tilbage

Land Rover Forum  

Index
69509: punmpe... (15-09-2008 12:47:58)
John Kornum #8076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 79.138.249.204)
hej..

min lr 88" diesel fra ´79 oser ryger og lugter at diesel og kører ikk længere end 7-8 km pr liter..
har fået at vide det nok er pumpen som står for højt..
kan jeg selv skrue den en lille bitte anelse ned??

mvh john
Index
69513: sv: punmpe... (15-09-2008 13:57:07) (svar på 69509)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.137)
Hvad gør din bil nu?
Ryge eller ose ?
Ryge = hvis røg
Ose = sort røg
Lugte af diesel ? Er der dieselspild ved pumpen, dyserne, returløbet ?
Hvornår er luftfilteret blevet renset og de øvrige skiftet ?
Hvor gammel er dyserne ?
Hvilken målemetode anvender du til forbrugsmåling?
Du kan selv skrue på pumpen, men vi skal først have afklaring på ovenstående spørgsmål før der kan siges, om du skal til at dreje den ene eller den anden retning.
Index
69516: sv: sv: punmpe... (15-09-2008 15:12:54) (svar på 69513)
John Kornum #8076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 79.138.249.204)
hej.. har intet at måle med er rimelig grøn på området hva det angår at makke med bil.
når den står i tomgang ryger den og når jeg så sætter igang ryger den ekstremt. når jeg er oppe i fart og accelerer yderliger kommer der ryger den også meget og indimellem skyder den en kulsort røgsky ud.
det er ca 2 mdr siden den fik nyt brændstof filter og luftfilter.
jeg har kommer dyserens i tanken for ca 14 dage siden det er måske blevet en smule bedre. dyserne ved jeg ikk hvor gamle er..
ang. km/ltr så har jeg fyldt tanken og regnet ud den kører ca 7-8 km/ltr..
kan det være ventildæksel pakningen for der lægger den lidt olie når motoren kør..
Index
69541: sv: sv: sv: punmpe... (15-09-2008 21:20:40) (svar på 69516)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.137)
Efter det, du oplyser, kan jeg anbefale dig, at opsøge et værksted, da pumpen trænger til et eftersyn, der skal nok også nye dyser i og timing skal kontrolleres. Jeg tror ikke på, blot at dreje på pumpen vil løse dien problemer.

Værksteder jeg kender - rækkefølgen er tilfældig:

Team Bertelsen, Sjelle
Meldgaard, Herning
Tohuse, Hvam

eller nærmeste Ketner værksted.

Der bvar også engang een i Skanderborg, men ham kender jeg kun rygtevis.
Index
69549: sv: sv: sv: sv: punmpe... (15-09-2008 23:04:14) (svar på 69541)
John Kornum #8076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.253.235)
hej paul..

kan det betale sig at sende til eftersyn når man kan få en ny pumpe for ca 300kr? renovering af dyser har fået en pris på 500-600 kr pr stk og set man kan købe nye til 350kr stk..
er det mig eller lyder det underligt??


Index
69552: sv: sv: sv: sv: sv: punmpe... (16-09-2008 05:17:00) (svar på 69549)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.137)
Jeg er ikke helt opdateret mht priser, men at kunne få en ny fordelerpumpe til 300 DKK vil jeg tillade mig, at sætte spørgsmålstegn ved. 3.000 DKK er nok mere realistisk.

Jeg vil mene, at du kan få hele øvelsen udført for en ca. 6.000 DKK, hvilket er acceptabelt, hvis du til gengæld får en velkørende motor ud af det.

Ny dyser skal også kontrolleres for korrekt indstilling, men er naturligvis at foretrække fremfor at reparere de gamle.
Index
69564: sv: sv: sv: sv: punmpe... (16-09-2008 11:23:17) (svar på 69541)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Hej jeg havde et problem med min motor, så jeg kørte over til LR i Skanderborg, de fiksede den, stillede ventiler pumpe etc. samtidig fik jeg et større luftfilter på og det hjalp mega. Jeg kører med motor olie fra Petro Canada og bruger diesel tilsætning fra Brellad det virker bare fint den kører godt. så selvom jeg er ved at få en 200 tdi lagt i nu så har jeg lært at det kan betale sig at bruge et værksted til at finstille motor. Og den gamle 2,5 L D er til salg-
MVH Jens Eggertsen www.88lightweight.dk
Index
69597: sv: sv: sv: sv: sv: punmpe... (16-09-2008 21:30:07) (svar på 69564)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.51)
John,
hvis du har læst Jens indlæg, ville jeg straks ringe til ham og lægge en klam hånd på den ledige maskine!
Derudover tilslutter jeg mig Jens' ord!