tilbage

Land Rover Forum  

Index
63440: Generator RR classic (17-05-2008 13:52:33)
Mikkel Beister (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.53.206.222)
Hej gæve røver folk

Min generator lader ikke, ladelampen lyser ikke og omdrejningtælleren virker ikke.
Jeg har tjekket alle ledninger op til instrumenterne og de er ok. Pærerne er ligeledes tjekket.
Hvad kan det være?
Hvis det er dioderne burde ladelampen vel lyse?

Mikkel
Index
63447: sv: Generator RR classic (17-05-2008 15:46:13) (svar på 63440)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
Det er nok en typisk ledningsfejl.
Der skal strøm til generatoren for at den kan lade, det er den tynde ledning der kommer fra tændingslåsen, den skal der være strøm på når der er tænding på, inden motoren starter.
Den kunne sandsynligvis være den, når der er helt dødt.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
63471: sv: sv: Generator RR classic (18-05-2008 10:47:08) (svar på 63447)
Mikkel Beister (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.53.206.222)
Hej igen.

Jeg har tilladt mig at stjæle lidt fra et andet indlæg ang. generator:

Det lyder som om din generator har fået det dårligt...

For at være sikker så gør følgende:

1: Kontroller at der er gennemgang fra D+ på generatorern og til batteriet over ladelampen.

2: Kontroller at der er gennemgang fra B+ til batteriet

3: Kontroller at der er gennemgang fra generator stel til minus på batteriet

4: Mål spændingen over batteriet med bilen slukket

5: Mål spændingen over batteriet med bilen tændt og motoren ved 1500 rpm.

Skriv måleresultaterne i et svar her - så skal jeg nok forklare hvad de betyder...

Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad

Her kommer mine resultater:

1: Ja
2: Ja
3: Ja
4: 12,65V
5: 12,65V

Imens jeg venter på indspark piller jeg generatoren af da jeg tror det er den der spøger.

Mvh.
Mikkel
Index
63472: sv: sv: sv: Generator RR classic (18-05-2008 10:54:18) (svar på 63471)
Kim Horsevad #6594, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 83.91.110.171)
Hejsa!

Dine konklusion er korrekt - det er generatoren det er galt med.

Udfra dine måleresultater er det tydeligt at der ikke længere er forbindelse mellem D+ og vindingerne. Hvis der var dette ville ladelampen lyse. Det er sandsynligvis regulatoren der er gået; men kan også omfatte andre fejltyper.

Generatoren skal have strøm fra D+ gennem regultatoren og ud til vindingerne for at starte op.

Hvis du har mod på yderligere fejlfinding kan du pille bagsiden af generatoren og måle de enkelte dioder og vindinger efter. Der findes en vejledning til dette til download fra forsiden.

Generatorer fra Ford Mondeo (90amp - årgange i starten af 90'erne) passer direkte på - muligvis skal remskive og rem dog skiftes. Dette er en mulighed hvis du vælger at finde en ny generator hos en hugger.

Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad
Index
63521: sv: Generator RR classic (19-05-2008 14:39:57) (svar på 63440)
Anders Trusholm Jensen #5891, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.123.91)
generatoren fra en Dronningborg mejtærsker passer også..
Den yder 100 amp. og er ganske billig i indkøb. Har den selv monteret på min RR classic
Index
63522: sv: sv: Generator RR classic (19-05-2008 14:59:01) (svar på 63521)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Er det på V8 eller 2,4/2,5 diesel at Mondeo og Dronningborg generatoren passer ??

1270
Paw