tilbage

Land Rover Forum  

Index
62345: er gået i stå.. (22-04-2008 14:52:03)
John Kornum #8076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.251.195.2)
hej min bil gik i stå mens jeg kørte, og nu kan jeg ikk starte igen, det er en 88",
hva kan være galt???

Index
62349: sv: er gået i stå.. (22-04-2008 15:06:45) (svar på 62345)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Benzin eller diesel?
Index
62351: sv: sv: er gået i stå.. (22-04-2008 15:38:14) (svar på 62349)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.148.187)
hvis du kan beskrive symptomer optil under og efter motorstop så ville det også hjælpe. lydord er velkomne men helst så præcis en beskrivelse som muligt.
mest for at vi kan udelukke de åbenlyst forkerte årsager med det samme.
Index
62363: sv: sv: sv: er gået i stå.. (22-04-2008 18:10:58) (svar på 62351)
John Kornum #8076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.251.195.2)
bilen er en diesel.. bilen gik ud mens jeg kørte ingen underlige lyde eller noget i den stil, da jeg så holdt stille ville den ikk starte igen..
en fyr i land rover stoppede op og vi kom frem til at det sikkert er brændstoffiltret som skal skiftes? der kom gang i motoren et par gange med en spray motorstart men så gik den ud igen..
Index
62367: sv: sv: sv: sv: er gået i stå.. (22-04-2008 20:14:18) (svar på 62363)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Måske en lækage på sugerøret til pumpen fra tanken.
Det har tidligere vildt forpestet min tilværelse med en Claas mejetærsker! :-)
mvh
knud
Index
62371: sv: sv: sv: sv: sv: er gået i stå.. (22-04-2008 21:50:57) (svar på 62367)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.175.126)
Defekt magnetventil?

Jørgen Lundrup
Index
62373: sv: sv: sv: sv: sv: sv: er gået i stå.. (22-04-2008 22:11:37) (svar på 62371)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Ja, eller ledningen er faldet af
Index
62376: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: er gået i stå.. (22-04-2008 22:29:52) (svar på 62373)
Ole Rud Knudsen #6027, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 85.24.13.89)
Nu skal John nok ikke lede alt for længe efter magnetventilen i sin 88er(smiley)
Index
62377: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: er gået i stå.. (22-04-2008 22:31:13) (svar på 62373)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Hej.

Hvis det er en 2.25D, så er magnetventilen udelukket. Har I aldrig skullet trække i et håndtag for at stoppe kareten? ;-)

Hilsen Jens
Index
62378: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: er gået i stå.. (22-04-2008 22:31:41) (svar på 62377)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Der var du hurtigere end mig, Ole...

Jens
Index
62381: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: er gået i stå.. (22-04-2008 23:32:30) (svar på 62378)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.141.44)
Hvis det er en helt almindelig 2,25 D, så tyder alt på, at brændstoftilførelsen er blokkeret.. Så jeg ville starte med at undersøge brændstofledningerne, filtre,håndpumpe.

Er det en ombygget model, der har fået lagt en 2,5 D i, kan det selvfølgelig være magnetventilen ved motorstop.

Det kan også være en 2,25 l, som senere er taget ud fra en OneTen og lagt over. Disse havde også nøglebetjent stop.
Index
62414: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: er gået i stå.. (23-04-2008 20:32:26) (svar på 62381)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 84.238.41.128)
stoppede filtre og slanger plejer jo normalt (de gange jeg har prøvet det) at kendetegne sig ved en nedgang i motorkraft og mangel på accelerationsevne og hvis man slipper speederen kan den gå i stå. kan dog nogen gange godt stå i tomgang men gå ud ved øgede omdrejninger.
ses typisk ved bobler i brændstofslanger eller helt mangel på brændstof.

det pludselige stop lyder på mig som en defekt stopventil, mekanisk eller elektrisk er vel hip som hap.
men jeg vill helt klart undersøge begge muligheder