tilbage

Land Rover Forum  

Index
70410: Høj tomgang (07-10-2008 12:23:43)
Christian Gervø (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.166.33.78)
Jeg er den heldige ejer af en Defender 90 V8 fra 1986, der volder mig lidt problemer.
Kan simplelthen ikke få dysset motoren ned i lavere omdrejninger efter start. Har kigget lidt på kabler (speed/choker) men det fixer ikke problemet. I kombination med dette problem kan jeg ikke holde bilen igang, når vi så kører - som om den ikke vil tage gassen.
Bud på hvad det kunne være modtages desperat, inden jeg skiller karburatorerne ad, skifter tændrør, etc.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
- Christian Gervø aka 2992 (NSJ)
Index
70413: sv: Høj tomgang (07-10-2008 13:04:53) (svar på 70410)
Anders Rasmussen #2889, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.206.107)
Hej Christian hvis det er stromberg karburator der sidder på din Landrover, og det er det nok,og problemet opstår når den bliver varm er det højest sandsynligvis de ventiler som sidder på gasspjældet som tillader at benzin/luft blandingen smutter forbi dem, fordi fjederen er blevet slap. Lod ventilen fast til spjældet, og problemet er løst.

Vh Anders
Index
70414: sv: Høj tomgang (07-10-2008 13:07:20) (svar på 70410)
claus #1105 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.232.2)
Tjek dæmperolien i begge karburatorer.
Skru det sorte dæksel af og tjek at olien (automatolie eller syrefri hobbyolie)står lige op til gevindet. Tag luftfilterne af og tjek om stemplerne kan bevæges frit.

mvh
Claus
Index
70424: sv: sv: Høj tomgang (07-10-2008 14:31:08) (svar på 70414)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.130.50.100)
Ja ,på min Volvo går der også ged i tomgangen - når/hvis olien har forladt stemplet - så vil den have symaskineolie

Index
70428: sv: sv: sv: Høj tomgang (07-10-2008 15:25:28) (svar på 70424)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.63.186)
Når du har checket dæmperoile og gummimembran (forudsat det er en Stromberg) samt bimetals ventil - og problemet stadigvæk er tilstede, så er synderen som Anders beskriver, dine små overrun valve på spjældet. jeg limet mine små ventiler med Araldite, derefter kunne jeg justere tomgangen. Den korrekte reparation er forståeligt nok nye gasspjæld med eller uden overrun valve, begge versioner er til at skaffe. Senere i forløbet ende jeg med at skrotte mine Stromberg karburatorer til fordel for S.U. karburator, det var alligevel den karburator Triumph forsøgte at efterlige med deres Stromberg project. Rover V8 kører mere harmonisk og anelse mere økonomisk med S.U. carb. (forudsat de er dysset og kaliberet korrekt). Dæmpningens olien bør være en SAE 20 oil.
Mv. Ole
Index
70465: sv: Høj tomgang - guys, tak for input! Karburator projekt i efterårsferien! :o) (07-10-2008 21:37:46) (svar på 70410)
Christian Gervø (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.17.141.57)
De to karburatorer var kørt fuldstændig tørre for Redex, så jeg vil følge Jeres råd.
Index
70506: sv: sv: Høj tomgang - guys, tak for input! Karburator projekt i efterårsferien! :o) (08-10-2008 17:39:36) (svar på 70465)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Er Redex ikke en benzin/diesel rens ? Har du haft det i karburator klokkerne ??

Mvh
Michael
Index
71119: sv: sv: sv: Høj tomgang - guys, tak for input! Karburator projekt i efterårsferien! :o) (24-10-2008 12:56:19) (svar på 70506)
Christian Gervø (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.166.33.78)
Hej,
ja det er jeg blevet anbefalet på et tidspunkt....
Index
71146: sv: sv: sv: sv: Høj tomgang - guys, tak for input! Karburator projekt i efterårsferien! :o) (25-10-2008 01:34:01) (svar på 71119)
Kasper Christiansen #7662, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.8.62)
Jeg bruger automatgearkasseolie, som jeg blev anbefalet.
Og et par nye gummimembraner koster heller ikke meget.

-Kasper
2A 109" V8