeg normalt kører ca. 30.000 til 40.000 km årligt og for øvrigt får mine udgifter betalt.

Men når alt det er sagt så kommer den subjektive vinkel ind som i mod al sund fornuft gør at man sidder glad og med et stort smil i sin Defender, på trods af man konstant har en iskold venstre arm og ikke en gang kan høre når mobilen ringer grundet et støjniveau tæt på smerte grænsen af motor- og vindstøj som vel ikke engang kan overgås hvis en majetærsker på steroider ville kunne frembringe.

Så min anbefaling – Helt klart køb en Defender men kun hvis du er rigtigt hårdt ramt :-)

Mvh,
Henning
Index
59899: sv: sv: Afstemning (05-03-2008 22:06:54) (svar på 59898)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Hej.

Ingen snak, bare DEFENDER!!!

;-)

Jens
Index
59907: sv: Afstemning (06-03-2008 08:08:32) (svar på 59885)
John Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 79.170.128.45)
Hvad for en model...?

Hvad er det for en model der har gjort Land Rover berømt? Som er set i alverdens brændpunkter, under krig og katastrofer, i ekspeditioner til verdens ende, på arbejde under brændende sol og i bidende kulde? Hvad er det for en model som har legendarisk terrænegenskaber, et upopppet design og no-nonsens konstruktion?

Hvad er det for en model som ikke blot er endnu en overpolstret indendørs "4-hjulstrækker" i mængden af BMW'er Lexus'er og Porscher? Hvad er det for en model man erhverver fordi man bare MÅ have den, uanset alle dens mærkværdigheder og ikke blot fordi det er den som er fyldt med mest elektronik og de tykkeste tæpper og heller ikke blot fordi det er den der holder yderst hos bilforhandleren?

Gennem 60 år?

John, 90" V8 1988
Index
59911: sv: sv: Afstemning (06-03-2008 08:45:40) (svar på 59907)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
det er da en 88 lightweight.
mvh je
Index
59947: sv: sv: sv: Afstemning (06-03-2008 22:35:10) (svar på 59911)
John Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.160.193)
Helt enig Jens: Seriebilerne (herunder lightweight'en), Ninety, One-ten og Defender, er modellerne som i lige linie bærer den legendariske arv videre.

Glenn, jeg synes du skal vælge en Defender!

John