tilbage

Land Rover Forum  

Index
69845: Automatkasse RRC 1986 3,5 EFi Vogue (23-09-2008 12:43:11)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.243.196.222)
Hej !

Vores RRC kører ca 200 - 400 meter når den er kold, inden den vil skifte gear.. Der er olie nok på, sååå åhh.. nogen gode ideer?

Thomas
Index
69854: sv: Automatkasse RRC 1986 3,5 EFi Vogue (23-09-2008 17:15:35) (svar på 69845)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.106.98)
Hvordan får du den så fra Parking til Drive, når du ikke kan skifte når den er kold, formoder ikke at den kan starte, før at den står i parking??
Peter
Index
69857: sv: sv: Automatkasse RRC 1986 3,5 EFi Vogue (23-09-2008 17:19:25) (svar på 69854)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Det er ikke problemet at flytte vælgeren... jeg sætter den i d og kører.. ved om kring 40 km/t lyder den lidt vildsom i første gesr :-). den skifter alså ikke op i 2nd før efter ca 200-400 meters kørsel... lige meget om den stå i D eller 1 -2 ... Ja der er nok olie på som er fin ren rød.

Thomas
Index
69860: sv: sv: sv: Automatkasse RRC 1986 3,5 EFi Vogue (23-09-2008 17:37:24) (svar på 69857)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.92.51.178)
Det lyder umiddelbart som at du skal have skiftet olie og filter på gearkassen.

Hvis filteret er stoppet eller slammet til, så skal olien liige varmes den ekstra lille smule op før den når slyngkoblingen og derved skifter.

Hvis det er længe siden du har skiftet olie og filter på den, ville jeg starte der.

Mvh. Jakob
Index
69864: sv: sv: sv: sv: Automatkasse RRC 1986 3,5 EFi Vogue (23-09-2008 20:15:17) (svar på 69860)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 77.241.141.58)
Det lyder som et problem jeg havde på et andet aut.gear. Her var min teori, at det var en eller flere ventiler i ventilhuset, der gik for trægt.
Jeg fik aut.gearfirmaet i Gilleleje til at pille ventilhuset ud og rense og polere alle ventiler og cylindre, så det hele kørte som en varm kniv i smør.

Men han lod sig ikke narre og lagde ventilhuset i fryseren, medens vi nød en kop kaffe.

Efter at være blevet kold, gik ventilerne slet ikke så fint længere, og måtte udsættes for yderlige bearbejdelse, igen tjekkes og så var det i orden.

På med ventilhuset igen og mine problemer var løst, og det er nu mere end 2 år siden, stadig uden disse problemer.

mvh
Knud
Index
69934: sv: sv: sv: sv: sv: Automatkasse RRC 1986 3,5 EFi Vogue (24-09-2008 23:11:59) (svar på 69864)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Da jeg må indrømme at jeg ikke har skiftet filter/olie i automatkassen i de 2 år vi har haft den, har jeg idag bestilt filter, pakninger oringe mv... (Benedicte plejer at vide hvad man skal bruge) og så får i lige en melding når operationen er udført. Den kloge bog siger man skal afmontere tværvange og udstødning, nogen hints?

Thomas
Index
69939: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Automatkasse RRC 1986 3,5 EFi Vogue (25-09-2008 15:16:13) (svar på 69934)
Anders Trusholm Jensen #5891, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.123.91)
Tværvange og Y stykket på udstødningen skal desværre af..
Index
69948: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Automatkasse RRC 1986 3,5 EFi Vogue (25-09-2008 19:39:10) (svar på 69934)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.246.166)
Hej Thomas

Jeg har lige som Knud været en tur i Gilleleje for at få serviceret min tomatkasse og kan også varmt anbefale stedet. Hvis du fortryder at gøre det selv, kan du spare en god skilling ved at have afmonteret tværvangen forinden, så bundkarret på gearkassen hurtigere kan afmonteres. Og så hjælper det også at nævne sit DLRK-medlemskab, inden fakturaen skrives!

Mvh
Mikael - uden aktier i bemendte firma ...
Index
70605: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Automatkasse RRC 1986 3,5 EFi Vogue (10-10-2008 17:23:17) (svar på 69948)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Hmm nu er filter og olie så skiftet, men uden effekt. Der var da også en del på magnetproppen.. Det er kun lige når man starter den om morgenen og den er helt kold den gør det.

Knud/Mikael vil i afsløre hvor stor udskrivning vi taler om, og om problemet var det samme?

Thomas
Index
70612: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Automatkasse RRC 1986 3,5 EFi Vogue (10-10-2008 19:50:57) (svar på 70605)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 77.241.142.148)
Jeg husker ikke længere beløbet, men det var ikke så markant at det har fæstnet sig i min hukommelse, under afdelingen for skrækscenarier. Ganske få tusinde.

Når man har den slags problemer, er det i 99% af tilfældene ventilhuset eller slyngregulatoren, der tager fusen på en.
Er det slyngregulatoren, kan man ligeså godt få renoveret hele kassen, da den i så fald skal afmonteres. Ventilhuset tages nede fra.

Mit problem var dog, at den ikke ville skifte op i højgear, men det er fsv ligegyldigt, når symptomet er afhængig af varme og tryk. Det er i øvrigt heller ikke en LR-

Du kan prøve at starte i bak først og hvis du kan mærke, at den griber, gå da til D og se om det kommer hurtigere.
Gamle Jaguarer fra 50erne med DG250 kan overlistes på den måde, uden der er noget at gøre ved det! :-)

Med det du beskriver om spåner og skidt i olien, vil en udskiftning af olie og filter, efter min ringe erfaring, ikke give det ønskede resultat. Jeg har dog kun eksperimenteret med sådant nogle få hundrede gange!!
Jeg vil godt vædde en kølig på, at der sidder en klat lort i ventilhuset og/eller der er kommet en lille ridse :-(

Almindeligvis kan jeg ikke anbefale, at man kaster sig ud i GDS-projekter med tomatkasser uden at have en solid praktisk erfaring. Ligeledes med værksteder uden påviselig erfaring. Det er som alt overvejende hovedregel spild af mange penge og timer.

mvh
Lyseslukkeren Knud
Index
74032: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Automatkasse RRC 1986 3,5 EFi Vogue (27-12-2008 21:44:55) (svar på 70612)
Thomas Steen Madsen #3195, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.81.71.123)
Hmm.. nu er pundet jo billigt, og problemet er desværre ikke forsvundet af sig selv... Ja jeg tror også på julemanden i øjeblikket...

Men er det bare at bestille hos Ascroft
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_18.html

og så bytte...
Nogen der ved noget om fragt? Kvalitet?

Prisen er 595 £ som jeg regner til 5000kr, men hvor meget er vat .. er det 15%...

Thomas