tilbage

Land Rover Forum  

Index
64609: Eastnor Billeder m.m. (11-06-2008 14:56:55)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.236.95.225)
Kære Alle

Jeg har lagt et billedgalleri og lidt omtale af det just overståede "National" på Eastnor op på min hjemmeside.

http://www.lysebjerg.dk/Eastnor-rally.html

Der vil komme lidt flere billeder fra resten af turen senere.

De der var med kan jo så være enig eller uenig, men jeg er nu stadig lidt skuffet over selve stævnet. Det var ikke den jubilæumsfest jeg troede det var. Alligevel blev det nu en fed tur, og det var hyggeligt at møde og følges med jer andre. Håber vi ses igen en anden dag.

Hilsen Niels, der nu havde en fed tur til England, trods alt!
Index
64610: sv: Eastnor Billeder m.m. (11-06-2008 15:16:26) (svar på 64609)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Niels.

Jeg kan godt forstå din skuffelse med de forventninger som du lyder til at have haft, nu ved jeg ikke om du er vant til at tage til Rovernational, men set med mine øjne så lyder det som at det har været et helt normalt National.
Et National er nemlig en slags motorsports stævne for landrover og sådan har det været i de snart 25 år hvor jeg har frekventeret dem i større og mindre grad, det som jeg har bemærket har ændret sig mest gennem tiderne er faktisk mest stumpemarkedet, de er flyttet til Billing og andre events som FX Sodbury.

Men er man til race med LR så er Rovernational et godt sted, jeg ville dog aldrig tage til et der er arrangeret af Midlandrover Oweners der i vide kredse er kendt for at lave knap så gode arrangementer.

Blot til info

Med venlige rove hilsner

Fra en der glæder sig meget til at komme til Dresden og se starten på Dresden-Breslau, men nu er jeg jo osse en fart tosse ;-)

Ole
#493
Index
64611: sv: sv: Eastnor Billeder m.m. (11-06-2008 15:36:52) (svar på 64610)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.236.95.225)
Hej Ole

Nej, jeg har aldrig været til noget lignende før. Ved egentlig ikke hvorfor men jeg havde forventet noget andet. Måske fordi der i vores egen klub var en del "hype" omkring stævnet. En stemning der måske var affødt af et ganske særligt succesfuldt stævne ved 50 års jubilæet. Og så fordi det blev afholdt ved Eastnor, det såkaldte "spiritual home of Land Rover" Men der var ingen jubilæumsfest, ingen historisk interesse at spore blandt de fleste deltagere.

Havde jeg så bare fået lov til at køre, så havde det nok ikke været så trist. Det var en bitter pille at sluge at se de ombyggede ræsere sætte kurs mod bakkerne, mens ens eget løb blev aflyst fordi at løbsområdet ikke var et sted for børn! (Jeg havde nemlig som uerfaren kører meldt mig til TYRO Trial for begyndere, som åbenbart også er åbent for teenagere under 18.)
Næste gang gør jeg som Hartley, melder mig til RTV og så vil der være en dansker mere på sejrsskamlen.

Hilsen Niels
Index
64614: sv: Eastnor Billeder m.m. (11-06-2008 16:16:43) (svar på 64609)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Skuffelse eller ej, så er det nogle fede billeder du har taget!
Lækkert at sidde og futte rundt mellem billederne og kikke på løsninger og påfund. Og fedt at se at du har taget så mange blandede billeder af både ombyggede og originale biler. Rigtig FEDT!

Jimmi
Index
64617: sv: sv: Eastnor Billeder m.m. (11-06-2008 17:22:03) (svar på 64614)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
En fin samling billeder af alt muligt.

Jeg har flere gange været til lignende kæmpearr. i England, dog ikke Land Rover.

Min opfattelse af det jeg har oplevet der ovre, er at det er en hel del anderledes end det vi er vant til, langt mere upersonligt og det med fest har jeg og englænderne en meget forskellig opfattelse af, hvis der da overhovedet er noget festagtigt.

De første par gange var jeg også noget skuffet over indhold og form, men så har jeg bare indset, at sådan er det.

Så vil jeg da sige, at alene den greenlaning som der er billeder fra i dette formidabelt skønne landskab har været næsten det hele værd, + så Duxford og andre spændende sager! :-)

mvh
Knud
Index
64618: sv: sv: Eastnor Billeder m.m. (11-06-2008 17:32:44) (svar på 64614)
Steen Grøntved-Svendsen #2547, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.51.230)
Hej Niels
Jeg kan godt forstå din skuffelse, Men så er der jo LRO international den 13-14 september det skulle efter sigende være det bedste og tiltrække omkring 15.000 besøgende. Jeg har en videooptagelse fra et af foregående år, og det så da også virkelig godt ud. Hvis jeg får muligheden (penge, penge, penge) er jeg første den der melder mig til at tage med.
Billederne fra jeres tur viser som du også beskriver at det er et meget smukt område omkring Eastnor.

mvh

2547 Steen

www.sitecenter.dk/laro
Index
64647: sv: sv: sv: Eastnor Billeder m.m. (12-06-2008 17:16:06) (svar på 64618)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.90.87.138)
Jeg var makker med Niels på turen (Niels stod for ideologien, jeg stod for korrekt dæktryk)
Vi havde begge to "læst" arrangementet, primært som et jubilæum, og ikke som et enormt ræserløb for underlige køretøjer, som det jo var. Vi havde jo også nok forventet at arrangementet blev afholdt med en vis festivitas, som vi gør herhjemme, men der var overhovedet ingen kage. Derfor var vores skuffelse følelig. Da vejret samtidig viste sig fra sin værste side, blev arrangementets mangel på øvrigt indhold meget tydeligt eksponeret.
Englænderne var uheldige, vi var uheldige.
Martin
Index
64655: sv: sv: sv: sv: Eastnor Billeder m.m. (12-06-2008 20:18:10) (svar på 64647)
Kim Thomsen #7909, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.3.175)
Turen må da ha' været en katastrofe for dig Martin. jeg mener så langt hjemmefra -og så uden kage :-)

NB. Forsøgte du også at køre over kanalen eller hva ??

Glæder mig at få beretningerne