tilbage

Land Rover Forum  

Index
62439: Startproblemer igen (24-04-2008 09:45:50)
Steen Pedersen #6930, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.52.158)
Min 90" TD5 fra 2005 har kørt 63000. Den vil af og til ikke starte. Motoren kan gå ud under kørsel, ofte et split-sekund men i lørdags helt og aldeles. Gik igang 2 minutter efter. Den kan stå flere dage uden at starte, og så dagen efter er den ok. Det er helt klart at brændstofpumpen ikke kører når der ikke vil startes.
Box har haft den under observation i næsten to uger, men der ville den kun starte hvergang, så der kan ikke rigtigt måles på den. Under slæbning til Box da den ikke ville starte, kunne den trækkes i gang.
Min egen opfattelse er at pumpen er ok da den kører 99% af tiden, men at det er signalet til pumpen der smutter. Og hvor kommer det fra ??
Hvem har gode ideer ? Jeg har hørt om at bundstykket i tændingslåsen kan være slidt og skal skiftes men er ikke overbevist. Kan signalet komme andre steder fra ?
Hjælp.
Index
62440: sv: Startproblemer igen (24-04-2008 10:15:05) (svar på 62439)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Hej Steen.

Har I tjekket ECU´en?

Hilsen Jens
Index
62441: sv: sv: Startproblemer igen (24-04-2008 11:46:24) (svar på 62440)
Steen Pedersen #6930, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.92.52.158)
ja
Index
62442: sv: Startproblemer igen (24-04-2008 12:34:16) (svar på 62439)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Er der fugt i stiksamlinger / løse stik
Index
62444: sv: sv: Startproblemer igen (24-04-2008 13:41:11) (svar på 62442)
steen pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.52.158)
Forrige gang den stod af i 3 dage var efter vådt vejr.
Sidste gang var det varmt, høj sol og ingen fugt.
Jeg tror ikke på fugt i stik sådan lejlighedsvis. Der er rykket i alt.
Index
62455: sv: Startproblemer igen (24-04-2008 18:24:31) (svar på 62439)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Som regel er der et pumperelæ, der får signalerne om at sætte pumpen igang, som du jo har konstateret ikke kører i
de situationer, hvor motoren går ud.
På andre sammenlignelige systemer, har jeg jævnligt været ude for at disse pumperelæer, som alt andet, kan svigte. De ligner normalt ikke almindelige arbejdsrelæer, idet signalerne dette her får er meget svage.
Problemet er så at lokalisere, hvor det sidder.
mvh
Knud
Index
62464: sv: sv: Startproblemer igen (24-04-2008 20:24:16) (svar på 62455)
Steen Pedersen #6930, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.230.9)
en klar mulighed. det ser vi på.
Index
62462: sv: Startproblemer igen (24-04-2008 20:01:07) (svar på 62439)
Hans Christian Sørensen #5193, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.62.157.254)
hej Steen

er der ikke en "fuel cut off switch" i motorrummet et sted, kan denne evt være dårlig??
hc5193
Index
62465: sv: sv: Startproblemer igen (24-04-2008 20:27:33) (svar på 62462)
Steen Pedersen #6930, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.230.9)
Jo, men bilen er jo rimelig ny, og jeg har rykket godt i den. Den kan ikke en sådan skavank, men "who knows"
Index
62722: sv: sv: sv: Startproblemer igen (01-05-2008 00:18:25) (svar på 62465)
andrias a lað (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.77.142.49)

Min LR 90 td5 gik ud nogle gange da var det et relæ under højre sæde der var løst