tilbage

Land Rover Forum  

Index
70379: 17.6 km/l Land Rover Freelander TD4_e Stop/Start (06-10-2008 17:37:26)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 80.196.7.102)
Hermed en ikke alt for god google oversættelse

Land Rover på Paris Motor Show 2008

By Ged Maxwell Ved GED Maxwell

06 Oktober 2008 09:57 06 okt 2008 09:57

Land Rover unveiled its most fuel-efficient car ever at the French motor show: the new Freelander TD4_e Stop/Start. Land Rover præsenteret sin mest brændstofeffektive bil nogensinde på det franske Motor Show: den nye Freelander TD4_e Stop / Start. No prizes for guessing it's a diesel 4x4, whose economy is improved by 3.8mpg and CO2 falls by 8 percent. Ingen præmier for at gætte det er en diesel 4x4, hvis økonomi er forbedret ved 3.8mpg og CO2 falder med 8 pct.

Tell me more about the Freelander TD4_e Stop/Start Fortæl mig mere om Freelander TD4_e Stop / Start

Land Rover has been harping on about its new green technologies for quite a while – so it's a relief finally to see a production car (rather than the far-fetched concepts we've become used to) bristling with eco kit applied. Land Rover har været harping på omkring sit nye grønne teknologier for en hel del tid - så det er en lettelse endelig at se en produktion bil (i stedet for langt ude begreber vi har vænnet sig til) fyldt med øko-kit anvendes. They all fall under the grammatically dodgy e_Terrain Technologies badge. De er alle omfattet af den grammatisk dodgy e_Terrain Technologies badge.

The TD4_e cuts the engine at traffic lights and Land Rover claims it's enough to boost economy from the outgoing diesel's 37.7mpg to a useful 41.3mpg. Den TD4_e nedskæringer motoren ved trafiklys og Land Rover hævder, at det er nok til at sætte skub i økonomien fra den afgående diesel's 37.7mpg til et nyttigt 41.3mpg. Those all-important CO2 emissions fall from 194g/km to 179g/km. Disse er vigtige for alle CO2-emissioner falde fra 194g/km til 179g/km. It's not just stop-start: there are more efficient tyres, remapped engine management and a gearshift indicator, as well as a beefed-up starter motor and other ancillaries to cope with the more frequent start-ups. Det er ikke bare stop-start: der er mere effektive dæk, remapped motor forvaltning og et gearskift indikator samt en beefed-up startmotor og andet tilbehør til at klare de mere hyppige start-ups.

And the best news? Og de bedste nyheder? The kit will be standard-fit on diesel Freelanders (the bulk of Freelander sales, funnily enough). Sættet vil være standard-fit på diesel Freelanders (hovedparten af Freelander salg, funnily nok). Phil Popham, Land Rover's managing director, said: 'From mid-2009, the Stop/Start feature will be included as standard on all Freelander 2 TD4 manual models, with no associated increase in list prices.' Phil Popham, Land Rover's administrerende direktør, sagde: "Fra midten af 2009, Stop / Start funktionen vil blive inkluderet som standard på alle Freelander 2 TD4 manuel modeller, som ikke er tilknyttet nogen stigning i listen priser '. Bravo.

What else is new on the Land Rover stand? Hvad der ellers er nyt om Land Rover stå?

Not much else really. Ikke meget andet i virkeligheden. Just the usual Land Rover stand they seem to unpack at every motor show around the world: cool woods and metals, and a rather soothing waterfall. Bare de sædvanlige Land Rover står de synes at unpack på alle motordrevne vise hele verden: cool skov og metaller, og en temmelig lindrende vandfaldet. Very Scandinavian... Meget skandinaviske ...

CAR’s verdict: Land Rover at the Paris motor show CAR's dom: Land Rover på Paris Motor Show

Great to see a proper green production Land Rover – we've been waiting a while. Dejligt at se en egentlig grøn produktion Land Rover - vi har nu ventet et stykke tid. But they'll need more than just a single Freelander derivative to save the 4x4 maker's long-term prospects. Men de har brug for mere end blot en enkelt Freelander afledte at gemme 4x4 Maker's langsigtede perspektiver.
Index
70380: sv: 17.6 km/l Land Rover Freelander TD4_e Stop/Start (06-10-2008 17:47:07) (svar på 70379)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 80.196.7.102)
Index
70383: sv: sv: 17.6 km/l Land Rover Freelander TD4_e Stop/Start (06-10-2008 17:59:36) (svar på 70380)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.239)
På forsiden af Google, lige ved siden af søgelinjen, er der en linje der hedder >Sprogværktøjer< der kopierer man bare teksten ind og vælger sprog, så er den klaret på næsten dansk.
Det er edderhyleme smart. :)
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
70384: sv: sv: sv: 17.6 km/l Land Rover Freelander TD4_e Stop/Start (06-10-2008 18:01:12) (svar på 70383)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.239)
Øhee det var måske det du lige havde prøvet - formentlig.
Det plejer da at være bedre end det.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
70385: sv: sv: sv: sv: 17.6 km/l Land Rover Freelander TD4_e Stop/Start (06-10-2008 18:58:04) (svar på 70384)
Peter Bromley #3436, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 80.196.7.102)
Jeps.
Jeg regnede blot med at det gik som det plejer.
Jeg tror koksen kommer fra billedekommentarer eller lign?
Index
70386: sv: sv: sv: 17.6 km/l Land Rover Freelander TD4_e Stop/Start (06-10-2008 19:35:10) (svar på 70383)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.246.166)
Hej

Som uddannet journalist og selvlært "fritidsoversætter" græmmes jeg over oversættelseskvaliteten (og det er ikke en kritik af Peter men af Google!).

På den anden side - hvis det er niveauet for web-baserede oversættelsesprogrammer, kan jeg sove trygt om natten i sikker overbevisning om, at jeg ikke bliver arbejdsløs foreløbig. Kun ganske få typer tekst kan oversættes direkte. Oftest skal teksten først oversættes, derefter "fordanskes" og til sidst tilpasses målgruppen.

Mvh
Mikael
Index
70388: sv: sv: sv: sv: 17.6 km/l Land Rover Freelander TD4_e Stop/Start (06-10-2008 20:15:52) (svar på 70386)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.239)
Jeg syntes det er ok til at oversætte lidt privatstof såsom når man f.eks. sidder og læser/skriver på et Engelsk forum eller en udenlandsk bilside og ikke lige fatter hvad der menes, der har det været ok for mig.
Det er absolut ikke perfekt, men man kan få en forståelse af teksten.
Mvh
Kenneth Poulsen