tilbage

Land Rover Forum  

Index
61366: Hvor har I købt jeres PU-bøsninger? (01-04-2008 08:41:31)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Hej.

Jeg går og overvejer at gøre alvor af en gammel drøm: Polyuretan-bøsninger i hele undervognen på min 90" fra 87.

Men, hvor anbefaler I at jeg køber dem? Jeg regner med at købe et helt sæt, og jeg har et fra Paddocks i kikkerten. Kender I til dem, og hvad med kvaliteten..?

Mvh. Jens
Index
61368: sv: Hvor har I købt jeres PU-bøsninger? (01-04-2008 09:08:13) (svar på 61366)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.51.225.225)
Holdbarhed --- meget kort

Køb EMU eller lign kvalitets bøsninger, de er dyrer men holder til gengæld længere.

Hilsen
Struntze
Index
61369: sv: sv: Hvor har I købt jeres PU-bøsninger? (01-04-2008 09:26:48) (svar på 61368)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Hej Henrik.

Hvad med Polybush? Det er jo et af de gamle mærker...

Hilsen Jens
Index
61371: sv: Hvor har I købt jeres PU-bøsninger? (01-04-2008 09:36:43) (svar på 61366)
Morten From Søndergaard #5494, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.162.101.130)

Jeg har kørt med Paddocks Deflex bøsninger i 2 år nu og de er endnu ikke begyndt at vise tegn på at være slidt op.

Mvh Morten
Index
61373: sv: sv: Hvor har I købt jeres PU-bøsninger? (01-04-2008 09:51:16) (svar på 61371)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.82.23.2)
Det skulle de da helst heller ikke. Jeg kører konsekvent med standardbøsninger, da det er min overbevisning at det er bedst. Standardbøsningerne på min Defender har holdt mindst 100000km og 5 år, og man siger da altid at PU bøsninger netop skulle holde længere.

Årsagen til at jeg ikke bruger PU bøsninger, er at jeg har hørt, at der kan komme snavs ind mellem røret og gummiet, hvilket så vil slide bøsningerne meget hurtigt. Det sker ikke med standardbøsninger. Til gængæld sker så meget andet med dem.

MVH Jakob E S
Index
61374: sv: sv: Hvor har I købt jeres PU-bøsninger? (01-04-2008 12:50:16) (svar på 61371)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Hej Morten.

Er det deres standardudgave?Hvordan er de i forhold til originalerne?

Hilsen Jens
Index
61394: sv: sv: sv: Hvor har I købt jeres PU-bøsninger? (01-04-2008 18:13:12) (svar på 61374)
Morten From Søndergaard #5494, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.167.48.190)
Hej Jens

Ja, det er deres standard orange bøsninger. Jeg synes ikke at der er den store forskel i forhold til de originale. Jeg valgte PU-bøsninger istedet for de originale, da de er nemmere at skifte når man ikke har adgang til en presse.

Mvh Morten
Index
61395: sv: sv: sv: sv: Hvor har I købt jeres PU-bøsninger? (01-04-2008 18:23:23) (svar på 61394)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Jeg har også skiftet alle mine bøsninger ud på min 90" V8. Dem købte jeg hos paddocks. de koster 40£ for tiden, så det er til at leve med... Jeg er godt tilfreds med mine orange

MVH Rasmus
Index
61406: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor har I købt jeres PU-bøsninger? (01-04-2008 21:11:10) (svar på 61395)
Karsten Bøgvad Jensen #5867, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 90.184.10.40)
Hej med jer.

Jeg har kørt 4 1/2 år og snart 85000km på deflex bøsninger fra paddocks og der er et der er ved at gå nu i Trianglen på bag tøjet øverst i venstre side.

Hertil skal det siges jeg har kørt løb med den siden den blev indregistret, ellers bare kørt og kørt hård.
Hård menes knapt 3t træ i nytte last 2,5t på hænger og 500kg i ladet, tager ret hårdt på undervognen.

Har altid et ekstra sæt liggende.
Tror PU-bøsninger er kommet for at blive.

Min mening er hvis jeg kan nøjes med at skifte bøsinger løbende fordi de kun holder 85000km gror boltene heller ikke så fast at jeg er nød til at skære dem af hver gang(måske kun hver anden gang).

Bøsninger er sliddele som forgår hurtigere des mere klø de får, lige som alt det andet.. dæmpere, bremser m.m.

Det er også et spørgsmål om hvad bilen skal bruges til. Er den lastbil til erhverv til hverdag eller konkurrence køretøj med diagonal vandring på over en meter??
Der er mindre vandring i de orignale, mens pu-bøsningerne er mere åbne og modtagelige for fremmedlegmer og dermed slides hurtigere. Igen hvad bruges køretøjet til?

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh. K.Bøgvad
På vej til Barcelona om 14t. (dog med fly)
Index
61408: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor har I købt jeres PU-bøsninger? (01-04-2008 21:20:43) (svar på 61406)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.24.122)
Hej Karsten.

Det lyder godt. Jeg invisterer i Deflex når lejligheden byder sig (skal have købt stort ind inden syn i juni...).
Jeg synes at det må være en frodel at man ikke længere skal døje med at presse de sa.ans bøsninger i, og presse,brænde og skære, bore de gamle ud...eller?

Er der nogen forskel i komfort? Jeg tænker bare; Folk roser dem ofte til skyerne for bedre komfort og opstrammede køreegenskaber, men er det mon ikke bare fordi de i det hele taget trænger til nye bøsninger...og enhver forbedring er til det bedre?

Jeg kører ca. 80/20 i vejkørslens favør ;-)

Hilsen Jens
Index
61437: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor har I købt jeres PU-bøsninger? (02-04-2008 08:37:33) (svar på 61408)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.8.48)
Hej Jens

Jeg skiftede til Paddocks polybøsninger, markant bedre komfort!

Kan kun anbefales.

-Kasper

2A 109" V8
Index
61421: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvor har I købt jeres PU-bøsninger? (01-04-2008 22:55:30) (svar på 61406)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 88.212.121.23)
Jeg har monteret de blå fra Polybush. http://www.polybush.co.uk

Konforten er virkeligt forøget. Sådan noget som huller i vejen, fartbump osv. er meget blødere og behageligere oplevelser nu.

Da de kun har siddet i få måneder kan jeg ikke udtale mig om holdbarhed.