tilbage

Land Rover Forum  

Index
69992: Pris på motorvarmere drevet af brændstof (27-09-2008 15:52:44)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Muligvis et mærkeligt spørgsmål men here goes...

Jeg har forespurgt på en Webasto motorvarmer incl montering til en benzinbil i det de kalder "limosinestørrelse" (pga. motorstørrelse). Jeg har selv ur og fjernbetjening samt modtager for do. (som jeg iøvrigt selv sætter i.
Firmaet har iøvrigt altid sat fyr i vores biler, og jeg er meget tilfreds med deres arbejde... men "tilbuddet" lød på kr. 15.000,-..... a hva ba?! jeg var lige ved at slå flikflak hen af gulvet... 15 kilo... er du da komplet gal mand, tænkte jeg....
jeg gav ca. 13.000 sidste gang (P38)incl ur og fjernbetjening i 2003 - skal man nu give 15K uden noget andet end selve fyret?!

hvad er prisen derude nutildags - om det er benzin eller diesel rykker jo ikke meget...

jeg vil helst have Webasto idet jeg kender kvaliten af disse og man kan lugte og høre forskel på det er et webasto eller Eberspächer (lyder mærkeligt, men det kan man!) Webasto er mere tyst og lugter mindre (min erfaring)
Index
69995: sv: Pris på motorvarmere drevet af brændstof (27-09-2008 17:17:36) (svar på 69992)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Det må være timelønnen til monteringen der gør det så dyrt!
Check evt. priser på fyr hos Padborg elektro.
Index
70000: sv: Pris på motorvarmere drevet af brændstof (27-09-2008 18:49:07) (svar på 69992)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.164.98)
Vi tager kr. 4.000,- for monteringen, og kr. 7.500,- for fyret (5kw.)



1270
Paw
Index
70001: sv: sv: Pris på motorvarmere drevet af brændstof (27-09-2008 19:15:29) (svar på 70000)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Paw,

øhh hvem er "vi" - og fyret du omtaler, er det et 5,2Kw Webasto? (Thermo Top C?)

Nogle biler skal bruge en styreenhed for at "snakke sammen" med kabineblæseren - er denne inkluderet i prisen eller hvordan klarer I det problem almindeligvis. Nogle siger at en "Fanmaster" ikke er nødvendig, men kun bruges pga. strømhensyn - altså at denne skulle reducere strømforbruget. Er det bare bullshit (reducere strømforbruget) eller er et ikke for, at få blæserstyringen til at virke.

Bilen er med manuelt klimaanlæg og vist også med CAN-BUS
Index
70008: sv: sv: sv: Pris på motorvarmere drevet af brændstof (28-09-2008 07:25:26) (svar på 70001)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Mig bekendt er der ikke brug for extra styring af nogen art for at styre varmeblæseren. I et Thermotop fyr er den styring indbygget og der er en ledning til at koble direkte på blæsermotoren. Om det er anderledes på en ny bil end på de gamle "herrer" jeg har monteret fyr i ved jeg ikke, men jeg har ihvertfald ikke haft brug for andet end de monteringssæt der fulgte med fyrene.
Index
70010: sv: Pris på motorvarmere drevet af brændstof (28-09-2008 08:48:01) (svar på 69992)
Morten Sinding #7356, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.197.52.189)
Hej Alexander
Hvis du fortæller os hvilken bil det er det drejer sig om, så vil det være nemmere, da nogle biler kræver elektronisk blæserstyring, nogle biler skal man have forkofanger og evt. mere af og på, nogle biler kan man bare montere et "T-stykke" direkte på brændstofslangen og andre skal man i tanken, til sidst er der jo dem som kræver at man går i den originale styrebox og ændrer i softwaren. Så der er mange grunde til en evt. prisstigning
Mvh. MS
Index
70087: sv: Pris på motorvarmere drevet af brændstof (30-09-2008 11:45:36) (svar på 69992)
Peter Horn #2142, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.106.98)
Mit benzinfyr kunne ikke mere, men i stedet for at købe nyt i Danmark til en halv bondegård, søgte jeg ebay tyskland ebay.de Her lykkedes det at finde samme model og størrelse, (ældre model, aldrig monteret) komplet med alle dele (ledningsnet, afgangsrør, m.m.) til 2,4 kilo incl. forsendelse. Så var det muligt blot at skifte selve fyret selv. Derudover har man extra reservedele til en anden gang