tilbage

Land Rover Forum  

Index
71398: Undervognsbehandling og grundighed! (31-10-2008 23:12:30)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.30.111)
Hej alle på forum.

Lige en uhyggelig weekendhistorie til eftertanke på en allehelgensfredag:

Mine forældres 90" blev idag afhentet fra undervognsbehandleren, og jeg var med da de havde lånt min dejlige Landy. Da vi kommer ud til værkstedet, går jeg lige en runde om bilen, og ser at bagvangen og torpedooutriggerne ser lidt besynderlige ud. Ved nærmere eftersyn viser det sig at bagvangen indeholder store mængder jord, og torpedooutriggerne er dækket af et betydeligt lag jord og mudder. Jeg henvender mig selvfølgelig på kontoret og trækker dem med ud til bilen, og de konstaterer at det er helt normalt, og at det er ligemeget så længe der er olie i mudderet. Undskyldningen for den dårlige afrensning var: "Vand kan jo ikke løbe om hjørner"... Så får jeg mekanikeren til at grave jord ud, og efter den 10.store håndfuld fra venstre outrigger, konstaterer han meget flovt at det nok lige skal gøres om! På daværende tidspunkt var biksens ejer skredet. Hans kommentar var: "De steder kender du kun fordi du heller ikke kan få dem rene, hva´?" Hvortil jeg måtte sige at det er intet problem. "Der er en vinkeldyse på min højtryksrenser, og at jeg kun alt for godt kender stederne, fordi det var der jeg skiftede min ramme før syn!".

Jeg er ikke ude på at hænge et firma ud - derfor intet navn - og kan iøvrigt meddele at det ikke drejer sig om DLRKs rabataftalepartner, Dinitrol.

Håber at I tjekker når I afhenter jeres biler :-)

Uhyggelig hilsen Jens
Index
71399: sv: Undervognsbehandling og grundighed! (31-10-2008 23:28:58) (svar på 71398)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.242.246.166)
Hej

En trist historie. Du ønsker ikke at "hænge firmaet ud", men det skulle du måske af hensyn til andre DLRK-medlemmer, der så kan undgå at havne i samme situation - og så firmaet forhåbentligt opper sig i fremtiden ....

Jeg har netop fået rustbeskyttet min RRC chassisramme, og her fortjener firmaet også at blive hængt ud - men på den gode måde!

Dinitrol i Rødovre har udført rustbeskyttelsen til topkarakter - og ovenikøbet til en rigtig go' pris.

Mvh
Mikael
Index
71402: sv: Undervognsbehandling og grundighed! (01-11-2008 01:09:31) (svar på 71398)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.240)
Meget kedelig oplevelse - og ja - selvfølgelig synes jeg personligt du bør advare imod dette sted med navns nævnelse - (firmaer med slet moral bør ikke nyde fordel af godfolks tilbageholdenhed - de skal så absolut ha med hele spaden).

Jeg har også hørt om netop rustbeskyttelsesværksteder, der ser stort på at udføre arbejdet på anstændig vis.
En lille historie fra det Nissan-værksted, som min bettebror var ansat på i nærheden af Ringsted: De har også et sted de sender kareterne til for netop det - og på trods af at kunderne bliver bonnet for hele behandlingen (også de skjulte steder)- så får kareterne kun behandlet alt det synlige. selvfølgelig kigges der på om kunden er en snu rad eller om det er "bedstemor and" eller en anden "dummy", der skal have foretaget manøvren.

Så hvis nogen kender et rigtig godt sted, må de da meget gerne reklamere for det.
Skanderborg Pavacenter på Danmarksvej i Skanderborg udfører i hvert fald arbejdet ordentligt og efter bogen - det har jeg tjekket.
---- og ja, vand KAN løbe om hjørner
Index
71403: sv: sv: Undervognsbehandling og grundighed! (01-11-2008 01:26:52) (svar på 71402)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
Hejsa
Det med at gøre reklame for et dårligt værksted eller andre negative ting VIL jeg da gerne gøre opmærksom på at det skal man passe på med. Jeg har selv prøve det med det resultat at det var mig og min person det blev angrebet, fordi at jeg kom til at omtale et værksted som kaldte alle medlemmerne i DLRK for en gang narhatte om brokhoveder, lige som alle andre som køre Land Rover.
Men jeg lever endnu selv am jeg skriftlig blev truget med angreb af Hjemmeværnet.
Jeg har stadig har penge til gode i firmaet. Og hvad gør man så når de ikke er medlem af nogen brancheforening?
Ja så må man jo bare træke 2200 gang på smilet.
Alfred
Index
71404: sv: sv: sv: Undervognsbehandling og grundighed! (01-11-2008 02:31:06) (svar på 71403)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.240)
Så vidt jeg husker var der vist flere synspunkter i den sag, som egentlig skulle have været belyst fra deres rette side -- om ikke andet burde der måske have været en advokat ind over den.
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvem der startede krigen i den sag og vil ej heller gå ind i den som sådan, da jeg egentlig ej heller kender alle aspekter af den.

Men mener du, at du virkelig har penge ude og svømme, som du så skulle kunne få refunderet, så må du jo søge civilt søgsmål (hedder det vist) - altså føre en sag mof firmaet.

