62993:
sv: Så gik vandet på min 2,4VM (07-05-2008 00:19:23) (svar på
62931)
Jesper Mørkhøj Pedersen #7282, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 90.184.239.91)
Hej Peter
Jeg er også ejer af en RRC med VM'eren og den motor har jeg nu en del erfaring med. Ikke dermed sagt jeg ved alt! Men hvis du decideret kan se at vandet pibler ud mellem top og blok så lyder det meget som en toppakning og dermed som en overkommelig omend tidskrævende opgave. De tidlige toppakninger var vist ikke de stærkeste. Det er der tilsyneladende rådet bod på med den nye type som i mine øjne virker meget overbevisende. Hvor den gamle er i fire stykker er den nye i et stykke og lavet af præget metalplade i 3 lag. Efter min mening er det den du bør bruge. Vær dog opmærksom på, hvis du vælger den nye, at de endeplader der sidder i hver ende skal bearbejdes ned på samme højde som topstykkerne, 90 mm hvis jeg husker rigtigt. Brug nye strækbolte når du samler og spænd efter forskrifterne, det er vigtigt. Og efterspænd når den har været varm, der er en grund til det hedder strææækbolte. Som det allerede er foreslået så prøv at søge på VM i forum, der kommer en del frem(!). Der er temmelig delte meninger om motoren men kan du slippe med at skifte toppakning så er der vel ingen grund til at fare ud og købe anden motor medmindre du partout vil have en anden. Jeg har da selv leget med tanken om en td5 men de er noget mere komplicerede og koster ganske mange penge...
God arbejdslyst, det er slet ikke umuligt at få motoren til at køre igen men som sagt tidskrævende.
Mvh
Jesper