Ellers er der en spinkel anden mulighed for at får klaret halsen:
gå ind på siden
http://www.anmeld-haandvaerker.dk/findhaandvaerker.php
her har du mulighed for både at rose og rise
-- det kunne jo være at firmaet allerede har en "negativ journal" der, som styrker din position i et givet søgsmål.

der findes i øvrigt også fri advokatrådsbistand (advokatvagten) - her kan du spørge om du i det hele taget har en reel chance for at vinde en eventuel retssag.

SIIIhilsen Stefan
Index
71405: sv: sv: sv: sv: Undervognsbehandling og grundighed! (01-11-2008 02:49:34) (svar på 71404)
Alfred Thomsen #7414, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 85.81.123.51)
ja ja. Bare angrib mig igen jeg kan godt tåle det. Jeg har jo ikke hængt nogen ud for noget som der ikke er hold i. Med alle de tilgendegivelser jeg har fået efterfølgende, så har jeg det meget godt med det. Og skal vi så ikke bare komme vider med det vi tros alt godt kan nemlig hygge sig sammen med alle de andre gode og dejlige menesker der forstår at der skal stå Land Rover på bilen. Eller på hatten, sød hund.
Alfred
Index
71410: sv: sv: sv: sv: sv: Undervognsbehandling og grundighed! (01-11-2008 08:01:55) (svar på 71405)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Alfred,

Jeg tror nu heller ikke at det var Stefan's hensigt at "angribe dig" - omend der måske er en anelse om snakken i hans indlæg - hvorvidt du og det firma have en tvist, må indtil sagen er afsluttet fredsommeligt indbrydes eller afgjort af retslige indstandser være Jeres sag.
Jeg bemærkede også dit daværende indlæg- som jo iøvrigt blev fjernet fra forum, hvis jeg ikke husker helt galt?!
Det der faldt mig for brystet dengang var din meget bryske måde at udtale dig om værkstedet.... det var ikke just toner fra børnenes godnatlæsningsbøger du anvendte... men nuvel, det er dig frit for, at mene hvad og om hvem du vil....

Thorstein #7334

- Ord på skrift kan være "hårde" fordi man ikke får ansigtsudtrykket og afsenderen stemning/åndedræt etc. med - derfor kan det absolut hjælpe at læse sit budskab igennem mere end en gang førend man trykker på "OK"-knappen...
Vi laver alle fejl undertiden - det er af dem vi også lærer noget nyttigt....


-der iøvrigt beundrer kunsten at få et budskab til at fremstår klart og tydeligt for såvel afsender OG modtager. Det er ikke altid let at få implementeret et stort grin skriftligt - slet ikke når :) ikke er god tone... hihi


humor er jo en sjov størrelse....

god weekend til Jer alle (glad smiley)
Index
71420: sv: sv: sv: sv: sv: Undervognsbehandling og grundighed! (01-11-2008 12:12:37) (svar på 71405)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.240)
Hej Alfred

Det nytter simpelt hen ikke noget, at du med det samme hopper op i det røde hjørne og føler dig forfulgt. Det vil jeg kalde "Nærtagenhed af tredie grad".
Prøv at læse mit indlæg STILLE OG ROLIGT igennem atter en gang - her vil du finde ud af, at jeg faktisk tager en objektiv stilling til dit problem med dette firma.
Som almindelige dødelige personer har vi i sidste ende kun få muligheder for at få prøvet vores sag og endog få ret - og det er via retsvæsenet.
Er din sag så god, hvilket vi så må håbe på den er, så ER en retsag jo immervæk den mest oplagte løsning (hvis ikke den eneste reelle) - men det synes jeg du stadig bør spøgre en sagkyndig om (her: advokatvagten i første omgang).

Du skal være (eller hermed - blive) klar over, at et svar på et stillet spørgsmål om en sag, af besvareren IKKE nødvendigvis SKAL besvares i overenstemmelse med spørgsmålstillerens egen overbevisning om hvad denne måtte synes er det rette svar.
Jeg er ikke imod dig eller med dig -- jeg kender dig faktisk ikke og ej heller kender jeg din tvistsag til bunds. Derfor valgte jeg fra starten af indlægget at melde klart ud derom, og derefter koncentrere mig om at give dig nogle råd om muligheder.

SIIIhilsen
Stefan
Index
71413: sv: sv: sv: sv: Undervognsbehandling og grundighed! (01-11-2008 08:23:03) (svar på 71404)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Stefan

Rigtig god side du henviser til - kunne vi ikke alle bruge den når man har fået udført undervognsbehandling ? Lige nu kommer der kun en Totempo, når man skriver "undervogn" i søgefeltet.

Mvh
Michael
Index
82294: sv: Undervognsbehandling og grundighed! (27-05-2009 08:22:56) (svar på 71398)
Eric Bahnsen #7944, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.57.133.103)
Jeg fik min undervognsbehandlet sammen med et service ved team Bertelsen og fik jan (værkføren) til at tjekke. Bilen måtte da også retur inden han var tilfreds.
og ved selvsyn kunne jeg da heller ikke finde noget at pege på.
vh Eric